Herstel knip

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door red88, 17 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hoe lang duurde het bij jullie voor je knip geheeld was? Hier is deze gaan onsteken, de bovenste hechtingen zijn er op dag 7 uitgehaald waardoor de wond is gaan wijken. Maar hij is nog steeds niet dicht. Ook krijg ik weer meer last, kan niet te lang staan of lopen, dan komt er veel druk en spanning op.

'k Had in de kraamweek ook veel druk op m'n onderkant, vooral bij toiletgang. De vk had het over een mogelijke verzakking.
    Het wordt nu wel iets beter maar weg is het niet. 'k Doe wel geregeld bekkenbodemspieroefeningen.

Vraag me alleen af of 't allemaal wel goedkomt :$ 'k Ga volgende week op nacontrole bij de vk.

Zijn deze dingen herkenbaar? En is het goedgekomen? 'k Vind het niet erg dat ik nu nog last heb, maar 'k wil wel graag dat het goedkomt.

2. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    bij mij is het niet gaan ontsteken en was het na een week weer 'mogelijk' om normaal te zitten. ik denk dat je het zeker moet laten controleren want het klinkt niet helemaal goed..

3. sinada

sinada Niet meer actief

NA een week of twee kon ik weer normaler gaan zitten. Heb de eerste week alleen maar op bed gelegen dus geen tegendruk op de zwelling kunnen geven waardoor het langer duurde

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Bij mij heeft het een poosje geduurd. Al mijn hechtingen waren gesprongen na 1 week. De wond is gaan ontsteken. Het heeft 9 weken geduurd voordat het dicht was (grote open wond). Het is helemaal goed gekomen. Het zal bij jou stukken sneller dichtgaan als het maar een beetje wijkt. Ik heb druppels van arnica geslikt ter bevordering voor wondgenezing, misschien heb je daar iets aan.
    Je kan ook contact opnemen met een bekkenfysio die je kan begeleiden bij je bekkenbodemspier. Heb ik zelf veel aan gehad. Mocht je na een poos niet goed kunnen zitten laat je dan eens nakijken door een manueel therapeut. Van je bevalling kan je vanalles overhouden. Bij mij stond mijn stuitje scheef door de bevalling. Daar kwam ik pas na 5 maanden achter. Als ik dat eerder had geweten, was ik veeeeeel sneller hersteld.
    Succes!

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb die druppels in het begin gebruikt tegen de zwelling. 't Is ongeveer 1,5 x 1 cm wat openstaat. Het begint en het einde is wel dicht, daar zie ik een streepje. Het midden staat open.
    Opzich is dat niet zo'n ramp en zitten gaat ook wel goed, ik kan alleen slecht staan en lopen. Als ik dan wat gedaan heb krijg ik veel last, moet ik weer zitten enzo en vooral aan het einde van de dag doet alles zo'n zeer.
    Ik zit te twijfelen of ik ermee naar de huisarts moet. Ik ga volgende week woensdag op nacontrole bij de huisarts. 'k Heb sinds een week ongeveer een stuk meer last dan ik had.

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik zou er zeker mee heengaan. je hebt toch een stukje open wond. Dat kan nog meer gaan ontsteken dan het al doet of heeft gedaan. Ik zou het gewoon even laten nakijken.

Ik heb wel last gehad van de knip, maar had ook een catheter dat er langskwam en Emma is met de vacuum gehaald, dus au au au. maar gelukkig geen ontsteking of open geweest.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik ben bij de huisarts geweest en het is weer ontstoken :( er komt ook weer allemaal rommel uit. Moet nu 2-3x per dag in de soda en terugkomen als het rustig is. 'k Heb wwarschijnlijk ook wildvleesgroei maar dat was nu lastig te zien. 'k Krijg dan misschien zalf.

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Sterkte ermee! Hopelijk is de ontsteking snel weg en de wond dicht. Heb je geen antibiotica gekregen?

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Nee, volgens mij wordt dat niet zo snel gedaan. k Moet nu met soda de wond schoon zien te krijgen. Hopelijk gaat het dan snel dicht zodat het niet weer kan gaan ontsteken.

10. Krul

Krul Lid

4 dec 2008
    69
    0
    0
    Juf
    Zeeland
    Bij mij is 6 dagen na de bevalling ook de wond gaan wijken. Ik heb een paar maanden iedere dag sodabadjes genomen en ben regelmatig op controle geweest bij de gyn. Hij heeft het wildvlees een paar keer aangestipt met zilvernitraat. Het is allemaal goed gekomen, maar het heeft lang geduurd. Ik denk dat het een half jaar duurde voordat ik het niet meer voelde.
    Nu is het nog wel heel heel gevoelig als ik ongesteld ben.

Deel Deze Pagina