Fysio en verzekering?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Iejoor2510, 5 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iejoor2510

27 aug 2007
    77
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi,

Even 2 vraagjes, ik heb fysio ivm een vreselijke pijn in mijn linkerboven bil, na 12 behandelingen is de pijn niet eens verzacht, heeft deze pijn ook met je bekken te maken?

En nu vergoed mijn verzekering (Agis) niet meer dan 12 behandelingen wat dus betekend dat ik nu 28 euro per behandeling moet gaan betalen maar dat financieel dus niet red, weet iemand hier iets voor of betekend dit nu dat ik geen fysio meer kan krijgen, of weet iemand een ander alternatief, verga namelijk echt van de pijn.

Liefs Ellis

2. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Kan. Kan ook een spier zelf zijn, een zenuw die beklemd zit (hernia), ischias, kan van alles zijn. Maar ik neem aan dat je huisarts wel heeft verteld wat je hebt en waarom je naar de fysio moet, toch?

Je kunt wel fysio krijgen, je kunt het alleen niet betalen? Het is trouwens maar 112 euro per maand, kun je dat echt nergens vanaf halen? Straks heb je toch ook elke maand kosten aan je kindje, dat geld ga je toch ook ergens vandaan halen?
    Je zou nog even de voorwaarden van je aanvullende verzekering nakijken, misschien dat mensendieck of haptonomie er in staat, dan zou je daar nog wat behandelingen van kunnen krijgen ipv de fysio.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik loop bij de fysio ivm bekkeninstabiliteit. Ik krijg 18 behandelingen vergoed,maar op advies van de fysio kan je meer behandelingen vergoed krijgen.
    Zou dus even aan je fysio vragen om een bewijs dat er meer behandelingen nodig zijn zodat je dit gewoon verzekerd krijg

4. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Dat ligt aan je aanvullende verzekering. Als het niet in je aanvullende verzekering zit of je hebt het maximale aantal bereikt, dan krijg je het gewoon niet vergoed, ondanks verwijsbrieven van de huisarts, ondanks verklaringen van de fysio.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @ San79. dat zou idd wel kunnen. ik ben av-top verzekerd dus heb daar mijn voordeel weer mee.

6. Iejoor2510

27 aug 2007
    77
    0
    0
    Amsterdam

7. Iejoor2510

27 aug 2007
    77
    0
    0
    Amsterdam
    Ik weet niet hoe je aan 112 euro komt maar ik kom op 2 x in de week fysio a 28 euro per keer toch zeker op 250 euro in de maand, toch een hoop centjes zou ik zo denken...

gr. Ellis

8. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Er staat nergens dat je 2x per week ging, dus ik ging in 1e instantie uit van 1x per week ;)

En als je mijn berichtje bot vind omdat ik niet snap dat je geen 112 euro in de maand kunt missen... jeetje, dat is toch niet bot? Ik vroeg het me gewoon af, that´s all.

9. Niet meer actief

Ik vond het ook eigenlijk helemaal geen bot berichtje van San..

Je moet goed aan je gezondheid denken, dan maar 112 euro en dan maar 1x in de week gaan?

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vond het berichtje van san79 ook heel begrijpelijk... Maar als het niet helpt, moet je dan niet eens wat anders proberen?

11. Niet meer actief

Ja idd ook dat.. 12 keer fysio en 0 resultaat betekent misschien dat het tijd wordt voor een ander iets..

12. Iejoor2510

27 aug 2007
    77
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ga ook zeker maandag terug naar de huisarts want ik houd het niet meer. Misschien heb ik dat berichtje inderdaad wel verkeerd begrepen, maar dat doe ik wel met meerdere dingen tegenwoordig, helaas.

Liefs Ellis

13. Niet meer actief

Ellis, veel succes:)

14. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Misschien kun je eens een goede manueel therapeut proberen? Deze wordt geloof ik ook niet vergoed door je verzekering, maar je kunt er veel baad bij hebben.
    Er zijn er ook die niet kraken.

15. Iejoor2510

27 aug 2007
    77
    0
    0
    Amsterdam
    Dank je wel!

16. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    ik ben dit afgelopen jaar denk ik al 20 keer bij de fysio geweest ivm schouderklachten, heb vorig jaar een slijmbeursontsteking daar gehad en de spieren en alles blijven stijf, of worden weer stijf na een fysio ronde. Ook bij mij wordt niets vergoed, echt balen want ik ben er echt al heel erg veel geld aan kwijt... maar goed je moet wat, ik moet het van mijn spaargeld betalen :( na de bevalling ga ik sporten in een sportcentrum onderleiding van een fysio dan moet het echt beter gaan maar heb nu echt de puf niet savonds om te gaan sporten

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misschien kan de fysio je oefeningen voor thuis geven? Dat zal dan nog een beetje schelen. Kun je misschien terug naar 1 keer per week.

Enige optie die er nog wel is, is als je een chronische indicatie zou krijgen. Dan kan de fysio (na de eerste 9 behandelingen op de nieuwe indicatie) uit de basisverzekering komen. Maar dat moet je dus bespreken met je fysio, of dat in jou geval kan.

Deel Deze Pagina