Doordeweeks laat sporten

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door humptydumpty, 17 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik heb niet echt een doel met dit topic, behalve even venten. Ons nieuwe sportseizoen is net weer aangebroken en nu heeft m'n dochter haar oefentijden van 20.00 tot 21.00u, 2x per week :confused:. Waarom moet dit zo laat?? Ze is pas 12! Het is te ver om te fietsen en zo laat in het donker vind ik sowieso niet fijn, dus ik moet wel halen en brengen. Normaal douch ik graag al om 20.30 en trek ik dan lekker m'n pyjama aan. Zo irritant dat ik nu 2 avonden per week pas veel later aan m'n chill avondroutine kan beginnen

Glass en Lies1611 vinden dit leuk.
  2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.502
    10.409
    113
    Dat is wel heel laat. Voor dat je dan thuis bent en slaapt is het nog later.

Snap je frustratie. Hebben ze veel groepen er voor of is ze heel goed?

humptydumpty vindt dit leuk.
  3. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.702
    4.313
    113
    noord holland
    Ik heb daar destijds ook wel echt even aan moeten wennen, dat m'n kinderen ineens een leven 's avonds kregen en ik daardoor andere routines moest maken :roflmao:.
    Het hoort erbij en went vanzelf :thumup:. Er zal nog wel meer veranderen naarmate ze ouder worden.
    Het is inderdaad tot vrij laat. Aan jullie of je dat wil. Toch kun je het ook niet allemaal meer tegenhouden. Je eigen routines zal je daar wat op aan moeten passen. Misschien kun je het halen brengen combineren met iemand anders die ook gaat, dan hoef je beide maar één keer? Of evt je partner en jij beide een dag op je nemen. En de dag dat jij dit doet is dan inderdaad voor jezelf anders dan gewend.

4. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.690
    1.862
    113
    Zoon van 12 sport ook laat, is nu eenmaal zo bij hockey.
    Hoe ouder hoe later. 2x van 19:00-20:45 en 1x van 18:30-21:15.
    Kan je niet carpoolen met een clubgenootje?
    Dat doen wij vaak dan hoef je tenminste niet altijd te rijden.
    Straks gaat hij weer vaker op de fiets/fietst heen zelf en wij halen hem op.

5. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.877
    4.133
    113
    Ik zou kijken of er carpoolen mogelijk is of samen fietsen met een groepje in de zomer.
    Ik weet niet welke sport, maar vaak worden veel trainingen gegeven door vrijwilligers. Kan zijn dat die overdag ook gewoon een baan hebben en niet eerder kunnen, of de ruimte is niet eerder beschikbaar, of er worden meerdere lessen na elkaar gegeven en naarmate ze ouder zijn schuiven ze door...
    Snap dat je het misschien vervelend vindt, maar er zullen vast nog meer dingen niet helemaal volgens jouw ideale 'planning' gaan verlopen. Dat hoort er ook gewoon bij met opgroeiende kinderen.
    (Het valt me trouwens op dat je het voor jezelf vooral vervelend vindt, voor je dochter vervelend kan ik met beter voorstellen ivm school en/of bedtijd).
    Je geeft zelf al aan dat je niet weet wat je met dit topic wil, vooral even ventilateren. Ik denk dat je eigenlijk zelf dan ook wel weet dat dit er bij hoort, maar dat je het vooral jammer vindt van je vrije avond en daarover een klein baalmomentje hebt.

6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.246
    15.033
    113
    Vrouw
    Haha wen er maar aan. Kinderen worden groter, dus zeg maar dag tegen je rustige avondjes;)
    Nog even en dan ben jij niet meer degene die het laatst naar bed gaat:D

Buiten dat vind ik trainen tot 21 uur best laat voor een 12-jarige. Voor ze dan in bed liggen is het nog een stuk later. Maar je kunt slechts twee dingen doen denk ik: het accepteren of stoppen met de sport.

poema en Lies1611 vinden dit leuk.
  7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Tja hier zou dat dus echt niet werken. Tot 21 uur , dan naar huis , nog wat drinken en dan naar bed, is het toch al snel 22 uur. De volgende dag om 6:30 uur er weer uit. Dat gaat misschien 2 weken goed en dan zit ik met een kind dat moe is en niet uit bed kan/wil en dus een drama s' morgens.

