Sluitlaken

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door MissMicky24, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissMicky24

1 mei 2008
    13
    0
    0
    Hoogland
    Hallo Meiden. Ik ben er over na aan het denken om een sluitlaken om te doen na de zwangerschap/Bevalling.
    Ik wil graag de meningen horen over een sluitlaken. Mijn Oma adviseerde dat en ik wil wel weten of het "werkt" en of jullie er baat bij hadden.

Ik hoor het graag!
    Groetjes!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb er eentje gebruikt wegens bekkeninstabiliteit en omdat, als ik op m'n zij lag, m;'n hele buik mee opzij zakte, als het ware. Ben er erg over te spreken, een paar weken na de bevalling was mijn buik weer helemaal OK, :)

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Maar hoe weet je nou of het echt heeft uitgemaakt? ;) Mijn buik was 2 weken na de bevalling ook weer helemaal als vanouds, zonder sluitlaken!

Het lijkt me trouwens wel een prettig gevoel geven als je net bevallen bent. Je buik is dan echt een hobbezak en wat versteviging had ik wel prettig gevonden.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn buik was net als bij merle na 10 dagen weer helemaal normaal. mijn baarmoeder was na 7 dagen alweer helemaal gezakt. en dat zonder sluiklaken.ik had trouwens ook geen behoefte aan iets om mijn buik.bij mij "rolde"mijn buik ook helemaal niet

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    mijn BM zakte ook heel snel maar dat zegt niets over je buikbanden e.d. (het gaat bij een sluitlaken ook erg over het voorkomen van een diastase is mij uitgelegd, die ik van de eerste heb overgehouden en nu ga proberen tegen te houden met een sluitlaken (mede op advies van de VK) ik mag eigenlijk ook niets meer tillen nu (maarja met een anderhalf jarige en een man die over de 80-90 uur per week werkt is dat slecht uit te voeren haha

Ik heb zoiets we proberen het gewoon het kan altijd helpen..

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb ook een sluitlaken gebruikt. Zo'n ouderwetse: een lap katoen met veiligheidsspelden. Ik vond het super. Ik heb geen idee of het mijn buik strakker heeft gemaakt (hoewel ik nu al bijna geen buikje meer heb), maar het voelde gewoon erg lekker zo vlak na de bevalling, omdat het zo strak zit. Het houdt de boel goed op zijn plaats, zeg maar. Ik vond het een aanrader!

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Wat is de functie precies van zon sluitlaken?

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik heb een ks gehad en gebruik daarom niet een sluitlaken... Wel een corrigerend pantybroekje die goed strak zit...

Maar idd... vanuit grootmoeders tijd wordt het echt aangeraden... Je zou heeel snel je oude figuurtje weer terug hebben...

Echter wordt er nu gezegd dat het de buikspieren lui maakt en het daardoor toch niet het gewenste effect heeft...
    Maar met mate gebruiken kan denk ik geen kwaad... Dan heb je even het stevige lekkere gevoel zeg maar en als je hem niet om hebt doen je buikspieren het werk zeg maar ;)

Deel Deze Pagina