hi dames weer een topic, pas al een geopend over maagzuur en misselijkheid. maar nu heb ik ook al sinds gisteren echt heel vaak harde buiken, echt wel een aantal per uur. nu zei de verloskundige dat ik er niet meer dan 10 op een dag mocht hebben en dit zijn er wel veeeeel meer. ik durf alleen niet te bellen aangezien ik dan naar de spoedlijn moet bellen.. ik weet niet of dit nou spoed is of niet, wil niet overkomen als een zeikerd. duss, mijn vraag: hebben jullie hier ook last van en hoe vaak op een dag? vinden jullie dat ik de verloskundige moet bellen? ik lig al sinds maandagavond op bed dus kan niet rustiger doen dan dat ik nu al doe.. bvd
Ik heb al 5 weken continue een harde buik. Na 3 dagen heb ik gebeld met het ziekenhuis en ben ik onderzocht. Ctg, bloed op zwangerschapsvergiftiging, inwendige en uitwendige echo en urine. Ik bleek blaasontsteking te hebben. Na het kuurtje heb ik nog steeds een harde buik dus ik ben bang dat ik me er bij neer moet leggen. Nog een week dus dat houd ik wel vol. Maar jij... ik zou toch maar even bellen e.e.a. laten onderzoeken. Heb je veel stress bv op je werk? Je kunt nog steeds stress hebben als je in je bed ligt natuurlijk... Ennuh, geen gynaecoloog of verloskundige zal je als zeikerd zien dus maak je daar maar geen zorgen over. Bellen die spoedlijn want die is er niet voor niks!! Sterkte er mee....
Ik zou ook even bellen hoor! En natuurlijk ben je geen zeikerd, kom op je wilt alleen het beste voor je ukkie en jezelf! Beter 1x teveel als 1x te weinig!
ik heb ook heel veel harde buiken en oefenweeen,maar ben nu 33 weken zwanger,hoort er bij deze termijn volgens mij ook bij. Ik denk dat het met 26 weken nog niet echt hoort,dus ff bellen meid,altijd beter dan niet bellen,suc6
Ik heb ook veel last van harde buiken meer dan 10 per dag. ik durfde ook nooit te bellen maar hun zijn er niet voor niks als je thuis zit in onzekerheid kunnen je harde buiken zelfs erger worden. ik ben ook helemaal gecontroleerd met ctg urine en echo en bij mij konden ze niks vinden en moet vanaf nu gewoon rustig aan doen heb ze nog wel af en toe maar niet meer zo erg als toen ik heel de dag met van alles bezig was. en het ziekenhuis en verloskundige zeggen altijd liever 1x teveel langs komen dan 1x te weinig!! Dus gewoon bellen!
okee dan ga ik toch maar even bellen heb wel veel stress op werk idd, zit al een paar maanden in de onzekerheid of mijn contract wel of niet verlengd word (loopt eind deze maand af) en krijg hoeveel ik ook zeur krijg maar geen gesprek, het is telkens jaa deze week nog, echt waar! dusjaa.. ik heb pas nog op blaasontsteking getest maar ik ga maar voor de zekerheid nog een keer testen! in ieder geval bedankt voor jullie reactie
Even off topic: als je contract niet verlengd wordt dan hoor je dat 3 maanden van te voren te horen. Zo kun je tijdig een nieuwe baan zoeken.... Als het eind deze maand afloopt en je hebt nog niks gehoord dan kunnen ze volgens mij niet anders dan je verlengen. Afgezien van dat het ontzettend hufterig is om zo met je mensen om te gaan... maar goed daar kan ik ook nog wel het e.e.a. over vertellen.
Ik heb ook veel harde buiken gehad omdat ik een gevoelige baarmoeder heb! Rond de 30 weken kreeg ik ze om de 10 minuten, op 35 weken om de 5 minuten en de laatste weken kwamen ze om de 2-3 minuten! Als je twijfelt zeker bellen, maar hoeft niets ernstigs te zijn