Slaapt niet zonder speen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door sammychic, 8 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sammychic

sammychic Actief lid

13 jan 2012
    107
    0
    0
    Jerome is bijna 2 maanden en hij kan absoluut niet slapen zonder speen in zijn mond. Ik vind het op zich niet erg, alleen spuugt hij de speen wel telkens uit wanneer hij in slaap probeert te vallen en dan wordt tie weer wakker en gaat huilen en ik moet 10 keer heen en weer lopen om de speen weer in zijn mond te doen en hem rustig te houden. Ik word hier gek van en wil graag rust. Hoe kan ik ervoor zorgen dat Jerome gewoon goed slaapt. In de avond en de nacht doet hij het prima, alleen de ochtenden en middag is een hele karwei. Ook drinken doet hij goed. Ik geef hem 100cc FV.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Hoe zwaar is hij, en hoeveel krijgt hij precies te eten?

Groetjes Adrienne

3. sammychic

sammychic Actief lid

13 jan 2012
    107
    0
    0
    Hij is 4 kilo en hij eet nu 120 cc 6 keer per dag

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Lastig hoor! Ik begrijp dat hij te vroeg geboren is? Omdat hij nu nog maar 8 pond weegt?

Heb je zelf het idee dat hij te weinig eten krijgt? je zou kunnen proberen om in de ochtend wat meer te geven, zodat hij net wat meer verzadigd is. Soms willen kindjes wel eens huilen, en daar krijgt hij de kans niet voor als je steeds opnieuw de speen in zijn mond doet. Probeer het gerust eens uit. Het kan geen kwaad.

Het kan ook zijn dat hij wat meer wakker gaat worden, hij is tenslotte twee maanden oud nu. Breng je hem naar bed als hij geeuwt, in ogen wrijft, of huilerig is of al eerder?

Groetjes Adrienne

5. sammychic

sammychic Actief lid

13 jan 2012
    107
    0
    0
    In de avond en in de nacht eet hij meer dan overdag. Ik probeer hem soms te laten huilen, maar dan schreeuwt hij de longen van zijn lijf.

6. sammychic

sammychic Actief lid

13 jan 2012
    107
    0
    0
    Ik breng hem naar bed, wanneer hij geeuwt. Hijs trouwens met 40+2 geboren, ruim op tijd. Alleen heeft hij een sondevoeding gehad, omdat hij de eerste 2 dagen niet wilde eten en daarom meer dan 10 procent was afgevallen

7. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Als hij in de avond en nacht meer krijgt en dan beter slaapt, lijkt het me toch honger hoor. Probeer gerust overdag en in de ochtend ook wat meer te geven, kijken of het dan beter gaat.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina