Hemd aan of uit in bed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Janneke00, 10 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hemd aan of uit bij het slapen?

  1. Aan

  2. Uit

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Janneke00

    Janneke00 Fanatiek lid

    16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Als mijn zoontje naar bed ga, doe ik zijn hempje altijd uit. Hij krijgt dan gewoon een pyjama aan.

    Ik vroeg me af of jullie je kindje het hempje aan laten onder de pyjama of uit doen?
     
  2. Pleak

    Pleak Fanatiek lid

    30 mei 2011
    3.620
    217
    63
    zuid-holland
    hier eigenlijk altijd zijn hempje aan.
     
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Hier wel aan...

    Vraag me eigenlijk niet waarom haha gewoon een gewoonte
     
  4. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Met de temperaturen die er weer aan komen lekker zn hemd weer aan. Hij ligt onder een dekbed maar nog steeds kan hij eronder vandaan komen en enkel een pyama is dan zo fris!
     
  5. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Mijn dochter heeft nu nog geen hemd aan. Straks als t nog wat kouder wordt. Maar onder dr pyjama eigenlijk sowieso niet. Tenzij ze t heel koud heeft en t zelf wil.
     
  6. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier geen pyjama alleen hemd en boxer
     
  7. Nyn

    Nyn Fanatiek lid

    14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Door de seizoenen heen varieert het van alleen een boxer onder een lakentje tot boxer, hemd en flanellen pyjama onder een vierseizoenen dekbed. En alles ertussenin dus.
    Momenteel boxer, hemd en gewone pyjama onder herfstgedeelte dekbed.

    's Avonds wordt er schoon ondergoed aangetrokken voor het slapengaan, zodat dat 's ochtends niet hoeft. Scheelt toch weer best wat kledingstukken, zeker als je haast hebt of het ontbijt bijvoorbeeld erg langzaam gaat. Vandaar.
     
  8. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.118
    15.184
    113
    euhm wisselt, afhankelijk van de temperatuur overdag. en ze kleden zich ook vaak zelf nog een keer uit of om als ze eigenlijk moeten slapen :D Liggen ze ineens in alleen ondergoed of juist met kleren aan te slapen ;)
     
  9. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Dochter slaapt liefsf in hemd ipv pyjama. Zoon heeft nog rompers aan...
     
  10. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    beiden meiden vinden het nog steeds te warm om met pyama te slapen.. En de jongste piepte daarstraks dat ze het nóg te warm had, dus beiden slapen nog alleen in hun onderbroekje. Nadeel: Ik moet de jongste wel wat kleding aangeven als wij naar bed gaan- want anders wordt ze smorgens wakker als ijsblokje, omdat ze de dekens ook wegtrapt.
    En zelfs dat aankleden geeft geen garantie want als ze snachts wakker wordt is ze in staat het alsnog weer uit te trekken...
     
  11. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    Uit, zoontje heeft nu overdag ook nog geen hemd aan...
     
  12. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hemd onder de pyjama doen we nooit.
    Hier is het eigenlijk of geen kleding, of alleen een hemd of een pyjama.
     
  13. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Nu nog alleen in ondergoed, maar als het koud wordt in pyjama met het (schone) ondergoed eronder.
     
  14. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Hier aan, maar mijn dochter is echt een koukleumpje. Ze slaapt nu al onder twee wollen dekens en heeft daarbij een dikke pyjama aan (badstof/flanel/velours).:$ Van de week is die tweede deken erbij gekomen, omdat ze steeds huilend wakker werd van de kou. Een wollen deken was dus echt niet genoeg voor haar.

    Vannacht werd ze ook een keer huilend wakker door kou: ze was een klein beetje naar boven gekropen, waardoor haar schouders en bovenrug niet meer onder de deken lagen... ;) Reden genoeg om haar hemd 's nachts aan te laten.
     
  15. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    In de zomer uit, nu bij de oudste wel weer. Zeker omdat ze nog onder het zomerdekbed ligt (winterdekbed is nog te warm) en dan is een extra laagje wel fijn, zij is een koukleum. Jongste heeft alleen en shirtje aan maar ligt nog in een slaapzak.
     
  16. Meijke

    Meijke Niet meer actief

    Hemd spaghettibandjes, dunne katoenen pyama en zomerdekbed. Vannacht wilde ze haar sokken aanhouden ;). Misschien toch het herfstdekbed erop binnenkort :D.
     
  17. 2jees

    2jees Niet meer actief

    Aan, zowel overdag als s nachts. Wij dragen zelf ook altijd een hemd, vind zonder vreselijk.
     
  18. laravelk

    laravelk Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Mijn zoon draagt graag lang wollen ondergoed onder zijn kleding nu het kouder wordt (hij zit bijna elke dag ruim een uur achterop de fiets) en draagt dat s nachts door als pyjama. Katoenen hemden hier alleen in de zomer en die gaan uit als de pyjama aan gaat. Hij slaapt niet graag in bloot bovenlijf dus in de zomer altijd een korte pyjama of boxer met t shirt.
     
  19. Janneke00

    Janneke00 Fanatiek lid

    16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Voor de kindjes die slapen met een hempje onder de pyjama. Krijgen zij 's ochtends een schone aan of niet?
     
  20. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    :( Jeetje, dacht dat ik een koukleum was! :)
     

Deel Deze Pagina