Net na bevalling welke kleding voor jezelf?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door enjoyce, 10 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. enjoyce

enjoyce Bekend lid

15 dec 2011
    712
    0
    16
    Vrouw
    Wat droegen jullie direct na de bevalling? Dezelfde dag? De week erop?
    Ik kan me hier nog niets bij voorstellen, geen strak ondergoed dat in ieder geval lijkt me!

Alle tips zijn welkom

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Boxers van mijn man :) en mijn zwangerschapskleding. Ik paste na 3 maanden pas weer echt in mijn eigen kleren.

3. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik had wat grotere onderbroeken aangeschaft (makkelijk voor de kraamverband)
    bij de jongens na anderhalve week zwangerschap broeken en joggingsbroeken heb ik een grotere maat spijkerbroek gekocht.
    bij onze meid was ik bijna 6 kg gegroeid en had eigenlijk niet goed nagedacht bij de tas van het ziekenhuis hier had ik een zwartebroek ingedaan en die wou na de bevalling ook nog dicht dus direct mijn eigen kleding weer aan en die lekkere grote onderbroeken ;)

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Een week na de bevalling was ik alle kilo's alweer kwijt, maar paste m'n gewone broeken nog niet, zaten niet lekker (keizersnede gehad). Daarom lekker m'n zwangerschapsbroeken nog een tijd aan gehad. Nu tijdens m'n verlof ben ik helaas alweer twee kilo aangekomen, dus draag nu af en toe ook nog wel een positie-spijkerbroek.:)

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

de eerste dagen nog mn zwangerschapsbroeken, t-shirts pasten wel onmiddelijk weer, na een week kon ik sommige gewone broeken weer aan

6. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Vanuit het ziekenhuis naar huis: een positieonderbroek (die van de HEMA) en joggingpak (ook nog positie). Pas toen mijn dochter 7 weken was kon ik voor het eerst weer -met moeite- in mijn gewone kleding. Al die tijd nog positiekleding gedragen of jurkjes. En niet ivm kilo's want woog een kg of 10 minder dan voor de zwangerschap. Mijn buik was gewoon nog opgezet.

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    De eerste week heb ik thuis jogging broeken gedragen. Als we de deur uitgingen een jurkje met legging. De tweede week weer spijkerbroeken geprobeerd, als we weg gingen, dit zat nog niet lekker. Met 3/4 weken zat dit beter.

Ondergoed: ik kreeg een heerlijk broekje mee vanuit het ziekenhuis en verder mn eigen boxers gedragen.

8. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Wat ruimer ondergoed, voor het kraamverband. Voor de rest in de kraamweek joggingsbroek met shirt. Daarna leggings tot de 3 week. Pas sinds een week weer mijn oude spijkerbroeken.

9. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Ik had (en heb nog steeds) onderbroeken van de zeeman, gewoon simpele zonder elastieken rand aan de bovenkant (te strak!). Zat heerlijk en daar konden die kano's van kraamverbanden ook normaal in. Alhoewel ik na een dag of 2 overgestapt ben op de kotex, veel fijner.. Lekker vaak verwisselen :)

En broeken; ik had gewoon van die simpele huis/pyjama-broeken van hema of H&M. Zaten heerlijk!!

10. Chaii

Chaii Niet meer actief

Van de eerste weet ik het niet meer zo goed.
    Na de tweede paste ik meteen weer in mijn kleding maat 34/36.
    Ik droeg wel vooral graag mijn trainings broeken, ik hou niet van strakke of 'hardere'stoffen te dragen na de bevalling.
    Ik droeg ook corrigerend ondergoed of een band omdat ik dat echt fijn vind na de bevalling omdat je buik er dan heel slap bijhangt als een pudding...

11. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Vanuit het ziekenhuis een joggingbroek met trui. Daarna thuis lekker mn mans boxers voor een dikke 1,5 week.
    Op dag 5 kon ik al heerlijk mn eigen spijkerbroek aan.

12. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Vond heeeel fijn om nog wat over mijn buik te hebben MAMA Ondergoed van hema of strak topje etc had erg gevoelige buik en hong echt los haha

13. 2jees

2jees Niet meer actief

eerste paar dagen positie onderbroeken en pyama, daarna mn oude kleding en gewone ondergoed. ik draag geen strings ofzo.

14. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik had een heerlijke joggingbroek aan naar huis. De eerste week vooral jurkje met een legging daarna weer in mijn "normale" spijkerbroek.

15. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Naar huis zo'n netbroekje van het ziekenhuis (ik twijfel nu echt heel erg of ik daar een onderbroek overheen heb gedaan, had wel grote slips en boxers bij me) en een joggingbroek met een shirtje dat handig was in verband met de borstvoeding met daaronder een voedingsbeha.

De eerste 3 dagen heb ik joggingbroeken/sportbroeken aangehad en op dag 4 heb ik mijn positiespijkerbroek weer aangetrokken. Verder had ik shirtjes aan die makkelijk zijn met borstvoeding ivm vaak aanleggen.

Pas helaas nog niet in mijn strakke spijkerbroeken dus draag nu nog steeds een positiebroek of een legging.

16. enjoyce

enjoyce Bekend lid

15 dec 2011
    712
    0
    16
    Vrouw
    Bedankt alvast voor jullie ervaringen! Kan ik weer een beter beeld vormen! Blijf vooral komen met tips ik ben er erg blij mee!

17. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    hier niet echt tips de eerste 2 dagen een legging met een wat grotere onderbroek of boxer ( ook mijn eigen maat )

en dag drie kon ik mijn gewone broek alweer aan

18. Leann

Leann Lid

10 mei 2012
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na de bevalling droeg ik mn zw-ondergoed en grote maat gewone onderbroeken. Ik heb noodgedwongen tien dagen op bed gelegen, dus dan had ik pyjamajasjes aan (makkelijk met bv). Toen ik weer naar beneden kon droeg ik vaak mn zw joggingbroeken van de H&M met shirtjes met lange mouwen.

Inmiddels is Joep acht weken, ik pas mn gewone broeken nog niet, dus draag veel rokjes en soms mn positiebroeken. Bovenkleding pas ik wel allemaal, maar is niet altijd even handig ivm bv.

Succes, ik vond het erg puzzelen, maar vind steeds betere combi's!

19. 2jees

2jees Niet meer actief

Wat is er mis met je eigen bovenkleding bij de BV? Ik draag alles van voor die tijd. Nou ja geen jurkjes.

20. tuc

tuc Niet meer actief

meteen na de bevalling een joggingbroek, de volgende dag mn eigen kleding, heerlijk na al die maanden zwangerschapskleding.

Deel Deze Pagina