Eergister liep ik in de Kruidvat tegen deze buikdrager aan. Deze kan gebruikt worden vanaf de geboorte, dus ik dacht; handig, niet duur en zag er degelijk uit, dus meenemen. Eenmaal thuis meteen uitgeprobeerd. Maar ik geloof er niks van dat deze buikdrager vanaf de geboorte gebruikt kan worden... Het hoofdje van mijn zoontje (2 maanden) bungelt in deze zak over het achterstuk heen, totaal geen steun zeg maar. Het achterstuk lijkt te kort.... tenminste hij is niet te kort, maar wel voor jonge baby's die het hoofdje nog niet rechtop kunnen houden. Eigenlijk wil ik hem ruilen, maar heb alles al weggemikkerd. We gaan volgende week op vakantie, dus jammer eigenlijk wel... Wie heeft deze buikdrager ook en heeft dit ook ervaren? Of doe ik wat verkeerd...
Je weet zeker dat ie er goed in zat? Met de armen onder het euh bovenstuk, ik had me dame er met haar armen boven gedaan en toen zat ze hoger. En zit er geen knoop aan die je los kan maken zodat dat stuk verder omhoog komt? Ik heb hem dan niet van kruitvat maar hij zag er wel aardig hetzelfde uit.
Ohw ik kijk net op de site van het kruitvat maar op het plaatje is tie duidelijk niet geschikt voor jonge kindjes. Buikdrager (Buikdrager, draagzak, buikdrager, babyzak, baby) Denk idd dat je dan niks verkeerd doet als ik het plaatje bekijk.
Nou idd, als je naar het plaatje kijkt, zie je wel dat ie niet geschikt is voor jonge baby's. Mijn zoontje komt ook ongeveer er zo boven uit, maar kan natuurlijk nog niet het hoofdje goed rechtop houden. En pasgeboren baby's kunnen er al gebruik van maken staat erbij... heel vreemd. Ik ga het nog 1x proberen, voor het geval dat ik toch iets over het hoofd heb gezien oid, maar anders toch maar even verhaal halen denk ik...
Wat leuk dat je wil gaan dragen! Deze drager is in ieder geval niet geschikt voor kleine kindjes en ook niet echt een ergonomische houding... Op www.dragen-en-voeden.nl kan je veel informatie vinden over het dragen van je kindje. Ik zou dit ding bij het grofvuil zetten, jammer van je geld maar beter voor je kindje.
Die draagsystemen zijn allemaal slecht! Is helemaal niet goed om je kindje op die manier te dragen. Ik gebruik alleen maar draagdoeken. Die zijn ergonomisch verantwoord. Het is de eerste paar keer even oefenen en lijkt het ingewikkeld, eenmaal paar keer gedaan is het een eitje. En ik gebruik ze vanaf dag 10 en dochter zit nergens liever dan in de doek. En ben het eens met Niike. Ik zit ook op dragen en voeden.