beste verloskundige, ik ben op 27 april dit jaar gestopt met de pil, heb toen netjes daarna ontrekkingsbloeding gehad op 6 mei van 5 dagen en 21 dagen later positieve ovulatietest en helaas na 43 dagen op 17 juni een natuurlijke menstruatie ook van 5 dagen. (nooit minder of meer!). na de natuurlijke menstruatie van 5 dagen op 17 juni om de dag geklust (ook iedere dag ovulatietesten gebruikt) en tot 13 juli ongesteld geworden, kreeg 13,14 en 15 juli hevige bloedverlies, moest echt die dagen wel letterlijk 10x per dag verschonen en maandag 16 juli had ik weinig en dinsdag 17 juli niets meer en woensdag ook niets meer. maar donderdag na het klussen kreeg ik weer een beetje donkerrood/bruinverlies en tot de dag van vandaag heb ik nog steeds bruin erg rekbaar slijm..heb een inlegkruisje in voor de zekerheid. weten jullie misschien of dit normaal is? of moet ik contact opnemen met de huisarts? gr lamisha
Beste Lamisha, Ik begrijp dat je na het stoppen van de pil, nu twee natuurlijke menstruaties hebt gehad. Een onttrekkingsbloeding kan anders zijn dan een natuurlijke menstruatie. Zo kan deze heftiger zijn en langer duren dan wanneer je aan de pil bent. Ik denk dat dit bij jou het geval is. Je lichaam reageert anders omdat je bent gestopt met de pil. Misschien kan je je dit nog herinneren van voor die tijd? In ieder geval, het bruinige bloedverlies is normaal, het is oud bloed, en kan een aantal dagen na de menstruatie nog blijven of ineens verschijnen. Hou het in de gaten als het helderrood bloed wordt, dan is het verstandig om de huisarts te raadplegen. Ik hoop je hiermee antwoord te hebben gegeven. Veel succes! Groeten Evelien
beste evelien, wat fijn voor de snelle reactie..ik wil er ook bij zeggen dat ik ook steken heb in mijn vagina, witte melkvloed en pijnlijke tepels hoort dat er ook bij? en wanneer zou mijn eisprong dan moeten zijn of is die ook niet te berekenen? sorry voor de lastige en hoop vragen. het is allemaal zo nieuw en in die tijd voor ik de pil slikte had ik gewoon iedere maand normale menstruatie van 5 dagen. maar goed ik hoop dat het bruinverlies ophoud en de steken die ik heb erbij ook groetjes lamisha
Hallo, Je bent aan het ontpillen, daar horen deze klachten bij. Helaas is niet precies te zeggen wanneer de eisprong is omdat je nog aan het ontpillen bent, hou het de komende maanden bij zodat je meer duidelijkheid in je cyclus krijgt. Groetjes Ineke