Sluitlaken

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door SheDevil, 26 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik was vanmiddag bij de thuiszorgwinkel om zo'n sluitlaken te kopen, maar heb het toch niet gedaan. De dame van de winkel zei dat ik beter eerst kon afwachten of ik er dan wel behoefte aan had.
    In sommige gevallen mág je geen sluitlaken dragen (bijvoorbeeld na een (spoed)keizersnee), of voelt je buik zo goed dat je er geen behoefte aan hebt. Je kan ze niet ongebruikt terugbrengen, omdat het hygiènische artikelen zijn die niet geruild mogen worden.
    Bij bekkenklachten was het trouwens juist wél vaak aan te raden om zo'n sluitlaken te dragen, zei ze.
    Maar ze adviseerde me er eerst met m'n vk over te praten.
    Als de situtatie er dan naar zou zijn en ik er wel behoefte aan heb, kan er vast wel door iemand eentje gehaald worden meteen na de bevalling.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb loever een sluitband, die kan je met klittenband vastzetten enzo.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik heb een nieuwe via marktplaats van iemand overgenomen. Om de reden die mensen hier ook al noemen: Een keizersnee, dus niet gebruikt. Ik heb er 1 van motherwear.
    Ik heb een L gekocht, normaal heb ik mt 40/42 en ik zit nu op 18 kilo wat aangekomen ben, dus dat leek me het meest logische. Mij lijkt de ondersteuning voor rug en buik erg prettig na de bevalling. En heb ik hem niet nodig of mag ik hem niet gebruiken, dan gaat hij gewoon weer terug op marktplaats, hij blijft dan ongebruikt, dus veel zal ik er niet verliezen.

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

En dit helpt ook tegen ernstige BI klachten?

5. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    vlinder, als je nu last hebt van BI dan ken je voor tijdens je zwangerschap ook een bekkenband halen bij prenatal ;)
    heb er zelf ook één, zit heerlijk stevig.

6. Vlinder84

Ja, ik heb al een bekkenband van de fysio en dat helpt wel iets maar niet genoeg. Dus vandaar dat ik me afvroeg of een sluitlaken ook tegen BI kan helpen na de zwangerschap en natuurlijk m'n buikje (zeg gerust buik haha) weer in proportie brengt ;)

7. Chantico

Chantico Niet meer actief

Volgens mij kan een sluitlaken inderdaad nuttig zijn als je bi hebt. Ik zou het even aan je vk of fysio vragen.

8. Vlinder84

De fysio komt morgen langs, dus zal het dan idd even vragen.

Deel Deze Pagina