verse groentjes invriezen

Discussie in 'Voeding' gestart door marlo91, 25 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marlo91

marlo91 Lid

16 apr 2016
    70
    18
    8
    NULL
    NULL
    hallo,

ik heb een vraagje.
    mijn dochter is 23 weken en krijgt nu al een maand of 2 groentepap.
    Ik koop dan verschilden groeten uit de winkel en versnijd die en verdeel ze in zakjes en steek ze dan in de diepvries. Alleen bij de nitraat groenten vindt ik het nogal moeilijk? Vandaag staat er op het menu veldsla, maar heb een heel bakje veldsla mag in dan de rest gewoon rauw in de diepvries steken? of hoe doen jullie dit?

bedankt! :thumup:

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik gebruik diepvriesgroenten daarvoor. Vers kopen en zelf invriezen klinkt goed, maar eigenlijk verlies je daarmee véél meer vitamines dan wanneer je het ingevroren koopt. Jouw vriesproces gaat namelijk veel trager dan wanneer dat industrieel gebeurt.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Oh en voor de rest zou ik gewoon zorgen dat je vandaag of morgen zelf een gerecht maakt met veldsla. Dat invriezen lijkt me niet smakelijk.

4. marlo91

marlo91 Lid

16 apr 2016
    70
    18
    8
    NULL
    NULL
    ok bedankt,
    ja vindt ook niet alle groenten in diepvrieszakken, ik probeer mij dochter alle groentjes te laten eten dat ze mag. En vindt het makkelijk ik doe 100 gram groentjes in kleine zakjes haal een zakje uit en hup in de babycook, anders zit je diepvries direct zo vol met die grootte zakken groenten ;)

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik koop zakken van 600 gram, en daar haal ik dan een handvol uit. Komt op hetzelfde neer :)

6. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik koop zelf doosjes diepvriesgroente van 450gram en dat doe ik in zakjes in de vriezer om ruimte te besparen.
    8 van de 10 keer krijgt hij verse groenten van wat wij ook eten maar voor de overige keren krijgt hij groente uit de diepvries.
    Met de veldsla kun je makkelijk een paar blaadjes voor je kindje eruit halen en van de rest een salade voor jezelf maken...scheelt ook weer om in te vriezen.

Deel Deze Pagina