Glutenallergie

Discussion in 'Voeding' started by Wup, Mar 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Hoi meiden,
    Ik was wat aan het zoeken op internet maar ik wordt er daar niet veer wijzer van.

Ik vroeg mij af of iemand een kindje heeft met gluten allergie. Zo ja, wanneer kwam je erachter en wat waren de symptomen?

Mijn zoontje zijn ontlasting is nog steeds niet oké. Verder is hij wel hardstikke vrolijk. Ik weet niet zo goed of het komt doordat we zijn begonnen met brood (dus dat hij nog moet wennen) of dat hij er niet tegen kan. Ik dacht zelf dat een glutenallergie even duurt voor je het merkt, maar ik weet dus niet of dit bij baby's ook zo is. Daarom vraag ik het even aan de "ervaringsdeskundigen" hier.

Ik kan nu wel naar de huisarts gaan maar ik denk niet dat deze er op dit moment iets aan doet of kan doen. Dus denk niet dat dat al zoveel zin heeft.

Liefs,
    Wup

2. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Het is inderdaad wat je zegt, dat het even duurt voordat je het kunt vaststellen, ook bij baby's. Volgens mijn kinderarts merk je dat pas op z'n vroegst in de kleuterjaren. Mijn nicht pas met 9 jaar, die was altijd moe, viel na een schooldag op de grond in slaap. Maar je kunt gerust eens glutenvrij brood proberen, als na twee weken verbetering merkbaar is... Heb je al op een coeliakieforum gekeken?

3. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    De dochter van mijn nichtje heeft het ook. Ze is nu 1,5 jaar. Vanaf het moment dat ze brood ging eten veranderde het kindje. Veel ziek, niet goed in haar vel zitten.Ze zijn toen ziekenhuis in en ziekenhuis uit gegaan. Na een flink aantal maanden zijn er nu wel de vermoedens maar zeker is het nog niet helemaal. Terwijl het kleine meisje vanaf december aan een gluten vrij dieet is en sinds die tijd gaat het geweldig met haar! Ze is een heel ander kind aan het worden.

Hier op deze site weet ik van 1 mama dat haar zoontje het ook heeft. Hier is haar profiel http://www.zwangerschapspagina.nl/members/romaira.html
    Ik denk dat je haar wel kunt pb-en met je vragen.

4. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Mijn zoontjes ontlating veranderd dus heel erg sinds hij brood eet (zie mijn andere topic) vandaar dat ik hier aan dacht. Maar hij is verder ontzettend vrolijk, heeft geen darmkrampjes...dus de symptomen wijzen verder helemaal niet in die richting denk ik achteraf.

Dus ik denk dat ik wat overbezorgd ben.

5. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    heel normaal hoor dat je onzeker bent! Je kan op internet een thuis test bestellen om te testen of je coeliakie hebt. Ik weet niet hoe betrouwbaar de testen zijn.

Maar als ik even meedenk. Sinds je zoontje brood krijgt is zijn ontlasting veranderd. Misschien eens een aantal dagen even geen brood geven, en dan kijken hoe zijn ontlasting dan is?

Share This Page