wanneer mag je weer sporten?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door esther1984, 3 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ik vroeg me iets af, ik ben 2 weken geleden bevallen van een prachtige zoon, ik was best wel wat ingescheurd met 6 hechtingen, heb nog weinig last van onder, maar genezen is het natuurlijk nog niet.

maar ik wil heel graag op zumba, maar wanneer mag dat?? ik voel me wel fit enzo.

2. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Volgens mij raden ze aan ten minste 6 tot 8 weken te wachten.

3. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Ik ben 4 weken na de bevalling rustig op gaan bouwen met sporten

Ik denk wel dat het per persoon verschillend is en ik denk niet dat je meteen een uur intensief met Zumba moet beginnen.

Het advies is geloof ik inderdaad 6 weken, maar als je je goed voelt dan kun je over een aantal weken wel rustig beginnen en het dan op te bouwen.

4. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ik wil echt weer een beetje in beweging komen, ik denk dat ik maar eens ga beginnen met wandelen met de kinderwagen, en kijken hoe lang ik dat vol houd, het is wel zo, dat ik s'middags wel even een tukkie moet doen, dus dat betekent wel dat mijn lichaam nog rust nodig heeft, maar ik wil zo graag weer gaan sporten, maar denk dat ik mijn lichaam eerst maar wat rust moet gunnen, maar ik vroeg me af hoe lang je moet rusten.

5. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Wandelen is inderdaad een perfecte manier om weer met bewegen te beginnen. Je kunt ook alvast bekkenbodemspieroefeningen doen en misschien hele lichte buikspieroefeningen. Houdt er wel rekening mee dat je spieren en banden nog niet helemaal terug in vorm zijn en je bij te fanatiek sporten sneller een blessure op kunt lopen daardoor. Luister naar je lichaam, neem die dutjes dus inderdaad nog wel. Bouw het in ieder geval langzaam op.
    Succes!

6. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Na 6 weken mag je weer sporten, ALLEEN als je VK/gyn je "goed gekeurd" heeft.. En ook daarna rustig opbouwen.

Anders kom je jezelf echt tegen

Ik ben 3 maanden geleden bevallen en moet vanwege BI en een liesblessure sporten, maar de intructeur zei al "9 maanden ontzwangeren is echt noodzakelijk"

Anders heb je kans dat je je nog niet herstelde lichaam aan t kapot maken bent.

Je bekken moeten weer hard worden en mogen nog geen zware klappen krijgen.

7. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Als je niet meer vloeit mag zwemmen toch wel? Gewoon een paar baantjes trekken, om toch maar iets te doen?

En rustig gaan lopen?

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jep helemaal gelijk en dat zal je VK of gyn ook wel tegen je gezegd hebben... minimaal 6 weken, wandelen, bekkenbodem oefeningen (ook niet overdrijven trouwens) is heel goed voor je. Zoiezo kan je beter je energie stoppen in het herstellen en verzorgen van je kindje lijkt me.. gewoon even rustig aan, sporten kan heel je leven nog..

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.833
    9.337
    113
    Gelderland
    Ik ben afgelopen zondag het sporten op gaan pakken en ben begonnen met rustig hardlopen!!
    Ik ben bevallen met een keizersnede en dan raden ze af om voor die 6 weken te gaan sporten ik denk dat dat een algemene regel is! Ik vond het heerlijk en heb nergens last van gehad! Verder probeer ik lekker iedere dag een stuk te gaan wandelen.

liefs

10. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Hey Luna! Oh wat zou ik dat ook graag weer willen, hardlopen! Maar als ik nu al een stuk heb gewandeld (net even te ver) dan voel ik het ontzettend. Dus denk dat het er voor mij nog even niet inzit helaas...

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.833
    9.337
    113
    Gelderland
    Ik ben het ook echt rustig aan het opbouwen hoor;) Moet zeggen dat ik alleen merk dat ik gewoon echt geen conditie meer heb.
    Het komt vanzelf weer dat je kan sporten en wat velen zeggen als je te snel gaat kom je jezelf later tegen;)

12. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ja dat geloof ik ook! Denk dat ik sowieso nog even wacht totdat ik bij de verloskundige ben geweest. Kijken of zij wellicht nog tips heeft. Ach, als ik me nu maar goed voel. Ben trots op mijn lijf!

13. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    IK ben na 5 weken weer naar het sportschool gegaan maar de eerste paar keer wel super rustig aan, beetje op de fiets en loopband (lage weerstand) en een paar spieroefeningen maar nog geen buikspieren. Ook dit rustig aan. Was er gewoon aan toe, even iets voor mezelf, en heb een vrij makkelijke bevalling gehad. Na een 7 tot 8 weken ben ik rustig wat fanatieker gaan sporten.
    Zumba dat zou ik in ieder geval niet te snel gaan doen omdat het toch wel heel erg intensief is.

Deel Deze Pagina