Enorme honger!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door fleur24, 7 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hallo,
    Mijn zoontje van 5 weken blijft maar vragen om eten. Hij is onverzadigbaar. Hij krijgt nu 120 ml flesjes van nutrilon forte. Maar nog steeds heeft hij dagen dat hij om de 2 uur komt. Hij laat zelden 5 uur tussen de voeding. 4 uur is echt de max.
    Hij groeit ook enorm hard. Hij was in 1 week 450 gram gegroeit. CB vond dat geen punt. Ik bend aar ook geweest voor tips en adviezen maar daar schoot ik zeer weinig mee op.
    Iemand hier die ook zo'n hongerig kindje heeft? Wat heeft bij jullie geholpen?
    Groetjes

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

mijn dochter is kleine eter hoor.
    maar toen zij 4w was moest ik om de 3 uur een voeding geven van 90/3. omdat jij spreekt van 5 uur tussen enzo???
    nu is ze bijna 4 maand. slaapt snachts 9 uur en voor de rest geef ik om de 3u45 haar een fles. waarom moet er 5 uur tussen zitten????

gr

3. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Weet je zeker dat hij wakker wordt voor een voeding? Kleintjes hebben een slaapcyclus van 3 kwartier, dus het is normaal dat ze dan wakker worden. Echter moeten ze leren weer verder te slapen. Mijn kleintje wordt soms ook na 1,5 uur weer wakker, maar dat is dan nog niet vanwege honger. Vaak slaapt ze gewoon binnen 5 min weer verder.

Als een baby krampjes heeft, dan hebben ze ook veel zuigbehoefte. Als je ze dan een voeding aanbiedt, zullen ze die vaak gewoon leeg drinken als troost. Maar het gevolg is dat de krampjes alleen maar meer worden en ze dus binnen 2 uur weer honger lijken te hebben.

Ik zou eens kijken of je hem kan aanleren om weer verder te slapen. Dus speentje aanbieden en kijken of hij weer inslaapt.

4. lioness74

lioness74 Niet meer actief

We hebben ook zo'n kleine vreetzak haha..
    Ik ben lang doorgegaan met om de 3 uur een voeding geven.
    Je geeft al forte dus dat is goed.Ook deed ik op een gegven moment er een schepje nutriton bij.Niet voor het spugen wat dat deed hij niet maar om een meer verzadigt gevoel te hebben.
    Dat heeft bij ons enorm geholpen!
    Toch kwam hij nog wel eens om de 2 uur en dan liet ik hem echt niet zo lang huilen hoor.Ik gaf het dan en bij de volgende voeding zat er dan weer 4 uur tussen of zo.

5. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Deed je de nutriton door de forte heen?

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik ben het met duimerijntje eens: probeer eerst al het andere buiten honger uit te sluiten. Soms lijkt het ernstig op honger maar is het toch wat anders, bijv kramp, wat je dan weer verergert door een fles te geven zo kort op de vorige...
    Hou er minimaal 3 uur tussen en probeer te rekken door bijv met de kinderwagen te gaan wandelen, een speentje te geven of hem in een draagzak te doen, wie weet valt hij wel weer in slaap?
    het is vaak erg lastig om die signalen juist te interpreteren!
    Maar met de hoeveelheden en ook nog fortevoeding kan het bijna geen honger meer zijn.
    Hoe lang doet ie over de fles? 15-20 minuten is het mooiste om daarna verzadigd te zijn, Drinkt hij sneller dan kan je misschien een andere speen proberen of de drinkhouding wat actiever te maken door hem rechtop te houden ipv liggend en de fles wat meer horizontaal. Nutriton kan je ook gebruiken om de voeidng in te dikken, dan blijft hij ok langer verzadigd, maar dat zal ik echt als uiterste redmiddel proberen. Het spul klontert snel en kan ook krampjes veroorzaken!
    Ik zou eerst proberen de regelmaat weer terug te krijgen i je voedingen!

7. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ja ik deed de nutriton door de forte heen.
    Van te voren deed ik de schepjes voeding in zo'n torentje,schepje nutriton erbij en dan schudden zodat het al goed mengt.
    Als je het zo in de fles bij het water schud,krijg je geen klontjes.Tenminste ik niet.
    Succes!

8. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Bedankt voor jullie reacties! En tips!
    Ik denk dat mijn ventje een paar regeldagen had om een nieuw ritme te krijgen. Hij is nu 5 kilo en ook wel toe aan grotere flessen. Hij laat nu met gemak 4 a 5 uur tussen een fles. Ik was idd ook bezig met alle andere dingen uit te sluiten. Dus naar de HA geweest om te kijken of hij miss verborgen reflux heeft. Nu elke dag een tabletje en dat een week proberen. Ook had hij krampjes dus ik ben forte met omneo gaan mengen. Sinds die veranderingen heb ik tot nu toe een heel erg tevreden knulletje die niet meer hongerig (nadat zijn fles leeg is) of onrustig is. En hij huilt veeeeeeeeel minder, gelukkig! Ook voed ik hem nu meer naar behoefte en houd bij hoeveel hij per dag drinkt en zo over gister gezien komt het prima uit.
    Zelf leren slapen dat kan hij al, ook is hij gek op zijn speentje dus die dingen had ik al geprobeerd.
    Nogmaals bedankt voor het meedenken!
    Groetjes

Deel Deze Pagina