constant verslikken tijdens fles

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Tamaraatje82, 10 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamaraatje82

20 jul 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Mijn dochter van 12 dagen krijgt 6 flessen van 120 aangeboden per dag. Zij verslikt zich alleen weleens 6 of 7 keer in de eerste 50 a 60cc. Ze is zo ontzettend gulzig dat ze zichzelf niet de rust geeft om even rustig te drinken. Pas als ze een flinke bodem heeft drinkt ze rustig.

Als ze zich verslikt dan houden we haar meteen weer rechtop tot ze weer normaal ademt maar dat is voor haar zo frustrerend dat ze zich na 3 slokken weer verslikt.

Hebben jullie tips wat we hier aan kunnen doen? En is dat verslikken erg voor haar? Echt hoesten doet ze namelijk niet na het verslikken en ze gaat er ook niet meer van boeren.

Alvast bedankt!

Tamara

2. Tamaraatje82

20 jul 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde nog even er bij vermelden dat wij de avent flessen gebruiken.

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Tamara,

Ik denk dat het drinken met de avent fles te snel gaat, even aangenomen dat je al de kleinste speen, de 0 speen meen ik, gebruikt. In dat geval kan je het beste een andere fles gaan gebruiken. We horen vaak dat het drinken met een difrax fles en het kleinste speentje (s-speen) al wat rustiger gaat. Ook een dental speentje kan helpen. Dat is een speen met een andere vorm, waarbij kindjes als het ware om een hoekje moeten drinken. DAt kost meer kracht. Misschien kan je ook eens advies vragen bij de drogist, voor een fles/ speen voor gulzige kindjes. Succes!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina