Ben benieuwd hoe ze tekenen en wat? mijn 2.5 jarige tekent als je vraagt zichzelf/persoon tekenen: gesloten vorm zoals circel maar niet helemaal rond, 2 ogen even ver uit elkaar, oren, neus rechte lijn en mond rechte lijn, lichaam, naveltje, voetjes, armen (die groeien altijd vanuit de hoofd haha. Maar is best herkenbaar ze benoemt ook wat ze tekent en sinterklaas heeft dan ook muts wat ook op muts lijkt en baard (aantaal vertikale lijntjes naast elkaar). En baby is altijd kleiner dan ze, en mama altijd groter etc. ze heeft ook vandaag zichzelf gekent en zusje en naast poppetjes de "namen" gezet, geen letters maar gewoon wat krasjes, benoemde als namen en zei: zo, nu is het klaar eigenlijk lijkt het in verre naar mens minst je dat weet denk ik hihi Ik vroeg haar draak tekenen ze begon enthousiast maar na de vorm lichaam liep ze vast ze ze: nee, kan niet. Ik moest het afmaken Ik heb geen idee hoe kinderen tekenen dus was benieuwd naar de ontwikkeling van de tekenen?
Heb foto van griezel Eigenlijk is sinterklaas😂 en ze heeft stukjes papier erop geplakt erna want volgens haar "was het niet goed"😂 Bekijk bijlage 482732 Eigenlijk lijkt het nergens op maar als je goed kijky heeft ze zelfs oren getekent en mond recht lijn hij mist wel een arm)
Leuk hoor! Mijn jongste dochter tekende voor het eerst iets herkenbaarste met 2 jaar en 4 maanden. Was wel een beetje uitleg nodig om te zien wat het was Zij ging steeds wat duidelijker tekenen. Mijn oudste begon pas te tekenen toen ze 2 jaar en 10 maanden was maar tekende wel meteen heel duidelijk en sloeg de koppoter fase over. Ik zal zo eens kijken of ik foto's heb.
Schattig! Volgens tekenleraar in onze familie tekent Dl (2,3) precies naar haar leeftijd. Ze tekent vooral olifanten (slurf zit links):
Das best al veel voor 2,5 jaar. Mijn dochter tekent sinds 3 jr en 2 mnd ofzo pas echt poppetjes. Rondje, stipjes voor ogen en neus. Boogje voor mond. Kriebeltjes als haar. Dan armen en benen die vaak los van het hoofd zotten. Romp is er nog niet (de echte koppoter dus). Een kriebeltje erboven dat is de naam. Dat doet ze wel al heel lang. 'Er iets bij schrijven'. Ohja en tegenwoordig komt er een kriebeltje tussen de benen, dat is 'de poepert' Ohja en laatst deed ze ook ineens vingers, toen zaten er nog 5 streepjes aan de armstreep Soms tekent ze ook water, dat is dan een boel gekras.... Verven vindt ze erg leuk maar ze zit nog erg in de experimenteer fase, lekker het hele papier eronder smeren enzo. Of haar eigen hand opverven en dan op het papier drukken. Maar ze zal ook niet zo snel iets proberen. Ik vroeg haar eerder ook wle eens, kun je ook een poppetje tekenen. Maar dan keek ze me aan en dan zei ze ' nee dat kan ik nog niet'. Dat klopte ook, maar ze ging het dan ook niet proberen. Er zijn ook kinderen die doen gewoon wat en dan zeggen ze ja het is dit of dit. Maar mijn dochter had er ook nooit een verhaal bij, tot ze dus echt iets kon tekenen wat op een poppetje leek. Momenteel lijkt het weer allemaal nergens op, tijdje terug had ze een heel leuk familieportret gemaakt, mama, papa, broertje en zij zelf, maar ik geloof dat ze weer even terug gekomen is in de krasfase..
Ik vind het heel knap. Dochter is ruim drie jaar nu, en ze tekent olifanten, huizen, fietsen, poezen en baby's. Zegt ze. In werkelijkheid zijn het allemaal onherkenbare strepen op een blad papier.
@Uuz Duidelijk hoor! Zo ongeveer tekende mijn dochter ook rond die leeftijd. @Melaniie gedetailleerd zeg! @ikkie97 Is een koppoter niet juist zonder romp? Dus een hoofd met benen eraan?
Dit was de eerste herkenbare tekening van mijn oudste (toen 2j10m). Stond ik toen zo van versteld omdat ze eerder alleen maar had gekrast.
En haar eerste poging om haar naam te schrijven en die van oma. Is niet echt een tekening maar ik vind het wel schattig ♡ Edit: ik zie dat het op de kop zit.
Hier tekent hij alleen paddestoelen en dan van bovenaf gezien. Een grote cirkel met kleine cirkeltjes erin
Precies hetzelfde geldt voor mijn dochter. Kleurplaten kleuren vindt ze wel leuk. Ze kan wat letters schrijven en ze kan ook wel een poppetje tekenen maar doet het vaak gewoon niet. Meestal heeft ze ook teveel haast en chaos in d'r hoofd om netjes te tekenen en zijn het gewoon een boel krassen. Of een heleboel cirkels, die vindt ze schijnbaar ook fascinerend
Hier tekent de jongste van 3,5 echt nog niks herkenbaars. Grote cirkels, daar blijft het wel bij . Ze kan wel heel netjes kleurplaten kleuren binnen de lijntjes overigens, al lange tijd. Oudste tekende op deze leeftijd ook niets. Toen gingen we op intakegesprek bij de basisschool en de juf vroeg aan haar, wil je eens een poppetje en een boom tekenen? Ik zei nog, dat doet ze niet, stond ik mooi voor gek want ze maakte een serieuze tekening met poppetje boom huis hond bloem weet ik het wat. Het kan snel gaan wil ik maar zeggen .
Haha leuk! Die paard is echt geweldig😂😂 We proberen niet vaak kleurplaten doen wil juist dat ze geen begrenzing heeft. Ze tekent ook niet super erg vaak, houdt ook meer van schilderen-ze kiest vaak een schilderij en doet het na ) Wel leuk zo te zien die gekke poppetjes die wel "iemand" zijn hihi
Hier tekent DL graag maar niemand wordt er wijs uit wat het is. Ach, als ze mijn tekentalent heeft gaat het nooit wat worden
Bekijk bijlage 482793 Dit ben ik ! Ze is 3,5, wij tekenen en schilderen wel erg veel hoor (dat was merkbaar zei arts op CB toen ze net 3 was)