er bestaat ook nog zoiets als parttime werken hoor! En de opmerking: "in een kdv stoppen" dan weet je duidelijk niet waar je over praat. Die mensen zijn er dus puur voor je kindjes he, die hoeven geen huishouden te doen, niet op een zwangerschapsforum te zitten o.i.d. Als je zulke dingen zegt, dan kunnen we ook zeggen dat het heel zielig is voor kindjes om thuis te zijn altijd, want die wordt op jonge leeftijd de kans ontnomen om tot een sociaal wezen uit te groeien. Zal vast niet leuk zijn voor je te horen, maar dan weet je ook hoe jouw opmerkingen overkomen. Alsof wij de kindjes mishandelen ofzo in een kdv.
Vier dagen IS parttime werken, Tulip... Maar ik snap wat je bedoelt, alsof je je kind mishandelt omdat je kiest voor een bepaalde manier van leven en je kindje naar het kdv gaat. Nou ja, IK ben in ieder geval blij dat jullie er zijn en mijn Mini ook!
Ik hoef ook weinig in de huishouding te doen hoor, daar laten wij iemand voor komen Ik zit heel weinig hier op het forum, kun je in mijn geschiedenis teruglezen, dus wat je met die opmerking wil bereiken? Mwoh, mijn schoonzus woont om de hoek met haar kinderen, oma woont achter ons, 2 vriendinnen die ik regelmatig zie met kinderen van dezelfde leeftijd, dus ik denk niet dat ik mijn kindjes de kans ontneem om sociaal op te groeien hoor. De oudste gaat 2 ochtenden per week naar de psz, dus daar heeft ze genoeg sociale contact, daarvoor hoeft ze geen hele dagen van huis af wat mij betreft. Ik heb liever dat mijn kinderen de eerste keer lachen, lopen, kruipen en praten waar ik zelf bij ben, ipv dat een kdv leidster daarbij is die ze als ze daar eenmaal weg zijn nooit meer zien. Dus wat was er ook al weer niet leuk om voor mij te horen?
Mijn zoontje gaat vanaf 4,5 maand naar het kdv! Hij gaat 1 dag in de week en heeft dan altijd dezelfde leidster die dol op hem is en hij op haar. Ik vindt het juist goed dat ze van jongs af aan direct met andere kindjes in aanraking komen! Mijn zoontje vindt het reuze interessant om tussen die andere kindjes te zitten en daarnaast leren ze er ook veel van.
En lees nu nog eens wat ik geschreven heb, naar het kdv BRENGEN, niet stoppen, BRENGEN, dus eerst ff lezen voor je commentaar levert, of moet je gewoon iets hebben om tegenaan te schoppen?
Ik doelde op het stuk wat ze gequote had, en waarop ze reageerde, kan niet ruiken dat ze op een andere reactie reageert.
ik heb heel goed gelezen volgens mij ( en ter jouw info: kinderen neem je niet, die krijg je) en ik hoef niet per se iets om tegenaan te schoppen, maar ik wordt onderhand goed ziek van mensen die denken dat een kdv gelijk staat aan kindermishandeling en dat het zo ontzettend zielig is. Waar de meeste van die mensen nog nooit een dagje op een kdv hebben meegedraaid, dus helemaal niet weten waar ze het over hebben. Dat ze daarmee andere moeder een schuldgevoel aanpraten is nog erger. En al die eerste dingen die jij opnoemt doen kindjes die 4 dagen naar een kdv gaan vaak ook thuis hoor, want dat is gewoon wat vertrouwder dan een kdv. miepie, idd maar ben blij dat je snapt wat ik bedoel.
Ik probeer niemand een schuldgevoel aan te praten, jij pikt er een reactie van mij uit en begint te zaniken dat ik mijn kinderen de kans ontneem om sociaal te worden en meer van dat gezeur. Ik geef alleen mijn mening, zeg daarna nog dat ik het volle respect heb voor moeders die wel hun kind naar het kdv brengen en dan moet je toch nog ff vol tegen me in gaan? Dan vraag je er toch om?
