Smal figuur, moeilijke bevalling?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Noushka, Jul 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Bij de oudste: 1.70cm en 49 kilo (ondergewicht), ik kwam 21 kilo aan, ik was heel erg slank(maat 36) en mijn bevalling ging prima, na 17 minuten persen was ze geboren!

Bij de tweede nouja natuurlijk dezelfde lengte haha alleen woog ik toen 58 kilo en kwam 13 kilo aan(toen maat 38/40) en ook die bevalling ging super snel!
    In 10 min á 15 min van 6cm naar geboorte!

Sinds de tweede bevalling heb ik wel bredere heupen overgehouden.
    Maargoed, volgens mij ligt t er echt aan hoe je spieren in elkaar zitten!

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Hmm, ben toch weer een beetje gerustgesteld nu. Na alleen de vraag gelezen te hebben dacht ik echt van: k*t! Want ik ben ook heel smal (ondergewicht ook). Maar zo te zien kan je dan toch een "fijne" bevalling hebben... :)

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

Zulke berichten steld idd de smalle vrouwtjes onder ons gerust :)

4. Niet meer actief

Inderdaad :D hihi ik heb weer hoop ;)

5. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet kan wachten tot over 15 weken, ik vind het zo'n gewelige ervaring om te bevallen! Doe natuurlijk wel ff zeer maar al sik niet all ekindje zou hoeven houden zou ik zo 10 bevallingen willen doen!

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Inderdaad hoeft dit niets te zeggen.
    Zelf ben ik wel fors, maar smal op de heupen en m'n kindertjes heb ik er zo uitgepoept. Ok, de laatste met keizersnede maar dat had een andere reden. :)

7. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    Mijn ene vriendin is heel smal (1.75 lang en ze weegt 53 kg), al haar kinderen, 4 stuks in totaal, zijn zonder problemen geboren.

Een andere vriendin is erg stevig en heeft behoorlijke heupen. Haar dochter is met kz ter wereld gekomen, omdat haar bekken te smal was.

Dus je figuur, hoeft er volgens mij niets mee te maken te hebben.

8. pippilotte

pippilotte Actief lid

Ik behoor ook tot de categorie slankere dames en mijn eerste bevalling was echt een eitje.
    Al met al kleine 4 uurtjes en na 3 keer persen lag mijn manneke op mijn buik.

Ik zou me er maar niet te druk over maken.
    Je hebt nog een flink aantal weekjes voor de boeg en ik zou gewoon genieten.

9. Secretstar

Secretstar Actief lid

Neen dat is niet waar, je wordt inwendig opgemeten om te zien hoe breed je bent!
    Zelfs iemand met een tamelijk breed figuur kan inwendig te smal zijn ;)

10. Niet meer actief

meten ze je op van onder dan?

11. valhalla

valhalla Niet meer actief

Inderdaad, de breedte van je heupen zegt weinig over of je bevalling makkelijk zal verlopen, of niet.

Het laatste stukje, het persen, ging bij mij echt snel, 3 persweeen en +/- 15 minuten duurde het en ik ben ook vrij smal en Lena d'r hoofd was 38 cm.

Heb wel een knip gehad maar dat kwam omdat ze met d'r kin eerst kwam....

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Mij hebben ze niet opgemeten hoor haha
    Maar een VK kan het wel voelen volgens mij als het hoofdje er niet door past.

13. Secretstar

Secretstar Actief lid

Ik word volgende week opgemeten, is hier standaard volgens mij ;)

14. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    mijn nichtje is net een gespierde spijker en haar bekken staan iets scheef door het paardrijden maar die heeft haar kindje er letterlijk en figuurlijk gewoon uitgepoept (stuitligging) in 3 uurtjes tijd
    zonder een scheur of knip

zegt volgens mij dus helemaal niet zoveel

15. Niet meer actief

Ohh volgens mij meten ze je hier niet op, nog nooit iets over gehoord maar ben benieuwd :D wie weet hihi

16. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    Meten doen ze niet standaard, alleen als ze problemen verwachten (en wanneer is dat nou...?)

Wat is smal? Ik ben normaal gesproken ook niet de breedste, maar ik pas niet in een maatje 34 of zo.

Wat volgens mij een voordeel is is of je bekken instabiel is of niet. Hoe flexibeler hoe makkelijker het bekken kan 'wijken' voor het hoofdje. e

Nou moet ik wel zeggen dat ik grote (en lange) kinderen had maar wel met een klein hoofd (dochter -1 lijn, zoon +1 lijn) in verhouding met de rest.

De kinderen zijn wel blijven hangen, als gevolg van een combinatie grootte kind / bekken, maar het paste wel.

Oh ja, als een kindje (de eerste) niet indaalt, zou dat mogelijk kunnen zijn omdat het bekken niet groot genoeg is en dan gaan ze dat opmeten. Maar als je kindje is ingedaald en echt diep in het bekken zit betekent dat dus dat het hoofd past (in theorie)

succes met je bevalling!

17. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Volgens mij maakt het niet uit, een vriendin van mij is ECHT dun! (als men haar voor de 1e keer ziet denkt iedereen dat ze anorexia heeft) maar die heeft gewoon op de natuurlijke manier 2 kids op de wereld gezet zonder ingrijpen van buitenaf

18. Noushka

Noushka Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    1,601
    12
    38
    overijssel
    Bedankt voor alle berichten. Stelt me wat gerust :) .
    Dat opmeten heb ik niet van gehoord, ik zal het eens vragen bij me vk of ze dat daar ook doen.
    Ik heb inderdaad nog even te gaan, maar schrok wel even van die uitspraak. Had er ook nog helemaal niet over na gedacht vandaar :) .

19. Linda86

Linda86 VIP lid

Dat geloof ik wel, dat een "breed" iemand smalle bekken kan hebben, maar een "smal" iemand kan toch nooit brede bekken hebben?

Ik ben toch nog niet helemaal gerustgesteld ;).

20. Niet meer actief

Een smal iemand met een breed bekken lijkt me ook erg raar... tegenstrijdig

Share This Page