Bumbaloe...ten eerste ik vraag jou niet om je mening dus hoef ik er ook geen interesse in te hebben en ten tweede.Ik ken mijn kind het beste voed haar op mijn eigen manier op en zit daarbij niet te wachten op zgn goedbedoeld advies van anderen waar ik niet om vraag!Als anderen het allemaal volgens het boekje willen doen...prima,maar IK niet.Als ik wel advies had gewild had ik zelf wel een topic geopend wat anderen ervan zouden vindne als ik mijn kind al een fruithapje wil geven. jolanda1976 schreef: Blablabla whahahaha! ik vind jou echt grappig!
Jeee gezellig hier Ik ben ook pas gaan bijvoeden toen Lynn bijna 6 maand was. En haar darmen moesten hier echt aan wennen. Zelfs met 6 maanden. Nu hoeft dat niet bij ieder kindje zo te zijn, maar ik denk dat voorzichtigheid wel geboden is. Ze kunnen hun hele leven nog gewoon eten.
Beste Jolanda, Als iemands mening je niet interesseert zou je je ook de moeite kunnen besparen te erop reageren. De topic opener vraagt om advies en dan geeft iedereen zijn (haar) mening. Dan kun je verwachten dat er verschillende meningen zijn. de een met meer (wetenschappelijke) onderbouwing dan de andere. Dat jij de mening van een ander niet kan steunen is je goed recht. Maar reageren met Bla bla bla vind ik ronduit respectloos. Jij bent niet de topic opener dus de adviezen die hier gegeven worden zijn niet aan jou gericht. Maar blijkbaar trek je ze je wel om een of andere reden aan. Maar dat is zou zaak daarvoor hoef je niet zo minachtend op andere meningen te reageren. En als je dat wel wilt doen vind ik dat prima als je dat onderbouwd doet en na je te verdiepen in de mening van een ander. That's all. Yvonne mv 2 meiden en zwanger van nummer 3
Blijkbaar wel aan mij gericht want jij reageerde op mijn bericht dat ik met mn andere dochter ook met 3 maanden was begonnen en dat je dat grote flauwekul vond dus daar reageer ik dan weer op ja! Maar laat het verder hier maar bij,anders word het weer zon eindeloze discussie Iedereen voed zn kinderen op een andere manier op en dat is maar goed ook.
Ooo die opmerking, nee die was niet speciaal aan jou gericht dat was er een die ik idd in dit topic gelezen heb dat klopt. Maar ik had van 3 maanden ook 2 maanden kunnen maken. Met andere woorden het ging niet specifiek over jou of jou kind. Maar wie de schoen pas trekke hem aan. Overigens ik heb niet geschreven dat ik het grote flauwekul vond ik heb geschreven dat het een kul argument is. Het valt voor mij onder de categorie "ik rook al 50 jaar en heb geen longkanker dus het is onzin dat je van roken longkanker krijgt". het feit dat 1 kind niet reageert op bijvoeden vanad 3 maanden zegt niks over de meerderheid van de kinderen. Sterker nog het bijvoeden met 3 maanden kan op het moment zelf geen problemen opleveren, maar het kan wel een onderdeel van de oorzaak voor allergieen op latere leeftijd zijn. Maar goed alles is weer duidelijk, laten we maar weer ontopic verder gaan.
'Vroegah' kregen baby's veel eerder andere voeding dan alleen melk, tegenwoordig zijn ze er veel strenger op geworden (met alles, ook wat hygiene betreft ed) en juist nú zijn er veel meer kinderen die vaak ziek zijn en allergieën hebben. Dus ik doe niet zoveel met die onderzoeken van niet voor de 6 maanden bijvoeden.
