Smal figuur, moeilijke bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Noushka, 20 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    nee volgens mij maakt het niks uit, ik had toen maatje 34 of kleiner en mn zoon was bij de geboorte ruim 7.5 pond en dat was geen probleem.

Ik ken iemand en die heeft toch zeker maat 46 en haar kindje kon er niet door,zelfde gewicht als onze zoon

dat is helaas niet meer zo geworden heb nu maatje 36

2. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Bij ons in het zkh deden ze niet meer aan opmeten, was te onbetrouwbaar zeiden ze... Heb me trouwens ook laten vertellen dat je breed van buiten en smal van binnen, of juist smal van buiten en breed van binnen kan zijn. Dus dat het niets zegt of je tenger bent of niet... Ter geruststelling!

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

het zegt idd niks, toen ik op een kinderdagverblijf werkte was er een moeder, echt de smalste vrouw die ik ooit heb gezien, past 2x in vicoria beckham... en ze is zonder moeite op natuurlijke wijze van 3 kinderen bevallen!

4. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik ben niet echt smal maar hoorde laatst wel dat ik een flink kindje draag :D dus schrok er een beetje van! Mijn vk die wel hartstikke slank is zei dat het niks uit maakt, zij had een kindje van ruim 9 pond gekregen, niks aan de hand als je maar goede weeen hebt!

Zo ken ik nog wel meer verhalen van fam/vriendinnen de een is slank en had een positief bevallings-verhaal de ander is wat breder en daarbij kwam de kleine er niet door dus volgens mij kun je er niks van zeggen!

Hopelijk hebben we allemaal een top-bevalling :D

5. Niet meer actief

Inderdaad, het is te hopen dat we allemaal een top bevalling gaan krijgen :D

6. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    De breedte van je heupen heeft idd niets te maken met de breedte van je bekken. Ik heb vrij brede heupen (bleh) en iedereen roept dan: je bent gemaakt om kinderen te baren! Maar tijdens mijn stage met verloskunde zag ik wel dat het in de praktijk niets uitmaakt. Als je een heel kleine schoenmaat hebt, heb je wss ook smalle bekken, en dat kan problemen opleveren tijdens de bevalling.

7. Secretstar

Secretstar Actief lid

Idd, ik ben vandaag opgemeten geweest en heb een perfect bekken voor de bevalling!
    En ik heb in niet zwangere toestand ook maatje 36 en heel smalle heupen (eigenlijk geen :oops: )

Deel Deze Pagina