sluitlaken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nonnie28, 8 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonnie28

Nonnie28 Actief lid

18 nov 2008
    159
    0
    0
    Woonbegeleider
    Amsterdam
    Hoi,

Wie heeft er ervaring met het gebruik van een sluitlaken of iets vergelijkbaars, na je bevalling, en werkt het? Of is dit iets ouderwets dat eigenlijk geen nut heeft?

Lfs Manon

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hier zijn al heel veel topics over geweest. Als je ff via zoeken kijkt, dan vind je er tig.
    Ik heb het gebruikt en vond het erg prettig. Het geeft steun en je voelt je meteen wat lekkerder in je lijf.

3. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Ik heb het ook wel even geprobeerd (een dagje). Op zich is het wel fijn, helemaal vlak na je bevalling, als alles nog heen en weer lijkt te schuiven in je buik :) Maar eigenlijk is het beter om het zonder te doen, omdat je dan meer je spieren gebruikt, en alles weer wat sneller strak wordt.

4. Nonnie28

Nonnie28 Actief lid

18 nov 2008
    159
    0
    0
    Woonbegeleider
    Amsterdam
    Ik dacht juist dat het andersom was? Dat je met een sluitlaken sneller je lange buikspieren naar elkaar toe drukt zodat het sneller strakker wordt?

Gr, Manon

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Nonnie: dat is ook zo..

Je gebruikt je buikspieren ook als je dat laken om hebt hoor! alleen worden ze in de goed positie gedwongen zeg maar.
    Want je buik is niet in een keer hetzelfde als voor de bevalling dus als je je buikspieren gebruikt , worden ze toch al anders belast als dat het voor de zwangerschap was.. Daarbij mag je de eerste tijd geeneens echt je buikspieren gebruiken.

Van een week/10 dagen dat laken om worden je buikspieren ook echt niet lui (iets wat je vaak hoort) zoals ik al schreef, werken ze echt wel ook onder dat laken en helpt het je juist in een goed positie te houden zodat je automatisch juist rechtop staat zodat als je je spieren spant , het ook op de goede manier gebeurd.

lekker omdoen dat ding.
    Als je iets anders aan je lijf hebt gehad voor zo'n periode verwacht niemand dat je binnen 2 weken volledig gerevalideert bent, maar na een bevalling verwacht iedereen altijd dat dat lijf zich binnen 1 week zonder hulp weer helemaal in vorm krijgt.. Dat is erg krom lijkt mij.

6. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Waar kun je zo'n sluitlaken krijgen?

Groetjes,
    Roosje

7. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Als je googled kun je er diverse sites over vinden en waar ze te koop zijn, denk niet dat ik dat hier neer mag zetten ;)

8. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Ok, bedankt! Dan ga ik eens zoeken.. ;)

9. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Ik was van plan m'n buikband (sierbuikband geen steunbuikband) te gaan gebruiken als sluitlaken, dan zet ik 'm strakker met sluitspelden zeg maar, dat had ik ergens gelezen, zou dat werken?

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    mijn schoonmoeder zit er altijd vol lof over te spreken dat ik hem deze keer moet gebruiken want kijk maar naar haar zegt ze dan, ik heb ook geen buik en ze heeft een kind van dik 10 pond gebaard.. ik kon vorige keer niets aan mijn hebben maar wil het zeker gaan proberen..

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

lisabeth.. denk niet dat die sterk genoeg is.. een sierbuikband is toch gemaakt om mee te rekken. Dan kan je denk ik beter een handdoek of lakentje straks omdoen.

Ik durf het niet met spelden.. Ik weet hoe ik ben..

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier geen sluitlaken gebruikt ik herstelde zo snel dat mijn baarmoeder met 3 dagen na de bevalling al weer 4 vingers onder de navel zat en nu na 9 dagen niet eens meer tevoelen is en weer op zijn plek zit.ik had er wel een in huis maar niet gebruikt.mijn buik is ook alweer aardig invorm en de spieren doen hun werk helemaal goed.

13. Nonnie28

Nonnie28 Actief lid

18 nov 2008
    159
    0
    0
    Woonbegeleider
    Amsterdam
    Ok bedankt voor jullie reacties! Tegenwoordig heb je ook een sluitband, das gewoon met klitteband, en een sluitlaken moet je geloof ik echt vastbinden op je lijf. Ik ga het zeker proberen, nu even googelen waar je het kunt krijgen, volgens mij via de geboortewinkel wel!

Lfs Manon

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja bij mij ging ook alles enorm snel maar dat zegt niets over je buikspieren (de lange die van elkaar afstaan) daar is een sluitlaken eigenlijk voor..

15. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Ik wilde het ook en onlangs info ingewonnen bij de verloskundige...deze raade het af inderdaad om het verhaal van de eventueel slappe buikspieren, maar dit geld alleen bij langer gebruik...dus langer dan een week...ik kreeg wel het gevoel dat zij er op tegen was...ze adviseerde mij gewoon voor een paar dagen een oude laken opmaat te knippen en deze vast te zetten met veiligheidspelden...dit zou bijna iedere kraamhulp wel weten en je op weg kunnen helpen...(scheelt in in ieder geval heel wat centjes een oud laken of een nieuw sluitlaken kopen)...ik ben dus nu weer aan het twijfelen..maar mijn oude laken heb ik laatst wel opgezocht hahaha..je weet maar nooit... ;)

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja je moet het idd niet te lang gebruiken dat klopt..

Deel Deze Pagina