Hoelang nog?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Stier11, Jan 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stier11

Stier11 Bekend lid

May 26, 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Hoi hoi,

zoals je kunt zien in mijn banner ben zitten we nu in de zevende ronde. Na eerst drie maanden (die tel ik dus niet mee) voor de lol geklust te hebben, omdat ik dacht dat ik eerst ook nog moest ontpillen en wat kilo's af wilde vallen, zijn we serieus begonnen met klussen, op de juiste dagen.
    Ik heb gelijk ovulatietesten gedaan, omdat ik graag snel zwanger wilde worden (mede omdat mijn vader niet zo lang te leven meer heeft).
    Maar nu is het dus nog steeds niet gelukt.
    Meestal is het toch zo dat je na een jaar proberen naar de huisarts gaat?
    Heeft het zin om al eerder te gaan? Stel dat er iets mis is, dan vind ik het zo zonde om nog langer te wachten....
    Wat is jullie mening?

2. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    3,694
    0
    0
    Ede
    is er voor jou een reden om te denken dat er iets mis is? Heb je jouw ovulatie via testen, tempen, voelen kunnen vinden?

Als er geen reden is dan zal je waarschijnlijk geen verwijsbriefje krijgen. Je cycli zien er ook heel regelmatig uit.

ik kan mij voorstellen dat je je gaat afvragen of alles goed is omdat het al een tijdje duurt, maar ik zou eerst maar eens uitgaan van dat het gewoon goed zit allemaal. de meeste stellen raken echt in het eerste jaar zwanger. dus geef het nog even de tijd.

3. Yustin

Yustin Fanatiek lid

Jun 6, 2007
    1,014
    0
    0
    Ik weet het niet, maar ik denk dat het bij iedereen en iedere ha verschillend is..
    Bv wat is je leeftijd en wat vind jouw ha een goede "probeer"periode

4. Stier11

Stier11 Bekend lid

May 26, 2008
    811
    0
    16
    Huisje Weltevree
    5mare5; het zou toch ook aan mijn vriend kunnen liggen?
    Ik heb nog nooit mijn eisprong gevoeld. Mijn ovutesten zijn niet echt superduidelijk vind ik. (zie album)

yustin; ik ben 27. Mijn vriend is 40.

5. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,138
    113
    Happyland
    Je hebt na een jaar proberen recht op wat onderzoekjes.Zoals een zaadcheck.Als je een paar maanden een temperatuurkaart bijhoudt kun je die aan je huisarts laten zien.
    Maar ik zou nu nog proberen om een beetje geduld te hebben.En na een jaar zou ik naar de huisarts gaan.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,138
    113
    Happyland
    Heb je ovulatietesten even bekeken.En ik zie duidelijk wanneer je je piek hebt gehad.Dus daar is zo op het 1e gezicht niks mis mee.

7. Stier11

Stier11 Bekend lid

May 26, 2008
    811
    0
    16
    Huisje Weltevree
    maar ik dacht dat de test streep even dik/duidelijk hoort te zijn als de controle streep? En dat is ie nooit geweest...

8. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    3,694
    0
    0
    Ede
    nou klopt daar heb ik even helemaal niet aan gedacht dat het ook aan je vriend kan liggen. maar dan nog, ik zou mij nu nog niet te druk maken erom. Maar aan de andere kant: als je zelf erbij lekkerder voelt kun je natuurlijk eens navragen bij de ha. Maar officieel mag je idd pas na een jaar naar de gyn. ik weet trouwens niet hoe dat zit als de man al boven de 40 is.

9. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    3,694
    0
    0
    Ede
    dat kan ten eerste bij iedereen verschillend zijn en ten tweede kan je natuurlijk je echte piek gemist hebben door te laat te testen zeg maar. maar ik vind ook dat je vrij duidelijk je "piek" kan zien op je testen

10. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik heb nog nooit van mijn leven een positieve ovulatie test gehad, en ik heb er genoeg gedaan! En ik heb ook gewoon een eisprong hoor! Toen ik bij de gyn terecht kwam zei ze al dat ovulatie testen niet altijd goed werken, en dat ik waarschijnlijk 2x per dag een test zou moeten doen voor ik hem vond.
    Die testen zijn dus bij iedereen anders.

Verder denk ik dat je nog even kan wachten, 7 maanden is nou ook weer niet zo lang, ook al voelt dat wel zo. Je kan nog even door proberen en inderdaad misschien eens een maandje temperaturen om je cyclus vast in kaart te brengen. Dat is voor iedereen nuttig, voor jezelf, en eventueel ook voor de arts/gyn!

11. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Als je je je zelf er echt ongerust onder voelt kun je even de HA bellen. Bij ons zijn ze heel stellig en werd ik echt niet voor we een jaar geprobeerd hadden doorgestuurd ondanks mijn onregelmatige cyclus. Maar dat is overal anders.

Er staat een jaar voor zwanger worden dus nog even geduld hebben is misschien beter dan meteen naar de HA gaan. Al die onderzoeken bij de gyn, zijn ook geen pretje.

En ook ik denk dat je gewoon een eisprong hebt.

7 maanden lijkt misschien heel lang maar valt nog gewoon binnen het gemiddelde hoor meid, dus eigenlijk nog niet nodig om je ongerust te maken. Zwanger willen worden vergt gewoon een hoop geduld en je hebt het zelf helaas niet in de hand.

Succes meid!

12. Stier11

Stier11 Bekend lid

May 26, 2008
    811
    0
    16
    Huisje Weltevree
    Bedankt allemaal, voor de uitegebreide antwoorden!
    Ik wacht het nog maar even af, nog drie maanden en we zijn zowat een jaar bezig, dus dan kan het altijd nog.

13. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

Oct 23, 2008
    1,686
    0
    0
    Wij hebben na 8 maanden een zaadtest (semenonderzoek) laten doen, omdat het bij ons ook niet lukte en wij al een vermoeden hadden dat er iets niet goed zat. Dat bleek ook uit de zaadtest, mijn man heeft verminderd actief zaad. Toen was het voor ons gelijk duidelijk. Onze huisarts deed helemaal niet moeilijk, we konden gewoon een potje met zaad inleveren in het ziekenhuis bij het lab. Als je het zeker wilt weten kun je dit altijd laten doen, is het minst ingewikkelde om te doen.

Succes met nadenken!

14. Stier11

Stier11 Bekend lid

May 26, 2008
    811
    0
    16
    Huisje Weltevree
    O, dat kan dus gewoon.
    Hoe lang zijn jullie nu al bezig, alles bij elkaar, als ik vragen mag?

15. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Ik ben ook na 7 maanden al naar de huisarts gegaan. Maar ik had wel een onregelmatige cyclus. Heb gewoon gelogen en geroepen dat we al een jaar bezig waren...

Was maar goed ook want vriend bleek traag zaad te hebben en ik slechte eisprong.

16. Klussertje80

Klussertje80 Niet meer actief

ik weet trouwens niet hoe dat zit als de man al boven de 40 is.
    =====
    dit heeft niets vandoen... in iedergeval bij ons niet mijn man is 42 en we zijn al ongeveer 3 jaar bezig..... helaas steeds met een slechte afloop.... zou officieel op 7 april me intake hebben bij de fert maar zojuist belde ze dat het a.s donderdag al kan. en daar ben ik heeeeeeeel blij mee

17. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

Oct 23, 2008
    1,686
    0
    0
    Wij hebben er bij de 1e afspraak met de gyn. ook wat maandjes bij gesmokkeld, ook gezegd dat we al een jaar bezig waren. Maar onze huisarts deed echt totaal niet moeilijk over een zaadtest. Hij stelde het geloof ik ook zelf voor, om maar het zekere voor het onzekere te nemen. Ik had ook wel wat probleempjes met mijn ongesteldheid, die kwam niet echt goed door (hooguit 2 dagen ongi), maar nu nog steeds niet echt, heb wel gewoon eisprong, dus eigenlijk niks aan de hand bij mij.

Wij zitten nu 10 maanden in de MMM. April vorig jaar hadden we 1e afspraak bij de gyn. Uiteindelijk pas in september 2008 gestart met 1e ICSI, helaas met negatieve uitslag. We zijn gister weer begonnen met spuiten voor poging 2.

Ik zeg: ga gewoon naar je huisarts en vraag om een zaadtest als je dat graag wil en zekerheid wil.

18. Stier11

Stier11 Bekend lid

May 26, 2008
    811
    0
    16
    Huisje Weltevree
    Nou, ik ben wel blij dat juliie dit zeggen, want zelf heb ik er geen fijn gevoel bij.
    Ik zou graag willen weten waar we nu aan toe zijn.
    Ik zie ook wel dat er heel veel vrouwen zijn die er al jaren mee bezig zijn, mijn beste vriendin is nu 38 en kan geen kinderen krijgen, dus ik heb nog lang geen klagen hoor.
    Maar wat de uitslag ook is, dan weet je tenminste waar je aan toe bent, lijkt me....

In ieder geval bedankt voor het delen van jullie eigen ervaringen!

Share This Page