Wie herkend dit? Mij zoon van 4,5 wordt de laatste tijd regelmatig huilend wakker als hij ongeveer anderhalf uur geslapen heeft. Hij is dan helemaal overstuur en niet goed wakker. Iknhaal hem dan uit zn bed omdat hij zo hard huilt dat onze dochter er ook van wakker schrikt. Nadat hij even bij me op de bank heeft gehangen staat hij op en loopt hij weer naar zn bed. De volgende ochtend weet hij hier niks meer van. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Herkenbaar. Het kunnen nachtangsten zijn. Bij mijn oudste zoon gebeurt het vooral als hij niet fit/ziek is of als hij heel, heel moe is. Duurt hier meestal een week of 2, en dan niet iedere nacht. Dan weer heel lang niet. Hier werkt het het beste om hem in bed te laten liggen en hem over z'n bolletje te aaien. Maar wat jullie nu doen werkt voor jullie, dus zou ik dat blijven doen. Zegt jouw zoontje niks? Mijn zoontje vraagt altijd heel zielig om mij, 'ik wil naar mama!' Ook als ik al op de rand van zijn bed naast hem zit. Maar hij is absoluut niet wakker! En de volgende ochtend weet hij niets meer.
Hij heeft dit gelukkig niet iedere avond. Hij zegt meestal niet veel en wat hij zegt slaat nergens op en zijn halve zinnen. Hij heeft gisteren wel een drukke dag gehad. Eerst naar school toen met een feestje in het bos geweest en daarna nog buiten gespeeld tot we gingen eten. Ook ben ik bijna 33weken zwanger waar hij op zijn manier heel druk mee is. Verder is hij niet ziek of verkouden oid.
Zulke dagen zorgen bij mijn oudste ook vaak voor wat onrustiger slaap gedrag. Wij hadden het donderdag: met school naar de schooltuin en 's middags op de BSO verkleed feest. Dus donderdagavond een overstuur ventje. Gisteren heeft hij uit school nog lekker op de bank liggen slapen en vannacht lekker klokje rond geslapen. Hier werkt het dus om na zo'n nacht wat extra rust te laten nemen.