Ja precies,gewoon omdat ze allemaal TE voorzichtig zijn met alles.Dan kan een kind helemaal niks meer hebben
Ik ben van mening dat je juist voor de 6 maanden bij voeding moet geven zo kunnen de darmen wennen. Mijn oma gaf al haar 10 kinderen met 3 maanden al piepers, jus en groenten. En allemaal kern gezond. Al dat gezeik van tegenwoordig wat slecht is, pfff flikker toch op, je moet doen wat jij vind wat het beste is voor je kind. Ik heb mijn 2 oudste zonen met 10 weken al fruithapje gegeven, ging heel goed en nu met Norman niet, hij krijg er dunne ontlasting van dus een teken dat hij er niet aan toe is, dus klaar, over een maand proberen we het weer.
dames heb recpect voor elkaar en voor elkaars mening! Wat schieten je er mee op om hard tegen ard te gaan. Daar heeft niemand wat aan en kan niemand wat mee. en effe off topic over dat we te schoon zijn klopt. ik heb al jaren ontzettend veel hand eczeem waar ik onder behandeling voor ben in rotterdam maar mijn arts en de proffesor zeggen beide dat we te schoon zijn, we wassen ons te veel want zo wassen we ook de goede bacterien weg, met handen wassen na toilet ook ik doe naar het plassen niet mijn handen wassen (als ik zeker weet dat ik niks gemorst heb zeg maar) want ik draai met mijn vieze handen de kraan open, was mijn handen en met mijn schone handen draai ik de vieze kraan weer dicht en droog ze af met een handdoek waar altijd ook bacterien in leven ookal hangt hij er 5 minuten. ik gebruik vaak van die hand alcohol (ga tegen het plafond met open handen) maar dit droogd minder uit dan water en zeep en in hychieischer. Er zijn idd steeds meer allergien tegenwoordig. omdat ik vroeger een allergie gehqad heb was ik ook van plan om 6 maanden bv te geven dit lukte in die zin ze kreeg toen nog i1 bv, ik was ook van plan om niet eerder bij te voeden nou bij 5.5 maanden ben ik hier mee begonnen en dan maar 1 smaak per keer dus geen combi fruit en heel goed opletten hoe ze reageerde en 3 dagen lang het zelfde gegevn en zo ging het goed. zo ik heb effe mijn zegje gezegd.
Ik begrijp dit niet hoor.. Je kunt allergieën uiteraard niet helemáál uitsluiten/voorkomen, bij niemand niet. Maar als t bijvoorbeeld alleen al helpt om dan t bijvoeden 2 maanden uit te stellen, waarom niet? Die baby's weten toch ook niet beter dan dat ze melk krijgen? Ik vraag me af WAAROM jullie gekozen hebben om dit met 4 maanden te gaan doen? En sommigen zelfs al eerder..
Ik spreek even niet voor mezelf, want ik geef nog geen bijvoeding. Maar het komt bv regelmatig voor dat baby's bij 4 maanden (of al eerder) niet meer voldoende hebben aan het maximum aantal voeding wat ze per dag mogen hebben. Dus dat ze ruim boven de 1 liter per dag uitkomen, dan kan bijvoeding heel goed helpen om onder die liter te blijven.
dat werkt bij danisha dus ook niet. die drinkt nu al vaak 5x210 en ook al is de voeding alleen voor hongerige baby's dan nog wil ze nog wel eens eerder dan de 4 uur komen.. bijvoeden zou voor mij een uitkomst zijn.. ik geef haar nu tussendoor wat water en ze heeft al eens wat hapjes fruit gehad maar ze vind het nog niet erg lekker ofzo maar zodra ze het lust en aan toe is dan doe ik dat wel want anders moet ze op dieet van het cb..
Ik geef het ook niet omdat ik het leuk vind,maar omdat mevrouwtje bijna na elke fles gaat huilen.En ze krijgt al 5 keer 200 en dan heeft ze ook nog es een keer nutrilon forte.Tis gewoon een hongerlijertje Nu is het dus ook niet zo dat ik haar een half potje of meer geef,maar gewoon 4 of 5 hapjes met een klein lepeltje van difrax.En soms ook tussendoor een klein beetje(50 a 60 ml) diksap.Ze reageert er goed op,dus geen krampjes of weet ik veel wat dus ik zie het probleem ook niet!
Thyron krijgt bij de laatste fles nutrix erdoor heen en sinds vandaag krijgt hij ook een fruit/groentehapje. Ik was ook een voorstander van bijvoeden vanaf 6 maanden, maar Thyron smakt ook erg en ik zie gewoon dat hij behoefte heeft aan een lekker fruithapje