Verzakte baarmoeder?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door LizaM, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Hallo dames,

Ondertussen 3 maanden en 3 weken geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter. Na een wat moeizame start voor mama en ons meisje leek alles weer beter te gaan. Maar volgens mij zag ik vandaag dat ik een verzakte baarmoeder heb. Er hangt echt iets uit :$ en ik kan pas op 8 feb. naar de gyn terug.

Iemand die hier nog meer ervaringen mee heeft?

En weet iemand of je dan toch nog zwanger kan worden, zou nog zo graag een keer moeder willen worden:)

2. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Als je baarmoeder verzakt is gaan ze die ophangen, je mag dan nog wel zwanger raken als de gyn toestemming geeft. Ik denk dat dit per persoon verschillend is.

Ik zou als ik jou was gelijk bellen naar de gyn en het uitleggen. Je kan beter eerder terug gaan zodat hij gelijk kan kijken.

Heel veel sterkte,

conny

3. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik dacht dus na de bevalling ook dat ik een verzakking had!
    Er hing bij mij ook wat uit, en als ik ging zitten was het net of ging ikergens op zitten!
    Vreselijk gevoel...

Mara de huisarts heeft gekeken en het was verder normaal.
    Alles moet weer een beetje op zn plaats komen.
    En idd het is nuo verdwenen...

Dus ik hooooop voor je dat het bij jou ook mee mag vallen!!

4. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Het hoeft niet perse je baarmoeder te zijn. Kan ook een voor- of achterwandverzakking zijn. Goed je bekkenbodemoefeningen doen en dan is je bekkenbodem loslaten nog belangrijker dan aanspannen.

5. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Dit klopt niet ;) Ik heb, helaas, een flinke verzakking overgehouden aan mijn tweede bevalling, maar ik mag zonder problemen weer zwanger worden. Het is alleen wel handig het dan direct te melden zodat er tijdelijk een ring geplaatst kan worden (tijdens de eerste weken van de zw.schap wordt de baarmoeder zwaarder en kan de verzakking voor wat problemen zorgen; zwaar gevoel, rugpijn etc). Uit voorzorg doen ze in eerste instantie niets tenzij je een nog ergere verzakking hebt.
    Ik heb fysiotherapie gehad en daardoor de bekkenbodemspieren wat getraind. Ondanks dat het nooit meer wordt zoals het was, is er prima mee te leven (in mijn geval).
    Ook is me verzekerd dat het zwanger raken niet beinvloed zal worden door de verzakking.
    Ik zou het door een arts/gyn laten beoordelen en niet te veel zorgen maken voor die tijd. Er zijn heel veel mensen die een verzakking overhouden aan een bevalling, vaak trekt het vanzelf wel iets bij en anders kun je met oefeningen veel bereiken.
    Sterkte ermee (want het idee alleen is al heel rot)

6. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    hier ook een bmverzakking en ik mocht ook gewoon zwanger worden. alleen begon bij mij met 32 week al weeen door het gewicht en met 36 week is de jongste geboren.
    Er is niet gezegd dat dit te maken heeft met de verzakking, maar ik denk t wel. de eerste was nl precies 40 week en de 2e (had ik de verzakking al) met 38 week waarvan 8 dagen weeen ende jongste dus met 36 week.

7. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Het kan ook een achterwand of voorwand verzakking zijn. De blaas of de endeldarm is dan wat verzakt. Ik was ook helemaal in de stress, want ik dacht ook dat ik het had (stak een bolletje uit en het voelde raar)

Ik was zo in shock dat ik niet meer heb gekeken en gevoeld tot ik bij de dokter was. Hij zei dat een verzakking heel normaal is en dat het vanzelf vaak wegtrekt. HEt was bij mij een héééle lichte verzakking van de wand, maar ik heb nu nergens last meer van. (na het goede nieuws meteen ook weer seks gehad en dat ging gelukkig ook goed ;))

Gewoon even naar de huisarts anders!

Sterke!

Deel Deze Pagina