Sluitlaken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loeki2, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik heb het gister met mijn schoonmoeder over een sluitlaken gehad. Zij heeft 6 kinderen waarvan ze bij de eerste 4 een sluitlaken heeft gebruikt. Bij de 5de was dat weer uit de 'mode', maar ze vond het tien keer niks. Iedere keer als ze zich omdraaide, dan ging heel die buik en baarmoeder mee en dat was geen prettig gevoel.
    Ik ben wel van plan om zo'n sluitlaken aan te schaffen.

2. Chelsea

Chelsea Bekend lid

6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Ik ga ze ook zeker aanschaffen.
    En draag je dit dan onder je kleding?

3. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik las ook stuitlaken toen ik er de eerst keer over las :) Dus ik ging ook googelen op stuitlakens...

4. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Mag je nou een sluitlaken ook dragen als je geen bekkeninstabiliteit hebt?
    Wilde het bij mijn dochter eigelijk ook gebruiken, maar is er niet van gekomen, maar wil er nu wel een aanschaffen.

jessica

5. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Een sluitlaken werd vroeger gewoon gebruikt. Of je wel ef geen last had van BI.

Je gebruikt hem gewoon onder je kleren. Het is vaak voor de eerste 10 dagen. Daarna heb je het niet meer nodig. Vroeger lagen de kraamvrouwen gewoon 10 dagen op bed. En dan droegen ze een sluitlaken.

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ga er zeker een kopen, was het al van plan, maar nu heeft mijn fysio er ook op aangedrongen dus ik ben wel gek als ik het niet doe, alles om zo snel mogelijk te herstellen.

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou sluitlakens zijn bijna niet meer te krijgen blijkt Prenatal heeft ze niet meer en Babyplanet had alleen nog een restant en niet meer in mijn maat, dus als je een sluitlaken wil hebben, dan zul je die even bij Motherwear moeten bestellen.

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik wist niet eens dat je na de bevalling zo lekker bij elkaar gepakt (moet worden?) word.... :oops:

9. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik heb er eentje via marktplaats gekocht. Als je regelmatig kijkt, kan je weleens geluk hebben.

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Valt mij op dat de sluitlakens op MP vaak net zo duur zijn als nieuwe en dat maat L bijna niet te koop is. Ik kan eigenlijk ieder moment bevallen, dus ik kan niet wachten tot er op MP een goede aanbieding komt.

11. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Dat is idd waar. Maatje L is bijna niet te krijgen. Ik had dus gewoon mazzel.

Ik heb deze voor 20 euro gekocht. Ze had hem maar 2 dgn gedragen. Dat vind ik dan wel een redelijke prijs. Deze kwam trouwens van Mother Wear en daar zijn ze toch algauw 34.95. Vind die 20 euro dan nog wel meevallen.

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, laatst vroeg iemand 40 euro voor de L :confused:

13. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hoi Loeki,
    geen paniek als je er geen meer kan krijgen hoor, want dan gebruik je gewoon een groot badlaken 70x140cm (ongeveer, stukje kleiner kan vast ook) en dat bindt de kraamhulp dan met spelden heel strak om je buik en bekken. Werkt ook prima, is alleen iets meer werk.
    Groetjes Vera

Deel Deze Pagina