Dames, Mijn zoon is drie en een beetje en al 104 centimeter en 18 kilo. Ik heb achterop mijn fiets een Polisport Boodie (al iets ouder). Zoontje is er eigenlijk al te groot voor. Knieën komen in mijn rug en hij zit krap. Iemand een tip voor een vervolg stoeltje achterop? Vanwege mijn fysiek is een zadeltje voor geen optie. Dank!
Wij hebben onlangs een Iki urban junior laten plaatsen door de fietsenmaker. Zijn we wel tevreden over.
Wij hebben een yepp junior en daar passen mijn 4 en 7 jarige jongens op. Jongste zat er vanaf 3,5 al op, ook al is het stoeltje vanaf 6 jaar, want oudste paste niet meer in yepp maxi. Met riempje om zitten ze stevig op de stoel vind ik.
Ik zie ook overal 6 bij die junior stoeltjes maar soms heb je gewoon grote, zware peuters en kleuters die vast goed passen.
Onze knul was met die leeftijd ook die lengte. Hij zat sinds hij 1 was in de yepp maxi. Hij heeft er op gezeten tot hij een jaar of 5 was. Inmiddels zit er niks meer op behalve een kussentje (8 jaar 1.45)
Wij hebben de bobike maxi plus en daar zit mijn ruim 5 jarige nog regelmatig in. Is nu denk 1.15m en 22kg. Maar mijn 8 jarige zou er ook nog in kunnen, alleen dan met z'n knieën in z'n nek, maar heb het wel eens gedaan. Die heeft trouwens wel een veel smallere bouw dan zn zus dus vandaar dat het nog past.
Wij hebben een yepp stoeltje. Onze dochter klom er vorig jaar nog in, ze kon alleen der benen niet lekker kwijt maar verder zat die nog goed.
Tot vandaag een Qibbel maar aangezien zij steeds meer zelf fietst nu alleen een rugsteun (zo'n klap rekje) en een kussentje. We hadden daarvoor een urban iki achterzitje en moest toen naar een zwaarder alternatief. G was toen net 4 geloof ik en bijna 23kg. Urban iki junior heeft riempje over de benen, dat vond ik destijds met G niet zo'n fijn idee, had liever iets met zijsteunen of toch nog een gordelset. Qibble heeft m over de borst heen met een clip, maar je moet wel op 3 posities indrukken om de clip los te krijgen. Nadeel van de qibble dat deel wat je op je bagagedrager zet is net iets groter als wat menig fietstas als opening bovenop je bagagedrager heeft. Dus ga je nieuwe tassen halen, neem ff je stoeltje mee. Toen G er op ging heb ik me t wezenloos gezocht (want ik wilde die voeten voorlopig nog in de fietstassen hebben, het is een clowntje). Uiteindelijk maar een goedkope gehaald en bovenop een groot genoeg gat gemaakt zodat die bevestiging gewoon op mn bagagedrager paste.