Smaakverlies

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bosi333, 23 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb een vraag aan mensen die positief getest zijn en last hadden van smaakverlies.

Was de smaak dan helemaal weg? Of was er wel iets smaak maar veel meer afgevlakt en proefte alles meer neutraal.

Ik heb vandaag het idee dat mijn eten echt veel vlakker smaakt. Ik kook wel zonder zout altijd maar ik voeg wel Kimchi toe ( dat is flink zout)
    Maar toch proefte het dus anders.
    Ook zoet was vlakker. Ik proef wel iets zoet maar minder zoet.

Het valt me dus op...maar er is ook niet helemaal verlies.

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    0,0 geur en smaak. En geloof mij dat merk je direct, dat is zo'n apart iets

bosi333 vindt dit leuk.
  3. Lenainlove

Lenainlove Actief lid

8 jul 2020
    280
    222
    43
    Vrouw
    Kan volgens mij voor iedereen anders zijn. Familielid van mij rook dingen anders (ze beschreef koffie als dat het 20x opnieuw opgewarmd was) en had "weinig" smaak.

bosi333 vindt dit leuk.
  4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Kan je nog wel wat ruiken?
    Bij mij begon het met helemaal niets meer kunnen ruiken en daarna geen smaak meer. Alles proefde vies, naar hetzelfde, eigenlijk naar niks.

bosi333 vindt dit leuk.
  5. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik had de eerste dagen helemaal niks. Mandarijn eten na het tandenpoetsen zonder problemen. Normaal vet ranzig, zo apart.

Daarna proefde ik enkel bitter, zoet, zout. Koffie smaakte heel bitter. Maar absoluut niet naar koffie. Hutspot was alsof ik een lepel zou naar binnen zat te lepelen. Bleh.

bosi333 vindt dit leuk.
  6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Apart.

Gisteren smaakte de melk al anders...en mijn kinderen vonden van niet.

Ik heb dus minder smaak. Het eten smaakt naar niks...behalve het zoute gedeelte. Zoet proef ik ook maar niet zo zoet als anders.

Ik ruik naar mijn weten nog wel gewoon goed.

Mijn dochter is sinds vrijdagavond flink verkouden. Dus ik ga het morgen nog even aankijken. Als ik dan nog steeds hetzelfde heb ga ik testen. Gisteren had ik spierpijn in mijn rug en nek met hoofdpijn. Vandaag trouwens alleen een beetje nekpijn maar niet noemenswaardig.

7. Mammie79

Mammie79 Actief lid

28 aug 2014
    291
    95
    28
    Ik zou zeggen maak voor jezelf en je dochter gelijk een test afspraak. De verschijnselen bij beide zijn verdacht...

8. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Inderdaad, klinkt nogal verdacht hoor. Gewoon even testen morgen, dan hebben jullie tenminste duidelijkheid :)

bosi333 vindt dit leuk.
  9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Hmm ik wil je niet bang maken, maar ik heb 3 maanden na mijn positieve test nog steeds vaak last van spierpijn in mijn rug en nek :( Voor mij was dat een heel kenmerkend symptoom.

De eerste 2 dagen smaakte alles nog normaal. Toen smaakte mijn koffie ineens naar zeepsop. Daarna smaakten sommige dingen heel bitter of chemisch, andere dingen heel vlak. Nu 3 maanden later smaken dingen nog steeds vaak vlak of flauw helaas.

bosi333 vindt dit leuk.
  10. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Bij mij begon het met een chloor lucht en smaak.
    Mijn broodje sandwichspread wat ik al jaren iedere dag eet heb ik uitgespuugd, verschrikkelijk goor! Na 2 dagen chloor proeven en ruiken bij bepaalde dingen was mijn reuk en smaak helemaal weg voor 2 weken.
    Heel aparte ervaring.

Ik heb een hap zout op, sambal en een wedstrijd met mijn man gehouden voor de beste pokerface tijdens het eten van rode peper. Die won ik :D
    Tja je moest het toch nog enigzins leuk houden voor de kinderen :p

NiVa0230, bosi333, Mapje en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik zelf vind koffie naar zand smaken maar dat is het enige en logisch: ik ben zwanger :roflmao: (dat had ik bij de eerste twee zwangerschappen ook) Als je niet zwanger bent en het echt om zoveel dingen gaat die anders smaken plus verkouden dochter plus spierpijn zou ik zeker gelijk even voor vandaag een afspraak maken hoor!

bosi333 vindt dit leuk.
  12. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Mijn collega’s proefde en roken NIETS meer....poepbroek bij zoon niet, dronken de vieze koffiecups die niemand wilde op....roken het niet toen de droger begon door te branden :|

Het terugkomen van geur en smaak ging bij hun met hobbels en sommige hebben dat nog steeds.

13. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik zou zsm testen

14. Biebsje

Biebsje Actief lid

27 aug 2015
    252
    86
    28
    Ik proefde weinig, maar het smaakte me allemaal wel prima. Dus dingen proefden niet gek, of vies, ik heb gewoon gegeten.
    Ik had waarschijnlijk een mildere versie...

15. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.848
    4.103
    113
    Bij mij was de geur compleet weg, maar ik proefde wel. Alleen een gekookt eitje is nooit meer zo lekker geworden als voorheen :(

16. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.045
    14.732
    113
    Vrouw
    Ik zou, als ik jou niet was, direct mijzelf laten testen.
    Smaakverlies, spierpijn, hoofdpijn,... Ik zal niet verbaasd zijn als jij een positieve uitslag krijgt. En dan meteen je dochter ook laten testen, grote kans dat zij ook positief blijkt.

Ik zelf heb alleen reukverlies gehad. Een kennis van mij had wel beiden, zij proefde wel bitter en of iets scherp van smaak was.
    Bij iedereen is het weer anders,

MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb het mild gehad en bij mij was geur en smaak echt compleet weg. Ik heb zelfs een sterk ruikend babydoekje in m'n neus gepropt en rook niks. Trouwens geen aanrader om te doen, brande m'n neus uit:oops:
    En smaak was helemaal weg. Had als test een paar scheppen kippenbouillon in klein laagje water gedaan. Proefde helemaal niks. Niet fijn want eten smaakte dus ook naar niks dus ik at omdat het moest maar het nodigde niet echt uit..

18. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ik zou denk ik meteen laten testen. Ook icm wat je schrijft over de spierpijn en of hoofdpijn! Hopelijk test je negatief, maar ik zou het wel willen weten.

bosi333 vindt dit leuk.
  19. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Dit.

bosi333 vindt dit leuk.
  20. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Jup, heel herkenbaar. Ik ben nooit getest, want eind maart 2020 ziek geweest, maar kan haast niet missen dat t Covid was. Ben eerst mijn smaak en geur helemaal kwijt geweest. Dat ging over in een vervormde smaak- en geurbeleving. Veel dingen werden heel smerig. En dan de typische 'corona geuren en smaken'...serieus er is gewoon een fb pagina van! Het blijkt veel in dezelfde hoek te vallen wat er 'mis' gaat met geur en smaak.
    Benzine ruikt mega goor (vond dat altijd lekker ruiken), zweet ruikt naar uien, uien ruiken niet naar zichzelf, net als paprika, eieren, koffie.
    Afgelopen jaar langzaam steeds meer teruggekregen. Maar nog steeds is niet alles als vanouds. Paprika proeft nog steeds anders dan dat ik weet dat t proefde. Ook zweet en eieren enzo ruiken nog anders dan gewend.
    Maar de heftigheid van smerigheid is er al flink af.

bosi333 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina