smaak van bv

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jenna09, 13 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hallokes,

Ik weet dat de samenstelling van bv veranderd met de tijd om aan de behoefte van je kleintje te voldoen. Maar verandert hiermee ook de smaak...?

Ik had een voorraadje in de diepvries voor toen ik ging werken (heb juli en aug vrij, werk in Belgisch onderwijs8))
    Nu was t al enige tijd geleden dat hij nog diepvriesvoeding gehad heeft en heb dat een weekje geleden eens terug uitgeprobeert, zonder enig succes. Hij weigerde resoluut de fles (diepvries of vers...)

Ondertussen neemt hij de fles wel als deze vers afgekolfd is, maar de diepvries voeding die er in juni ingezet is wil hij dus niet meer... Heb nu eens wat afgekolft begin van de week en deze in de vriezer gezet... Ben straks eens benieuwd of hij deze gaat nemen... Weet wel dat de smaak verandert als het in de vriezer gestaan heeft maar ervoor had hij daar geen probleem mee! Of wel is zijn smaakzin versterkt en merkt hij echt dat t niet vers is ofwel verandert de melk na verloop van tijd echt van smaak...

Is er iemand die hier ook al last mee gehad heeft?

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb er zelf gelukkig geen last van gehad maar het is wel een bekend verschijnsel. Ik zou ook eigenlijk niet goed weten wat de oplossing is en of er een goede oplossing is. Ik hoop dat de andere moeders hier wel iets op weten. in ieder geval veel succes!

3. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Ja ik hoop het ook... Hoop dat hij straks de diepvriesmelk van deze week wel neemt!!!:) Dan kan ik een portie of twee invriezen voor als we eens weg zijn s avonds. Nu kan ik dus nergens meer naartoe hé! Niet dat ik veel weg ben hoor, want gans de vakantie is dat 1 keertje geweest. Maar ik heb toch graag dat àls ik ns weg ga, weg kan gaan met een gerust hart!

4. Bri

Bri Niet meer actief

Melk die diepgevroren is geweest, kan wat zuurder smaken dan verse melk. Veel kindjes maakt dat niks uit, maar sommige zijn wat kieskeuriger. Lijkt me lastig, maar misschien kan hij eraan wennen...
    Wellicht kun je het mengen? Dan wel de diepvriesmelk éérst helemaal ontdooien. Pas mengen nét voordat je het geeft, anders krijg je wellicht nog bacterievorming en dat willen we niet!!

Ik heb ook wel eens gehoord van kindjes die het niet erg vonden als het in de koelkast was geweest (niet bevroren). Daarin kun je het ook een dag of 5 goed houden, misschien helpt dat? maar ook deze melk is iets zuurder dan verse...

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    #5 Devy, 13 aug 2009
    Laatst bewerkt: 13 aug 2009
  6. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Ja das wel waar, maar mijn probleem is eigenlijk dat er nooit een probleem geweest is...;) en nu wel...

snappen jullie... Hij heeft altijd diepvriesmelk gedronken bv maandag als ik ging werken kreeg hij diepvriesvoeding. s Maandags op t werk kolfde ik voor dinsdag... enz wat ik op vrijdag kolfde ging de diepvries in... Daar stond een voorraadje, first in first out principe. Maar sinds nu neemt hij dus geen diepvriesvoeding meer!

Feit dat hij het nu niet neemt maar wel altijd genomen heeft is zo ergerlijk eigenlijk! Ga toch niet al mijn voeding moeten weggooien, voor de gootsteen is het me te 'duur' aan energie geweest...

7. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Pff,

juist etenstijd geweest en neen hoor, geen verse melk uit fles of diepvriesmelk uit fles... zit met handen in t haar!!! Dit duurt nu al meer dan drie weken!!! Vorige week nam hij wel af en toe de verse melk uit fles.......... Pfff Heb al alles geprobeert zonder echt te pushen... Verse melk, diepvries, diepvriesmelk die er nog maar enkele dagen instaat...... ook al dagen aan een stuk geprobeert, al eens enkele dagen tussen gelaten, eten gegeven als hij slaperig was of juist precies heel erg wakker................... Weet het ff echt niet meer

vermoeiend is het wel dat weet ik intussen wel al!!!

8. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Een tip is om de melk 70 graden te laten opwarmen en dan invriezen of bevroren melk zo warm maken en dan af laten koelen tot drinktempratuur

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja uhm, geen fles verse melk willen, geen fles 'oudere' melk uit de vriezer willen, geen fles 'nieuwere' melk uit de vriezer willen. Hmmm. Eigenlijk dus gewoon alles uit de fles wat dus geweigerd word, weet je zeker dat je kleintje niet gewoon de fles aan het weigeren is (flesweigeraar dus ;)) en het dus eigenlijk niet echt de inhoud is die geweigerd word?

10. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Toen ik dit zo las dacht ik precies hetzelfde. Misschien moet je een andere fles proberen, of ik weet niet wie de fles geeft maar, zelf weggaan en je man het flesje laten geven. Luca wilde ook niet uit de fles drinken, maar toen hij bij oma was en ik niet in de buurt was er geen enkel probleem.
    Deze flesjes willen er ook wel bij helpen. Tommee Tippee Closer to Nature zuigfles 150 ml - Babyartikelen koop je bij Babyplezier. De babywinkel op internet.

11. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Ja eigenlijk een echte flesweigeraar... Maar vorige week nam hij de verse melk wel nog uit fles dus...
    Gisteren avond eens een beetje melk in een tuitbeker gedaan en dat ging 'behoorlijk'. Paar slokjes, even wachten, paar slokjes, even wachten, maar uiteindelijk ging de volledige 60cc erin! Dit maar enkele keren proberen... en hopen dat het verder aanslaat! Tommy tipee is idd ook nog een idee om uit te proberen! Als de tuitbeker niet werkt is dat zeker het volgende dat in huis komt om uit te proberen!!!
    Alvast mercikes!

Deel Deze Pagina