Smaak- en reukverlies door Corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Marihi, 4 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Hoe lang duurde dit bij jullie?

Ga uit dat mijn test positief uitslaat, aangezien dochter vorige week een positieve test had en ik sinds 1 januari gerelateerde klachten en sinds gisteren geen smaak en reuk meer. Dus mijn vraag, zie hierboven.

2. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Nou. Was echt met een week weer helemaal terug. Bij mijn vriendin al 5 weken weg. Dus kan alle kanten op

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Heeft bij mij een week of 6 geduurd, super irritant

Pinoa vindt dit leuk.
  4. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Een kennis van mij heeft eind mei corona gehad en ruikt en proeft nog echt 0,niks! :( Maar 2 collega's hadden het na een week of 4 terug..

Beterschap!

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.992
    6.742
    113
    zuid-holland zuid
    Bij mij is het nu 7 weken geleden dat ik corona had. Reuk en smaak zijn nog steeds niet de oude, maar wel iedere paar dagen is er verbetering.
    Koffie smaakte een tijdje naar slootwater en nu smaakt het naar heel slappe koffie. Afentoe als ik bonen sta te malen ruikt het ineens heel even normaal naar koffie.
    Vorige week had mijn man paprikasoep gemaakt en die smaakte helaas wel naar zeepsop. In het begin smaakten dingen bij mij echt vies en nu smaken ze steeds vaker “flauw”.

6. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.848
    4.103
    113
    Ik heb het in waarschijnlijk in mrt gehad. Ben toen niet getest omdat dat toen niet gedaan werd, maar ben ongeveer 3-4 weken mijn reuk kwijt geweest. Smaak is nooit helemaal weg geweest, maar een eitje is sindsdien nooit meer zo lekker als voor die tijd.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Een week of zo. Heel erg irritant. Als test 3 zakjes zoute bouillon in een laagje water gedaan. Proefde echt helemaal niets.:confused:
    Had daarna wel een droge bek:roflmao:

Ik moest echt eten naar binnen proppen voor het eten zeg maar.
    Heb die week ook geen geld uit gegeven aan patat met milkshake en snack die we soms eten. Vond het zonde van het geld: proefde het toch niet..
    Heb zelfs droog brood gegeten. Vond het zonde van de dure vleeswaren:roflmao:
    En heb de lievelingsgroente van m'n dochter gegeten.

Superhandig toen de hond aan de schijt was en de keuken onder gescheten had. Rook niks :p

Maar vond het verre rete irritant. Niet weten of je zelf wel fris ruikt, eten wel goed ruikt enz.

Het is terug gekomen maar ik heb periodes dan ruik ik een hele sterke oude zweetlucht om me heen. Waar ik ook ben en of ik net onder de douche uit kom, maakt niet uit. De lucht komt niet van mij of m'n kleding maar je wordt er wel onzeker van.

Ysabella vindt dit leuk.
  8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik was afgelopen maart mijn hele reuk kwijt en ik vond het buiten irritant ook eng. Stel dat er brand uitbreekt, dan zou ik dat geeneens ruiken. Ik kwam er achter nadat mijn jongste dochter de hele wc had ondergekotst en ik ging boenen met chloor en dacht van joh gek ik ruik niks. Ik als een wezenloze aan die fles snuiven maar ik rook helemaal niks. Zo gek. Hier heeft het ruim een week geduurd en mijn smaak was ook raar. Alles proefde alsof ik net mijn tanden had gepoetst en ik iets ging eten.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik kwam er in de auto onder het rijden achter. Heb al rijdend op de snelweg een sterk ruikend luierdoekje in m'n neus gepropt. Helemaal niks..

Behalve een zeer branderige neus :roflmao:

Ysabella en Anouk2005 vinden dit leuk.
  10. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.848
    4.103
    113
    Stom hè, ik had nieuwe doucheschuim uit de kast gepakt voor de kinderen en mijn man. Zo'n echte herengeur was dat, en ik zei tegen de kinderen dat het gek was dat het niet rook.....'mama, die ruikt echt heel sterk!'
    Ik heb daarna elke ochtend geroken aan dat flesje of ik weer iets rook.
    Grappige is dat er toen amper wat over bekend was en dat je soms in de media las dat er in China opvallend veel mensen met corona hun reuk kwijt waren.....dit was half maart, net toen de eerste lockdown begon. Inmiddels is het al lang 1 vd symptomen om te gaan testen

Anouk2005 vindt dit leuk.
  11. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Nu 3 weken verder en ruik nog helemaal niks.. Mijn vriendin is een paar dagen geleden haar geur en smaak kwijtgeraakt door corona en het komt langzaam terug al. Zij was heel erg verkouden. Ik heb nooit een verstopte neus gehad zelfs..

12. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik ben het een week of 2 kwijt geweest.

Hap rode peper op, lepeltje sambal, lepeltje zout... helemaal niks :D
    Vreemde gewaarwording hoor!

13. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Wel handig als je wil afvallen.. want eten gaat niet van harte lijkt me.

Ik heb ook Corona gehad maar verloor mijn reuk en smaak helemaal niet.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik had een veranderde geur en smaak, maar het was niet helemaal weg. Ik las later dat iemand soms bv plots een rooklucht rook (als van een sigaret) terwijl dat er niet was - dat had ik weken na onze vermoedelijke corona-besmetting ook. Plus dingen smaakten soms heel ‘saai’, ik miste een deel van de smaak. Banaan smaakte soms naar nootmuskaat - dat had ik ook tijdens mijn tweede zwangerschap.
    Maar voor mij was dit geen ‘aah het moet dus wel corona zijn!’-symptoom, want ik heb bij iedere verkoudheid smaak- en reukverlies, meestal meerdere weken per jaar. En beide zwangerschappen hadden invloed op mijn reuk en smaak. Dus ik ben het wel enigszins gewend.

15. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Bij mij kwam het na 2 weken weer iets terug en na 3 weken was het weer normaal.
    Bij mijn man heeft het maar 1 week geduurd, maar bij mijn schoonvader wel 2 maanden.

Heel verschillend dus en super irritant.

16. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Bij mij is het 2 weken helemaal weg geweest. Zoals hierboven ook al omschreven: mn eucalyptus douchegel, luiers van mn zoontje, ik rook niks meer! Rauwe ui kon ik als een appel eten, zo raar.
    Na die 2 weken kwam het langzaam masr zeker weer terug. Nu 5 weken na mn positieve test is mn smaak wel weer de oude. Ik heb alleen het gevoel dat mn reuk nog niet op het oude niveau is. Ik ruik mn eucalyptus nu wel, maar het voelt nog niet zo lekker fris in mijn neus als voorheen zeg maar...

17. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.550
    113
    Ik zou dan met mijn gezin een wedstrijdje doen wie een rode peper op kan eten. :roflmao: Mits ze natuurlijk niet weten dat je smaak en reuk weg zijn. :p

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina