Sluit de babyopvang?

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Kwekijzer, Nov 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

ha ik zie dat een aantal dames mij al voor geweest zijn.;) Ik zal alsnog even donderdag op zoek gaan naar de info en dan kijken of ik het kan linken, het komt uit vakbladen, dus weet nu niet even een site te noemen.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Ik denk dat we niet in het grote geheel moeten kijken maar meer naar het kind zelf.

Dan heb ik een vraag naar de ouders die werken omdat ze dat willen ( sommige moeten). Als jou kind het helemaal niet leuk vindt op een kDV wat doe je dan?

Ik lees namelijk steeds: mijn kind vindt het geweldig!! ( thuis vinden ze dat namelijk ook dat heeft volgens mij niks te maken met een KDV) maar als ze nou eens erg ongelukkig zijn?

3. tulip

tulip Niet meer actief

als mijn dochter echt ongelukkig zou zijn, en ik kan het ook weten, want ze gaat naar het kdv waar ik werk en ik kijk dus regelmatig binnen, dan zou ik een andere oplossing zoeken of stoppen met werken. Mijn kind gaat voor alles. Ik werk ook maar 2 dagen. Ze gaat nu ook 1 dag naar oma, maar in het nieuwe jaar 2 dagen naar kdv.

4. tulip

tulip Niet meer actief

o nee, dit komt weer over alsof wanneer je meer dan 2 dagen werkt je kind niet voor alles gaat, zo bedoel ik het dus niet.

5. adi

adi Niet meer actief

Het is afhankelijk van wat je daaronder verstaat. Als mijn kindjes het na een wenperiode nog steeds vreselijk zouden vinden, zou ik een andere oplossing zoeken.
    Maar er zijn kinderen die een paar weken moeten wennen (en dan juist VOORAL als ze wat groter zijn als ze naar KDV gaan), kindjes die allerlei fases doorlopen en dan ineens eenkennig zijn, verlatingsangst hebben, dwars zijn. Meestal is er dan niks aan de hand als mama eenmaal uit beeld is. Als ik meekrijg dat mijn kindje dan alsnog doodongelukkig is, of als de fase lang duurt zou ik die thuis houden.

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Hetzelfde als Adi!
    Dan móet je wel een andere oplossing zoeken. Maar thuisblijven is echt de aller-, állerlaatste optie wat mij betreft, zowel voor mij als voor mijn kinderen. Ik werk graag, maar bovendien ben ik niet zo heel goed om mijn kindje bezig te houden 24/7, 7 dagen per week. Ik zou daa niet happy van worden maar mijn kindje(s) ook niet, we zouden ons met z;n allen kapot vervelen vrees ik

En het zou zomaar kunnen dat mijn tweede dochtertje helemaal niet zo'n sociale showgirl is als mijn Mini en een kdv voor haar misschien niet geschikt is. Dan zal ik wel moeten nadenken over een gastouder bijvoorbeeld.

7. tulip

tulip Niet meer actief

daar zeg je wat he. Dat is idd in 95% van de gevallen zo. Die kindjes hoor je de rest van de dag niet. Ik voel mij daar wel eens schuldig om. Als we buitenspelen of naar de gymzaal of bieb gaan, dan is dat gezamelijk met de 3 groepen. Mijn dochter ziet mij dan dus. Soms is er niks aan de hand als ze naar haar groep terug gaat, soms moet ze hard huilen. Ik vind het wel eens zielig wat ik mijn dochter " aandoe", een ander kindje hoeft maar 1 keer afscheid te nemen van zn moeder en mare moet het soms wel 3 keer op een dag.......

8. adi

adi Niet meer actief

Ik heb al een keer gezegd dat ik het heel knap vind dat jij het zo kunt volhouden. Ik zou me ook constant schuldig voelen (omdat ik in de buurt ben, maar met andere kinderen bezig 'moet' zijn).
    Ik heb het bij ons op het KDV ook gezien, en vind het echt knap hoe die mama/leidster het handelt.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Eens met adi en Miepie74.

Overigens bosi, dat mijn zoontje het leuk vindt op het KDV heeft WEL met het KDV te maken. Hij vindt het namelijk leuk om in het bijzijn van al die kinderen te zijn en vermaakt zich daar opvallend beter dan thuis (al zijn de rustige dagen thuis natuurlijk ook heel waardevol). Alleen geldt dat verhaal natuurlijk niet voor een baby. Als baby vond ie het prima, maar had ie het thuis inderdaad minstens net zo prima gevonden (zo niet leuker).

10. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Nou is mijn engels niet zo goed dat ik dit prima door kan lezen op betrouwbaarheid. Ik vind een (gewoon) krantenartikel meestal niet zo betrouwbaar. De bron moet wel betrouwbaar zijn anders kan je er beter niet je mening op vormen. Je weet dan niet of de informatie wel echt zuiver is of dat het vooral een mening is van een journalist of iets dergelijks. Daarom had ik gevraagd liever geen Telegraafartikel, ik weet niet of dit hetzelfde is als de Telegraaf? Die staat voor mij qua betrouwbaarheid namelijk gelijk aan de prive:D

11. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ja, ik vind het ook jammer dat kranten (want dit zijn wel kranten die hoger in aanzien staan dan de Televaag ;)) nooit hun bronvermelding plaatsen. Vooral met de digitale varianten moet het niet moeilijk zijn om een link te vermelden naar het complete onderzoek waarover het bericht gaat. Doorgaans schrijven ze alleen over de vraagstelling en de conclusie, en kort over het verloop van een onderzoek. Wel vermelden ze de naam van degene die verantwoordelijk is van het onderzoek, da's nu het enige aanknopingspunt.

12. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Grappig, je eerste bericht is namelijk een krantenartikel.... ;) Sterker nog, het is een column en een column geeft altijd de mening van de schrijver weer.... (maar dat geldt vaak ook voor wetenschappelijke onderzoeken hoor, het is toch altijd een interpretatie van uitkomsten).

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nou ja, de resultaten sectie is in principe objectief (al wordt ook daar niet altijd even netjes mee om gegaan). De conclusie/discussie in onderzoeksartikelen is inderdaad een interpretatie van de onderzoeker en helaas is dat hetgeen wat de media overneemt. Daarom vertrouw ik sowieso niet op nieuwsberichten en lees ik liever het gepubliceerde onderzoek zelf.

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

tsja
    soms heb je geen keuze
    evenals wanneer je kindje in het ziekenhuis moet liggen, Wekenlang! zoals die van mij. hij heeft 8 weken en 1 dag in het ziekenhuis gelegen en is daar verzorgd door heel veel verschillende mensen. Ik was er ook niet de hele dag, dat mocht niet eens.
    inderdaad, er kunnen dan hechtingsproblemen ontstaan. Gelukkig gaat het goed met die van ons. Ook onze tweede zal vanaf een maand of 4 2 keer per week naar de kinderopvang gaan, maar dan wel naar een speciale babygroep.

15. Maria74

Maria74 Niet meer actief

hihi dat wilde ik net zeggen, overigens is de telegraaf iets totaal anders dan de Daily telegraph. daar komt bij: in elke krant staat regelmatig bulls... niet alleen in de telegraaf. Wij lezen het NRC en die krant is echt niet heilig ook al lijkt dat zo.

16. tulip

tulip Niet meer actief

o das lief. Op zich gaat het allemaal wel. Als ik in de buurt ben, dan gaat ze ook wel lekker spelen. En komt af en toe bij mij kijken. Maar vooral met weer afscheid nemen vind ik het wel eens lastig.

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties is verliefd op zijn gastouder denk ik, al vanaf het begin. ik kan hem geen groter plezier doen dan hem bij haar brengen.

ik werk in de kinderopvang en incidenteel zien we wel kinderen die doodongelukkig bij ons blijven.. ouders zoeken dan eigenlijk altijd een alternatief, een gastouder, een aupair of een andere vorm van oppas.

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

even off topic, maar bij veel onderzoeken die gevoelig liggen, geluidsoverlast van schiphol bijv, wordt gemanipuleerd als de pest met de resultaten.
    je moet inderdaad het onderzoek zelf lezen, want ik ben al heel vaak tegengekomen dat de conclusies echt haaks op de gemeten data liggen...

19. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Ben het wel met je eens.
    je zou ook de positieve dingen kunnen onderzoeken, waar een babyopvang juist goed voor is:p scheelt weer veel ouders die zichzelf slecht voelen.

20. shay01

shay01 Fanatiek lid

Sep 29, 2008
    1,628
    0
    0

Mijn dochter gaat ook mee met mij naar het werk en ik herken wat je zegt... Het afscheid is moeilijk maar ik kijk dan stiekem even hoe het af loopt en tussendoor kijk ik ook vaak even en dan zie dat ze het prima naar haar zin heeft... Onze groepen zijn geschakeld dus ik probeer zoveel mogelijk te vermijden dat ze mij ziet maar dat is niet altijd makkelijk en tegennatuurlijk om te zorgen dat je eigen kind je niet ziet... S'middags als het niet druk is en zij is tussendemiddag wakker dan komt ze even bij mij op de groep en vermaakt zich dan en geniet er erg van... Dat ik met andere kinderen bezig ben vond ze heel erg moeilijk maar nu lijkt ze eraan te wennen en gaat het heel goed... ze is nog wel bang voor de grotere kindjes en zoekt dan snel die veiligheid van mij... En als ik s'middags even weg loopt raakt ze wel overstuur omdat ze denkt NEE je gaat niet weer weg... Ik leg haar dan s'middags na het spelen op bed en dan pak ik d'r weer mee als ik klaar ben met werken...

Share This Page