8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.808
    7.406
    113
    Tot 21.00 zou hier geen optie zijn, dochter van bijna 12 moet echt om half 9 in bed liggen, anders houdt ze het niet vol. Ze sport op dinsdag tot 20.00 uur, dat vind ik al laat. Ze fietst zodra het licht is om die tijd gewoon zelf, 10 minuten. Als het donker is haal ik haar op en fietst ze alleen heen. Al gebeurt het ook regelmatig dat ik ook even breng.
    Maar ik stap gerust midden winter even snel in mijn slippers, zonder jas in de auto, verwarming lekker hoog. Niemand die me ziet, ik wacht in de auto en ze komt vanzelf naar me toe.
    Dus ook in pyjama zou ik zo doen hoor :D

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.298
    25.761
    113
    Voor een 12-jarige zou ik dat niet acceptabel vinden. Om die reden heb ik destijds mijn middelste dochter uit de selectie van dansles gehaald. Ze hadden opeens verzonnen dat die kinderen met de adult selectie mee zouden gaan trainen, en dat was dus een stuk later op de avond. Dat ging mij gewoon te ver, zowel voor haar als voor mezelf.
    Voor haar vond ik het te laat en voor mezelf vond ik het ook geen doen meer, naast alle andere trainingen en nog een voetballende dochter.

owly en suus1983 vinden dit leuk.
  10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.111
    113
    Vrouw
    Mijn ervaring is dat het irritanter voor jezelf is dan voor de kinderen. Mijn dochter van 10 traint op vrijdagavond tot 21u en dan is het nog zo'n 40 minuten naar huis rijden.
    Thuis snel nog wat eten en douchen waardoor ze pas rond 22u op bed ligt, daar gaat je avond als ouder zijnde.
    Zelf heeft ze er trouwens totaal geen last van. Wel hebben wij de afspraak dat als ze de dag erna echt mega vroeg een voetbalwedstrijd heeft, ze eerder stopt met de training.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Op vrijdagavond vind ik wel heel anders dan op een schoolavond.

Ik vind het echt te laat voor die leeftijd op een doordeweekse avond.

12. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.249
    683
    113
    Mijn dochter van 10 turnt op dinsdagavond van half 8 tot half 9. Vond dat ook wel laat maar ja weinig keus en ze turnt heel graag. Moest er ook wel aan wennen maar ik breng en mijn man haalt, die vind dat wat minder erg.

Rest vd week gaat ze op tijd naar bed en dat compenseer ik dan zo een beetje

13. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    Ik zou dat echt onacceptabel vinden. Niet voor mezelf. Maar mijn zoon ligt dan echt al lang op bed
    Hij mocht ook meedoen met een hoger team qua training
    2 doordeweekse avonden van 19.30-20.30. Maar voordat ie dan in bed ligt. Normaal gaat hij 8 uur naar boven, relaxen nog wat lezen. Ik heb het teruggedraaid na 2 weken.. Maar goed is per kind natuurlijk anders qua bedtijd..

14. humptydumpty

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ze is heel gemiddeld, niet bijzonder goed ofzo. Eerder op de avond sporten de jongere kids. Ze hebben niet zoveel zalen denk ik.

15. humptydumpty

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    :thumup:Ik heb inmiddels gelukkig een andere moeder gevonden die de helft van de tijd wil rijden. M'n man reist veel en werkt veel laat, dus hij is weinig help helaas.

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.502
    10.409
    113
    Wel lastig. Zoon mocht ook door naar de volgende groep maar dat doen we niet. Daar zou hij de jongste zijn met kinderen die nog ouder zijn. Meer techniek hebben en een aantal die denken dat ze echt heel stoer zijn.

Onze knul heeft daar geen zin in. Hij doet het voor de lol en zo lang hij dat nog heeft vinden wij het ook prima.

17. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.084
    374
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier ook 1 avond tot 21.00 uur,...
    - Dochter zit sinds haar 10e op dit tijdstip.

Laat,... inderdaad. Zij heeft er weinig hinder van, ik vind het zelf niet praktisch.

Deel Deze Pagina