Voor in de auto nu onze baby op komst is... Een romer, mc en mc-tobi passen niet.... Romer vervangen door smallere? Maar welke? Iemand ervaring?
Ik denk dat ze drie autostoelen kwijt moet? Ik weet niet of er smallere stoelen zijn. Je zit toch aan een wettelijke maat vast, lijkt mij.
Die van 4,5 jaar in alleen een zitverhoger laten zitten. Die zijn ietsje smaller als een volledige stoel, maar heel veel scheelt het niet. Daarbij kun je de gordel vaak niet goed meer over de schouder van het kind laten gaan zoals met een volledige stoel (of je kind moet erg lang zijn). Andere oplossing is de allerjongste voorin in de MC en jij achterin bij de andere twee kinderen.
Als het niet past, zal het met geen enkele passen. Het beste is 1 autostoeltje voorin te zetten (met de airbag uit) en dan jij of je man achterin. Als dat wel past tenminste.
Wat voor auto heb je? In onze ford focus past het net met 2 stoeltjes + maxicosi. Als het echt niet lukt, denk ik toch dat je toch 1 van de kinderen voorin zal moeten zetten. Ik heb hier trouwens weleens gelezen dat de stoeltjes van graco wat smaller zijn. Misschien dat je daar eens naar kunt kijken.
Dank meiden. Het past net maar erg onhandig met bevestigen vd gordels. Nu lees ik dat ene stoeltje breder is dan andere.. De romer schijnt vrij breed te zijn en deze staat in midden. Ik zoek een smallere variant hiervoor. Ik in midden is geen optie, kan ik niet normaal zitten. Enkel naar voren en schuin. Dus daarom wie ervaring met smallere autostoel 2/3 ipv romer? Enkel zitverhoger zonder zij en achterkant is hij nig te klein voor. Hij is 112 cm en 17 kg.
Mijn ervaring is dat de Rodifix van maxicosi smaller is. Omdat hij ook niet die armleuningen heeft kun je iets makkelijker bij de gordel. Ook andere opstelling geprobeerd?
Wij hebben ook een wat kleinere achterbank. In het begin, mc tobi in het midden, mc rodi, en maxi cosi aan beide kanten. Nu staat ook de tobi nog in het midden, met 2 mc rodi aan beide kanten.
De gordels van de tobi staan al omhoog, dat is een kwestie van zoontje er in 5 punts gordel vast. Ook de andere stoeltjes, wij zetten onze dochter (s) er in, halen het stoeltje wat opzij, gordel vast, stoeltje goed zetten en klaar. De combinatie van deze stoeltjes zorgt dat wij nu meer ruimte hebben. Wij hebben voor in oma's auto een hema stoeltje, die viel niet goed in de kuip van de stoel, paste wel maar niet ideaal. De onderkant van de rodi is veel smaller. En de tobi moet bij ons echt in het midden staan. Ik zou toch naar de winkel gaan en verschillende stoeltjes passen, de combinatie van verschillende stoeltjes past in de ene auto beter dan in de andere. Wat voor auto hebben jullie?
En de baby dan in een autostoeltje met easy base of familyfix ofzo, dan hoef je de maxi cosi nooit met gordels vast te zetten. Er zijn idd wel smallere stoeltjes, maar wat een zoektocht!