Mijn dochtertje heeft sinds vandaaf pijn aan dr vagina ze is vanacht een paar keer flink aan de diaree geweest Het is flink rood tussen de schaamlipjes verder geen luieruitslag of iets dergelijks Ze geeft steeds aan pijn te hebben en stopt dan dr hand tussen de benen Huisarts helaas nu niet meer te bereiken morgenochtend even bellen als et nog zo is Iemand enig idee wat dit kan zijn
ontstoken door de diarre? Als ze met pamper slaapt en er diarree in de pamper komt, dan kan het echt gaan"bijten" overal en dan wordt het rood en schraal. Zou het goed proper houden en beetje zinkzalf opdoen
Ja dacht ook al door de diaree maar dan zou het toch op meer plaatsen moeten zitten Het zit echt alleen tussen dr schaaplipjes En zinkzalf mag dat daar wel Dan ga ik dalijk even het gevecht aan want ze wil al niet dr luier uit ondat het pijn doet
schaamlipjes zijn beetje delicater(teer velletje daar). Zo er gewoon een verzachtend zalfje aandoen (zinkzalf,nivea) gewoon iets dat kalmeert en niet pikt (dus geen geparfumeerde bodylotion). Mss eerst in een badje zetten dat alle resten toch weg zijn en een bedje kalmeert ook een beetje (alleen water,geen zeep)
Ik ga dr zo maar is even onder de douche zetten dan En daarna even goed smeren Ik merk wel dat het flink pijn doet als ze plast maar dat zal wel branden
Als het kan even de luier ook uit laten.( onderbroekje) Een zachte niet bijten de zalf er op doen. En zonder zeep dus schoonmaken. Het is denk ik idd iets geïrriteerd.
De huisarts niet meer te bereiken ?? het is pas middag ? Een huisarts hoort tot 17.00 uur bereikbaar te zijn, daarna neemt de huisartsenpost het over. Dus gewoon bellen en langsgaan.
Nou nee hoor. Ik zit al 30 jaar bij de zelfde huisartsen praktijk en die zijn al die jaren al dinsdag.s middag.s gesloten. Wel is er NU een samenwerkingsverband onderling dan kan je naar de vervangende arts overdag.
Hier ook woensdagmiddag niet bereikbaar maar dan kan je wel een andere HA bellen. Ik zou ook even goed douchen en schoonmaken en dan insmeren en inderdaad even niks of alleen een onderbroekje aan, geen broeierige luier.
Huiarts hier kan je tot 10 uur bellen daarna alleen tussen 12 en 1 voor uitslagen Huisartsenpost ook gebeld die zegt dat ik even moet afwachten tot morgen omdat ze ook nog steeds vrolijk kan spelen Vriend is nu de kleine aan het douchen en dan maar even in een onderbroekje in huis
Mijn dochter heeft dat ook destijds gehad, is idd geirriteerd door de diarree en de vagina is nu eenmaal gevoelig daar. Lekker douchen en kalmerend zalfje erop en even geen luier proberen. Want een luier broeit gigantisch! Als het niet over gaat, kun je bij de ha een ander zalfje krijgen, helpt prima. Ben helaas de naam even kwijt van dat zalfje, anders gaf ik het je meteen, sorry
paar keer per dag zinkzalf niet te dik smeren en oude lagen zalf er zachtjes "afwassen" met babyolie gaat er er snel af en dan even met lauw warm water naspoelen en dan weer smeren.
Hier ook vaker gehad met oudste dochter van 7 jaar.Sowieso niet met zeep wassen en licht insmeren met sudocrem.Werkt hier altijd.
Let ook op blaasontsteking, als de roodheid weg is en ze nog erge pijn heeft bij het plassen! Kan uitgelokt worden door diarree nl.