smac

Discussion in 'Gezondheid' started by Eefke84, Jan 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hallo,

misschien een domme vraag maar smac ( van unox) mag je dat eten? is toch gewoon gekookt vlees ofo in blik? zag het staan gister in de winkel en dacht jaaaaahh! das lang geleden! :p

dank je wel alvast

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

48% varkensvlees
    31% kippenseparatorvlees

Uiteraard bewerkt en niet rauw.

3. henkie24

henkie24 Niet meer actief

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hee henkie: lust je het nu nog:

Separatorvlees (van 'separeren' wat 'scheiden' betekent) is vlees, geproduceerd van de resten die aan beenderen blijven hangen nadat het andere vlees er vanaf is gesneden. De beenderen worden machinaal verwijderd uit de karkassen. Kipseparatorvlees is bijvoorbeeld een bijproduct van kipfilet. De laatste stukken worden onder hoge druk van de beenderen afgespoten en worden daarna verwerkt in vleesdeeg of farce, waar dan goedkope vleesproducten van gemaakt worden als bijvoorbeeld kipnuggets of frikandellen.
    Gebruik van de term is onderhevig aan definities voor vlees van de Europese Unie; materiaal kleiner dan een bepaalde lengte mag volgens Europese richtlijnen geen vlees meer heten en zal daardoor als dierlijk eiwit op het etiket worden aangeduid i.p.v. als (separator-)vlees.
    Separatorvlees wordt in de levensmiddelenindustrie ook wel aangeduid als MRM, de Engelstalige afkorting voor Mechanically Removed Meat.
    8)

5. henkie24

6. iniminie

iniminie Bekend lid

Oct 11, 2008
    974
    0
    0
    nou ik hoefde die smac al niet,maar nu helemala niet meer :confused:
    ben zoiezo niet voor blik vlees,en alles wat in blik zit,is afval verwerkt,ja sorry,maar zo zie ik het
    ieuw ik kan het zelf persoonlijk ook geen vlees meer noemen hoor :rolleyes:

7. henkie24

volgens mij is smac net zoiets als boterhamworst. dan eet je ook geen frikandellen inimini? :D
    enne hoe gaat het met de broodjes bapao? ;)

8. iniminie

iniminie Bekend lid

Oct 11, 2008
    974
    0
    0
    nee klopt,ik eet ook echt geen frikandellen,zelfs geen kroketten :)
    ja me broodje bapao verslaving is redelijk onder de knie,denk dat dat komt omdatik al 2weken verga van de dorst,en drink enorm veel,en dat kweekt steeds een vol gevoel,want eet stukken minder :(

ik heb er wat weg gewerkt zeg,van die broodjes :confused: :D

9. henkie24

oh meid frikandellen... lekker joh! haha. kroketten lust ik ook alleen de laatste weken eet ik ze niet meer. moest er 2x van overgeven. erg vet natuurlijk.
    en ben ooit weleens in een krokkettnfabriek geweest met school en idd. als je DAT ziet. :cry: :confused:

10. iniminie

iniminie Bekend lid

Oct 11, 2008
    974
    0
    0
    tja ik kan me al een voorstelling maken hoe dat eruit ziet en dat je het dan minder eet :eek:
    ja kroketten vind ik lekker als je ze zelf maakt,maar het is zo een werk he

Share This Page