Hallo, Ik moet nog bevallen van mijn eerste kindje, maar ik vroeg me af of er iemand is die ervaring heeft met een sluitband (soort van hele brede riem om alles terug op zijn plek te krijgen) Groetjes Debbietjuh
Ja, ik heb bij beide na de bevalling een tijdje een sluitband gedragen. Vond zelf vooral de steun op mn buik en rug erg prettig. Je buik voelt toch nogal 'leeg', staat nog bol en de huid is wat slap, dus het voelde erg prettig om die band om te hebben. Wat meer 'in model' zeg maar. Of het echt geholpen heeft weet ik niet. Mijn buik was na ongeveer 2 maanden weer net zo plat als voor mn twee kinderen, maar wij zijn erg slank, aan mijn moeder zie je ook niet dat ze 2 kinderen heeft gehad dus deels misschien genetisch . Ik zou een eventuele volgende keer zeker weer die band dragen, dat wel!
Ik heb hem na mn eerste bevalling drie weken dag en nacht gedragen en mn buik zag er redelijk snel weer oke uit. Nu, twee weken na mn tweede bevalling draag ik hem nog steeds en hoop dat ik net zo goed uit te strijd kom als toen... (Maar bewtijfel het enigzins...). Zo n band voelt iig prettig door de steun die het je buik geeft.
Vroeger werd er standaard een sluitlaken gebruikt door pas bevallen moeders. Dat het er voor zou zorgen dat alles weer snel op z'n plek komt te zitten, is een fabel. Het voelt natuurlijk wel lekker stevig, maar het doet verder niks. Integendeel; als je het lang zou gebruiken zorg je er juist voor dat je buikspieren hun werk niet kunnen doen. Daarom geven wij onze cliënten het advies: als je het fijn vindt zitten, gebruik hem gerust ,maar max een dag of 4/5. Bij bekkenklachten kan het soms wel een aanrader zijn, omdat het je bekken goed bij elkaar houdt en omdat het zo strak zit, zit het vaak alleen maar comfortabel als je er mee blijft liggen (en dat is bij bekkenklachten de eerste dagen na de bevalling hoe dan ook een aanrader!)
Ik gebruik momenteel een sluitband en hij bevalt erg goed. Het geeft ondersteuning aan m'n rug en buik, waardoor ik een betere houding aanneem. Tuurlijk is het beter zelf de buikspieren ed aan te spannen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Op deze manier bespaar ik mezelf klachten in m'n bovenrug. Ik gebruik de motherwear Louise Motherwear sluitband Louise Zwart-Diverse maten