na 5 minuten valt ze in slaap aan de borst?!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Dwezelin26, 13 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Nou, waar zal ik beginnen. Mijn dochtertje is dus 3,5 week oud en drinkt kort aan de borst. De kraamweek dronk ze twee keer 10 minuten aan elke kant en daar hield ze het zo'n 3 a 4 uur op vol. Slapen ging ook goed, wel redelijk last van kramp.

Nu is mijn bv goed op gang en heb ik zelfs teveel melk. Ik kolf dus vaak voor een voeding of haal haar even gauw van de borst om de eerste melk af te laten lopen. Ze verslikt zich nl. veel en krijgt standaard de hik na het drinken. Boeren komt maar niet. Nu ben ik op aanraden van kraamverzorgster 1 borst gaan aanbieden voor 20 minuten. Ik hoop altijd tegen de 7 minuten aan te komen, verschonen, alles uit, alles aan etc. om haar zo wakker mogelijk te krijgen. Dan weer zelfde borst aanbieden... mooi niet, ze slaapt en is met geen paard wakker te krijgen. Tja, dan maar naar bed. Dan wordt ze na een uurtje vaak al wakker en begint als een dolle om zich heen te happen/zoeken. Honger? Tja, ze heeft wel kort gedronken. Dan maar weer aanleggen. Dat heb ik dus volgehouden een aantal dagen inclusief de regeldagen. Zo gauw ze ging zoeken/happen heb ik aangelegd (staat overal). Op een gegeven moment zat ik elke 45 minuten te voeden, 2x 24 uur achter elkaar. Ik zat er doorheen en ze ging alleen maar meer en harder huilen. Krampjes waarschijnlijk. Dat dachten we later. Eerst dacht ik dat ze te weinig binnen kreeg (wist ik veel) en kreeg ze 1 fles van 80cc voor de zekerheid (het werd weekend en ik moest wachten tot de maandag om naar CB te kunnen). Nou, ze dronk de hele fles achter elkaar leeg binnen 7 minuten. Wow, honger dacht ik! Dus de volgende weer 1 fles bijgegeven (bovenop de andere voeding) en ook die gaat ineens leeg!

Ze is gewogen en groeit goed (meer dan 200 gram per week). Dus honger is het niet geweest volgens CB. Maar ja, wat dan. Nu krijg ik haar dus niet langer aan het drinken en ben ik bang dat ze dus alleen de dorst lest met voormelk, in slaap valt en na een uurtje of soms twee weer terugkomt met honger.... wat denken jullie?

Als ze wakker is, huilt en zoekt ze... als ze voldaan is na een voeding slaapt ze. Als ze een fles heeft gehad, drinkt ze daar nu wel een 10 minuten of kwartier aan (met boeren en verschonen tussendoor) en slaapt ze rustig 4 uur achter elkaar. Maakt niet uit of het BV of FV is, op de fles slaapt ze goed, na borstvoeding komt ze steevast binnen 2,5 weer terug.

Moet ik blijven reageren op dat zoeken (ze zoekt altijd!!!), ik heb nu een speentje gegeven en dat lijkt meestal ook gewoon te helpen tussen de voedingen door. Ik word er zó onzeker van. Ze huilt vaak en ben ondanks dat ze goed groeit zo bang dat de melk haar niet verzadigd aan de borst...

HELP!

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik zou even advies inwinnen bij een lk of anders en vrijwilliger van LLL of VBN bellen. Ik heb wel een idee wat het zou kunnen zijn, maar ik ben een leek op dit gebied (tenminste, ik heb deze problemen niet gehad). Het lijkt me dat je veel melk hebt, waardoor je kindje inderdaad veel voormelk binnenkrijgt wat er voor zorgt dat ze niet lang verzadigd is en misschien ook krampjes krijgt waardoor ze wil blijven zuigen. Aan de andere kant komt ze wel goed aan....

Ik denk aan blokvoeden, dus 3 of 4 uur lang alleen dezelfde borst aanbieden.
    Hier kan je meer lezen over teveel melk en oplossingen. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Te veel melk

Sterkte!

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik sluit me aan bij Appeltje. Veel succes en ik hoop dat het snel beter gaat.

Deel Deze Pagina