Goedemiddag dames, Ivm stuitligging krijg ik maandag mijn keizersnee. Draaipogingen mochten helaas niet baten Doordat ik zwangerschapscholestase heb word het met 36+6 gehaald. Nu is het zo dat ik eigenlijk voor het infuus en ruggenprik nog banger ben als voor de operatie zelf.. Wie helpt me gerust stellen
Wat ontzettend spannend allemaal! Het prikken van een infuus is gelukkig maar heel kort pijnlijk, en meestal valt het erg mee, zeker als je makelijk te prikken bent. Ik heb jaren geleden een epiduraal gehad en er werkelijk niets van gevoeld. Natuurlijk is elk mens anders en ervaart iedereen pijn anders, maar ik denk dat je je daarover niet druk hoeft te maken. Focus je op het doel, nog 2 nachtjes en dan heb je je kindje eindelijk in je armen! Geniet ervan, en veel succes met het doorkomen van de laatste dagen!
Ik kom je wel even geruststellen meid, ik heb van de ruggenprik heeeeeeeel iets gevoeld, net zoals bloedprikken ongeveer, het infuus was iets pijnlijker maar was zo klaar, ik heb de catheter laten zetten na de ruggenprik omdat ik daar het meest tegen op zag en dat heb ik dus helemaal niet gevoeld, en überhaupt niet meegekregen toen ze hem in hebben gebracht! Ik ben eerlijk, en dit is natuurlijk mijn ervaring, maar ik vond de pijn na de keizersnede wel heel heftig vooral de eerste nacht en de eerste keer weer uit bed, en wil je de tip geven om mocht dat bij jou ook zo zijn dat aan te geven een goede pijnstillend te vragen, het is natuurlijk wel een buikoperatie, heel veel suc6 voor maandag!!!
Oh ja..... En genieten ook hoor!! Het is wel heel bijzonder, jullie kindje wordt geboren maandag !!!!
Ik was ook altijd bang voor het infuus en mocht daardoor van tevoren emla crème (is een verdovende crème) opsmeren. Misschien is dat bij jou ook nog mogelijk? Het zetten van de ruggenprik viel ook echt wel mee hoor, je voelt t heel eventjes, maar echt pijn doet het niet. Succes en geniet van je kleintje!!
Goh ik ben blij dat ik nooit meer natuurlijk hoef. Keizersnede is echt top! Ik had natuurlijke ks doen niet elk zh. Volgende dag al lopen douche en 3 dagen later thuis, 5wk later al intensief sporten. Ruggenprik stelt niets voor. Ik had er 4 binnen 36 uur.
Ik ben echt een bikkel en nergens bang voor maar voor de ruggenprik poepte ik 7 kleuren str*nt en het viel achteraf echt gigantisch mee Probeer je niet te gek te maken want het moet toch gebeuren.
Het prikje voel je eventjes, daarna ben je gelijk "verdoofd". Net als bij de tandarts. Succes! Morgen is het zover. Heel veel geluk toegewenst. Mitty.
Valt heel erg mee! Infuus is even vervelend maar zo klaar. Eb ruggeprik voel je niets van. Mini prikje en je voelt meteen dat je verdoofd wordt. Vond t heel bijzonder. Liggen. Beetje gerommel en TADAAA hier is je baby! Nog geen 5 min vanaf dat ze beginnen. Geniet ervan!!
Ik begrijp je! Maar echt, het valt reuze mee. Infuus zit er zo in, ik had meer last van het feit dat er een naald in mn hand zat dan dat ik er daadwerkelijk iets van voelde. Ook de ruggenprik is zo gezet. Buisjes bloed afnemen is erger
Ik vond het ook super spannend dat ik een keizersnede kreeg (2012). Ik was ook heel benieuwd of de ruggenprik pijn deed en ohh wat was ik zenuwachtig van te voren. Het is ook zo een raar idee dat je gewoon weet dat je kleintje komt! De verpleging stelde me meteen gerust en was erg aardig. De ruggenprik deed helemaal geen pijn (tip: relax dan doet het minder pijn). Ik vond de keizersnede achteraf super relaxed en hoop dit keer (ben weer zwanger) dat ik er weer een kreeg.
Geen ervaring met een ks/ruggenprik maar spannend, nog 1 nachtje slapen dan heb je morgen eindelijk je kleintje in je handen! Ik weet niet wat ik je moet wensen, veel plezier of succes! Je zal vanacht denk ik weinig slapen! Geniet van het moment dat je kleine bij jullie komt!
Ruggeprik is echt niet iets om tegen op te zien. Al doe je dat uiteraard wel. Zou ik ook doen als ik het nog niet mee zou hebben gemaakt. Het is niet pijnlijk. Je voelt wat druk op je rug en dan een soort warm gevoel in je rug en vervolgens wat getintel in je benen en daar ook een warm gevoel. Het is heel wonderlijk maar niet pijnlijk. Infuus plaatsen is effe tanden op elkaar. Meestal is het zo gepiept. Sterkte er mee. Geniet er vooral ook van. Ik heb drie keizersnedes gehad. Twee keer spoed en de laatste gepland. Het is zo bijzonder om op deze manier je kind te baren. De eerste twee keren heb ik van de ruggeprik echt niets mee gekregen vanwege alle stress en omdat ik bol stond van de persweeën. De derde keer heb ik het heel bewust meegemaakt en was ik er angstig voor maar vond het echt een eitje. Infuus was gevoeliger. Herstel is ook wel even tanden op elkaar ivm een pijnlijke buikwond. Succes!
ks/ruggenprik heb ik niet gehad. Infuus wel en ik zou me er niet te druk om maken. Ja je voelt het even. Maar de pijn verdwijnt vrijwel direct weer. En ik ben echt een watje wat pijn betreft (Wordt nog wat...) Geniet morgen van je wondertje!
Hier een keizersnee gehad. De ruggeprik viel reuze mee en het infuus vond ik vervelender maar ook dat ging goed. Het is misschien wel een goed idee om te melden dat je het spannend vindt, dan kunnen ze er rekening mee houden en je afleiden. Succes morgen!
Heel erg bedNkt voor de reacties! Nu al stuk minder bang voor de ruggenprik infuus ook maar overheen zetten haha.. Over 10u op Z-H zijn. Spannend allemaal. Wel fijn dat je met geplande keizersnee oppas kan regelen voor eventueel ander kindje. Ben nog druk met schoonmaken ineens thuis hihi. Hopen dat het snel morgen is.
Succes morgen!! Vergeet niet te proberen om wat te gaan slapen, hihi lukte mij ook niet de nacht ervoor hoor