hoi, De titel zegt het al, onze jongste nu precies 4 maanden is een dorstige baby. Nu heb ik dus altijd begrepen dat je maximaal maar een liter melk mag geven........ maar hij zit op dit moment al bijna aan de 800cc en de dag is nog niet voorbij. Nu heb ik eens op het net gezocht en nou lees ik dat het een beetje achterhaald is????? Wat is jullie menig? Moet ik gewoon op verzoek blijven voeden en een tevreden baby hebben of moet ik me aande liter houden met het gevolg dat hij het op een gegeven moment op een krijsen zet? Heb eerst bv gegeven en dat doe je op verzoek, maar omdat ik medicijnen gebruik mag dat niet meer.......... Ik zit soms met mijn hande in mijn haar, want na een haze slaapje heft mijn mannetje dus steeds honger. Ik gebruik hypoallerge melk omdat hij ook erg onrustig werd van de standaard melk. Volgende week moet ik naar het cb.
Een liter is wel het maximum.. Als je er eens een dag of een paar dagen boven zit is dat niet heel erg.. het moet alleen niet structureel worden. die liter wordt nog steeds aangehouden als max.. Helpt een speentje ook niet? Misschien is het niet echt honger, maar vooral zuigbehoefte? Edit.. ik zie dat je kunstvoeding geeft. kan je dan niet meerdere kleine flesjes over de dag proberen?
Dat is echt extreem veel? Hoeveel cc doe je dan in een flesje en hoeveel flesjes per dag? Bestaat er ook hypoalergie melk voor hongerige baby's? Misschien stilaan proberen met vast voedsel zodat je een flesje kan afbouwen?
Forte voeding is hij ook onrustig op. De speen wil hij ook niet. (dan moet ik er constant bij blijven staan en ik kom al nergens aan toe......) Minder voeding dan komt hij echt om het uur............
Als het sporadisch voor komt dan is het inderdaad geen drama, zolang het maar niet iedere dag is. Hypoallergene melk verteerd sneller dan gewone voeding, kan dus best dat hij daardoor snel weer honger heeft. Het kan ook helpen om een beetje extra water bij de fles te doen of je zou kunnen overwegen om wat rijstebloem in de fles te doen, dat vult iets meer. Of inderdaad een speentje, voor het geval het meer zuigbehoefte is dan echte honger. En als het echt dagelijk is, dan misschien ietsje minder op verzoek voeden, als dat gaat. Dus niet standaard na ieder hazenslaapje als de vorige fles bv. pas een uur geleden is oid.
Volgens mij bestaat dat niet hypoallergene voeding voor hongerige baby's. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat hij gewoon al toe is aan wat vaste voeding....... 1e fles om 6uur 210cc +7 schepjes. 2e fles om 8uur 180cc +6 3e fles om 11uur 180cc +6 4e flesom 13uur 180cc +6 Dit heeft hij dus vandaag al op...... waar stopt het???? Nu ligt hij gelukkig weer te slapen. Merk ook dat hij snel verveeld is. 10 minuten in de box en dan is het genoeg.....
Ik probeer echt zo lang mogelijk te rekken, maar hij heeft gewoon echt honger....... als hij de speen pakt is hij ook echt heel gulzig.
Die verveling dat is normaal hoor. Of dat was alleszins bij mijn dochter ook zo. Ook het vele drinken was hier het geval, vandaar dat we op 4 maand gestart zijn met vaste voeding. Eindelijk was ze wel verzadigd! Maar dat moet je zelf weten natuurlijk, of je baby daar al klaar voor is
Als hij op forte voeding erg onrustig is, zou bijvoeden dan wel een goede stap zijn? Kan het niet een sprongetje zijn waar hij nu even doorheen gaat? Vooral omdat je het ook hebt over snel mopperen etc etc? Tijdelijk wat meer voeding is niet heel erg, maar voor langere tijd is echt niet goed.
Ik trek me er ook niet veel van aan. Mijn dochtertje mag volgens richtlijnen nog maar 300 cc aan melk per dag. Ik geef haar 600 cc melk. Het cb gaf me op me kop maar heb ze duidelijk gemaakt dat dit de beslissing is van het eetteam en ka in het zh. Ik mag nog doorgaan tot ze op het gewicht van 12,5 kilo zit. Dus nu nog 2 kilo en dan weer over op 300 cc p.d. Ik denk niet dat het echt kwaad kan. Althans mijn dochter heeft van de 400 cc nutrinidrink en 200 cc yogolinodrink er geen last van.
Klinkt herkenbaar, alleen had mijn zoontje last van verborgen reflux (maagzuur wat in en uit de slokdarm stroomt). Hij wilde ook vaak drinken en was dan heel gulzig. Ook had hij vaak de hik wat hem weer uit zijn slaap hield. En ook hazenslaapjes steeds. En veel huilen en echt krijsen om de fles als het niet snel genoeg ging Sinds hij medicijnen heeft, drinkt hij 'normaal'. Wij hadden ook Forte-voeding geprobeerd, maar dit hielp niets.
Ik vind het zo moeilijk!!!! Nu is hij al weer bijna een uur wakker, we hebben een fruithapje geprobeert, maar wat een gezicht trekt hij zeg. We hebben ook een tweeling (nu 4 jaar) maar die waren meteen toen ze een fruithapje kregen er helemaal dol op! toen waren zij gecorrigeerd ook pas 4 maanden. Hij wordt dus nu weer helemaal onrustig omdat hij volgens mij echt weer zin heeft in een fles.
En groenten? Mijn dochter eet veel liever groenten dan fruit. En haar fruit eet ze alleen als het gestoomd is
Een keer erover heen is echt niet erg. Ik zou niet gelijk alles gaan veranderen, dat lijkt me ook niet echt niet. En wat betreft fruit... tja elk kind is anders. De ene vind het gelijk geweldig de andere moet er erg aan wennen. Misschien dat hij morgen er al vrolijker van word. En gewoon een flesje water? Wat vind hij daar van? Kun je zien of hij honger heeft of dat het echt dorst is.
Als ik die hoeveelheden zie dan geloof ik niet dat hij honger kan hebben hoor. 210/7 wegdrinken en 2 uur later weer honger? Zou Nutriton ophalen en daarvan 2 schepjes bij elke fles doen. Dat vult meer en de voeding komt niet meer zo omhoog. Daarna een half uurthe rechtop en goed laten boeren, zijn bedje schuin zetten. Volgens mij wil hij steeds drinken omdat hij wel eens pijn kan hebben aan zijn slokdarm. Rijstebloem wordt dun in de maag en komt juist extra omhoog. En ik zou gaan starten met groente geven, dit is mild van smaak en is ook niet pijnlijk met doorslikken.
Dat is echt heel anders want die 300 maximaal heeft niets te maken met wat de nieren aan kunnen. Dus die 600 zouden niet echt kwaad kunnen alleen is het op langer termijn niet zo goed om teveel zuivel binnen krijgen en juist slecht voor de botten. Niet over een liter heen mogen gaan heeft te maken dat het heel slecht is voor de nieren. De nieren kunnen die eiwitten dan niet meer goed verwerken en raken dus over belast. Daar moet je wel echt mee oppassen omdat de nieren echt verpest kunnen worden en er zelfs mee op kunnen houden als het teveel aan eiwitten lang aanhoud. Hier zit zoontje ook nog over die 300 heen maar dat is lang niet zo slecht dan over een liter heen gaan.