Ik ben klein en heel erg smal gebouwd (heupen, wat zijn dat?...), maar mijn flinke jongste dochter (bijna 4 kilo) kwam er toch heel soepeltjes uit. Mn oudste was ook maar een keintje met nog geen 3 kilo, maar de jongste was dus langer en zwaarder dan gemiddeld (genen man vermoed ik). Toch was de bevalling van de jongste veel gemakkelijker dan die van de oudste. Ik heb maar een keer hoeven persen en heb er geen een scheurtje aan over gehouden. Voor ik kinderen had heb ik zo vaak van vriendinnen of familie moeten aanhoren dat ik met mn smalle bekken vast nooit of heel moeilijk een kind zou kunnen baren. Niet dus. Mijn bevallingen waren beiden sneller en gemakkelijker dan die van vrijwel al mn vriendinnen en familieleden. Ik ben er echt van overtuigd dat je aan de buitenkant niet kan aflezen hoe gemakkelijk je bevalt - ook van een wat groter kindje. Veel succes straks!
Ligt niet zozeer aan of je slank bent maar of je een smal bekken hebt! Mijn eerste daalde pas heel laat in, als ze dat niet had gedaan moest ik naar de gynaecoloog om te kijken of mijn bekken te smal zou zijn. Ik ben 1,70 en 56 kilo en mijn eerste was 3500 gram en die heeft zelfs dr armpje er nog bij naast gewurmd en dat paste prima, alleen 2 kleine inwendige hechtingen. Ter vergelijking... een kennis van mij die nogal fors gebouwd heeft had precies hetzelfde, dus vergelijkbaar gewicht van de baby en ook armpje naast het hoofd maar die was echt compleet uitgescheurd.