Mijn dochter wou afgelopen vrijdag niet mee naar huis op het KDV, ze was nog zo heerlijk aan het spelen met haar vriendinnetjes! Wat een vreselijke plek is het ook
ik vraag helemaal nergens om, maar opmerkingen als: "in een kdv stoppen" komt op mij niet echt over alsof je respect hebt voor mensen die hun kindjes daar heen brengen. Om nog maar niet te spreken over de mensen die daar werken.
Hahahahaha, mijn schoonzus werkt op een kinderdagverblijf, een tante van mijn vriend ook, vind het wel straf te zeggen dat ik geen respect heb voor mensen die daar werken. Ik mag zowel mijn schoonzus als die tante heel graag, en heb er het volste respect voor. En zoals het op jou over komt, daar kan ik weinig aan doen, ik VIND zeg ik de hele tijd, mijn mening is geen waarheid en dring ik niemand op, ik dacht dat iedereen hier zijn eigen mening mag ventileren? Ik ken mensen die hun kind erheen brengen, dat betekend niet dat ik geen respect voor ze heb hoor, als dat voor hun gevoel het juiste is, dan is dat zo, wie ben ik om ze daarom niet te respecteren, dat maak jij ervan. Mijn nicht is een alleenstaande moeder geheel onverwacht zwanger geraakt, altijd alles zelf gedaan, die kleine gaat ook vanaf 9 weken 4 dagen per week naar een KDV, en ik heb het volste respect voor haar hoor, de dagen dat ze niet werkt staan ook geheel in het teken van haar zoontje, wekelijks zwemmen en naar speeltuinen, kinderboederij, regelmatig naar de dierentuin en noem het maar op.
Tulip, trek je maar niks van aan meid, zoals je op de vorige pagina zei, dat soort uitspraken kunnen alleen komen van mensen die er nog nooit een blik hebben geworpen, kost veel te veel moeite om onder die steen te komen denk ik..
Ben toch wel blij dat mijn zoontje JA!JA!JAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!gilt als hij zijn tas van de kinderopvang te zien krijgt en gelukkig maar... ik denk dat je gewoon moet kijken naar je kind, en naar de mogelijkheden die je hebt.
Ze heeft inmiddels al een paar keer aangegeven dat dit haar mening is en dat ze dus niet andere moeders slecht vindt als die hun kids wél naar het KDV brengen. Kunnen we daar nu over ophouden? (Sabine, ik vond je woordkeus ook naar overkomen, maar goed, zoals ik al zei heb je dat inmiddels al proberen te nuanceren. Hopen dat dat overkomt.)
Ik heb gevraagd of het gesloten kan worden. Er is hier heel veel gezegd, er zijn 'voors' en 'tegens', daarbij speelt je gevoel als ouder mee om iets wel of niet te doen. Dat is en blijft een vrije keuze van iedere ouder. Ik vind ook niet dat iemand zich daar schuldig om zou moeten voelen, ik vind gewoon dat iedereen daar verder vrij in is. Het is best ok om af en toe de balans op te maken, dat was voor mij ook de reden om dit topic te starten. Die balans heb ik voor mezelf op gemaakt. Als er mensen zijn die graag verder willen discusseren, dan is mijn vraag om hier zelf iets over te openen. Bedankt voor alle bijdrages
Jouw keuze natuurlijk, maar als je een dergelijk topic opent, kun je reacties en discussie verwachten dus ik begrijp niet zo waarom het dan gesloten moet worden of waarom anderen er niet verder over door kunnen praten in een al geopend topic...
Voor zover ik begrijp uit de 1e post van TS, is het een soort Lagerhuis topic. Ze geeft een nieuwsbericht, en zet de deur open naar een discussie door te vragen wat wij ervan vinden. Het is geen vraag op een situatie waar zij zelf mee worstelt, maar gewoon een gezonde discussie. Daarom vind ik het juist raar dat zij bepaalt wanneer men uitgediscussieerd is in een topic die zij heeft geopend op een openbaar forum dat niet eens van haar is. Overigens, het zal mij aan mijn welgevormde reet roesten wat jullie of welke buitenstaander dan ook vinden van mijn keuze om mijn dochter al dan niet naar een KDV te brengen. Bedankt voor het lezen