Hallo allemaal Onze oudste wordt binnenkort 7 jaar. Ze kan, ivm vervoer, 3 kinderen uitnodigen. Lastig want ze wil er heel wat uitnodigen eigenlijk. Nu wil ze ook graag een jongetje uitnodigen waar ze op school, en soms buitenshuis, ook mee speelt. Alleen heeft hij het vorige feestje van haar een beetje vergald door de sfeer enorm te verpesten. Ik zie dat dus niet zo zitten en heb erin gestuurd hem deze keer niet uit te nodigen. Nu kreeg ze vorige week een uitnodiging van hem, hij (en zijn ouders) gaan er vast vanuit dat de uitnodiging wederzijds gaat zijn Wat zouden jullie doen in deze situatie? *we gaan wel echt een meidending doen dus dat maakt het dubbel lastig. In een binnenspeeltuin had het me niks uit gemaakt
Tsja wat niet kan, kan niet toch? Anderzijds je bent nu wel weer een jaar verder, misschien kan hij het nu beter handelen? Ik zou in ieder geval niet uitnodigen omdat hij jullie dochter wel heeft uitgenodigd.
Hier is het niet zo dat een uitnodiging per se wederzijds is, dus ik zou me daar eigenlijk niks van aantrekken. Als die ouders gaan informeren waarom hun zoon niet was uitgenodigd op haar feestje, zou ik gewoon zeggen dat jullie een meidending gingen doen en qua vervoer al aan het maximum aantal kinderen zaten, klaar.
Sommige dingen kunnen niet. Ik heb een hekel aan ‘ik nodig jou uit, als jij mij uitnodigt’ (van de kant van ouders ). Laat de kinderen lekker zelf bepalen wie ze uitnodigen (met zonodig een beetje sturing, zoals bij een kind waarvoor een feestje misschien niet zo geschikt is - al geldt voor mij dan wat hier onder staat; dan zou ik met mijn kind en dat kind wat anders gaan doen). Misschien kan ze met dat jongetje een andere keer iets leuks doen, als je dat zelf ook ziet zitten?
dat zou ik ook doen... en ook aangeven dat een meiden ding niet leuk is - dus lekker wat samen.. gewoon spelen en dan lekker blijven eten ofzo... of spelen, filmpje kijken met popcorn, zoiets...
Sowieso doe ik niet mee aan de regel 'jij bent uitgenodigd voor mijn feestje, nu moet je mij ook uitnodigen voor jouw feestje'. Daar heb ik echt een hekel aan. Staat de activiteit al vast? Ik zou er zelf voor kiezen om eerst de genodigden vast te stellen en daar de activiteit op aanpassen. Overigens is bij ons halen en brengen door eigen ouders ook vrij gebruikelijk, dus dan zit je vast aan het aantal vervoersplekken. Mijn oudste zit in een echte meidenklas (13 meisjes, 4 jongens). Speelt niet met de jongens, maar alleen met de meiden en is ook heel geliefd bij de meiden. Hij is al op meerdere prinsessenfeesten geweest, vindt ie fantastisch. En als de meisjes bijv. nagels gingen lakken, hadden de ouders voor hem nog wel een andere activiteit.
Been problemen van maken,onze knul nodigde 2 meisjes en 2 jongens uit. Hij is daar niet op feest geweest. Beide meisjes hebben een echt meisjes feest gehouden, 1 jongen vierde het niet en de ander geen idee. Hij had een fijn feest en als ze het niet terug doen is het ook prima. Als ouders vragen dan geef je dat aan het is een echt meisjes feest. Samen met het jongetje wat leuks doen op een andere dag is leuk! Samen wat lekkers eten, filmpje kijken of naar de speeltuin, wat knutselen net wat ze beide leuk vinden.