Mijn waterkoker heeft het begeven. Nu twijfel ik.. ga ik een nieuwe waterkoker kopen die stil water kookt of ga ik voor een fluitketel die het snel(ler), maar fluitend doet..?
Ik stem voor waterkoker. Niet perse omdat het stiller is maar ik heb het idee dat het tijdsverschil echt minimaal is (als een fluitketel al sneller is)
Ik was echt zo blij toen onze waterkoker stuk ging Eindelijk een fluitketel. Ik vind het mooi, het gaat sneller en het fluiten is leuk
Ik vraag me af of een fluitketel echt sneller is. Ik vind het ondingen, vind een waterkoker echt fijner
Volgens mij is een fluitketel juist veel langzamer! Ligt er ook aan welke waterkoker je hebt, maar onze waterkoker is zo snel klaar dat ik haast wel met 100% zekerheid durf te zeggen dat ie sneller gaat dan een fluitketel Maar het geluid van een fluitketel is dan wel weer leuk
Waterkoker, soms laat ik m koken en ben even bezig en dan slaat hij gewoon zelf af. Fluitketel moet je zelf afzetten. Ook tijdens het koken vind ik het handiger, heb je geen pit nodig.
Waterkoker. En het verschilt volgens mij per waterkoker hoe snel die is. Ik heb een philips en die is binnen no time klaar met koken. Als ik dan weleens bij anderen water ga koken sta ik maar te wachten. En je hebt een pit nodig voor een fluitketel, lijkt mij niet handig als je aan het koken bent en heet water nodig hebt.
Haha, hier hetzelfde 'dilemma', mijn waterkoker is al weken kapot en mijn man denkt dat hij het nog wel maken kan, maar heeft er niet echt haast mee . Voor het praktische zou ik voor een waterkoker willen gaan, maar voor de mooi een fluitketel, wil graag de ketel van le creuset.
Ik heb de resto fluitketel van Demeyere! https://www.bol.com/nl/p/resto-fluitketel-20-cm/9200000019063015/
Ik ben al jaren superblij met mijn mooi-fluitende fluitketel (en op een inductieplaat kookt hij binnen no-time)
Wij hebben geteijfeld, maar gekozen voor een rvs-waterkoker; we hadden eerst kunststof en met dat verhitten telkens vonden we dat toch niet prettig. Nu eentje van rvs (kenwood kMix), echt super snel, sneller dan een waterkoker. En kookplaat is zo nooit bezet door fluitketel, ook fijn.
Waterkoker, ik gebruik dat ding juist omdat het zo lekker snel gaat. Ook voor het koken van rijst of pasta bijvoorbeeld, eerst water koken in de waterkoker en dan dat hete water in een pan gieten gaat zoveel sneller dan wachten tot een pan water op het fornuis eindelijk kookt . Toen ik net verhuist was had ik nog geen waterkoker en gebruikte ik een fluitketel. Maar dat duurde zo lang voordat ik eindelijk kokend water had...
Zeker een waterkoker. Ook voor het opzetten van pasta of rijst. Binnenkort een soort qooker (hoe schrijf ik dat?)