Ha Ladies, De berg blijft maar terugkomen bij mijn kleuter. Hebben meer kleuters hier nog steeds last van? We wassen zijn haren 1-2 keer per week met Zwitser shampoo. Hij wil niet dat het in zijn ogen prikt. Is de beste manier om te verwijderen nog steeds iets van olie er op (heb nog olie van de tuinen, abrikozenpitolie denk ik), intrekken en dan er af krabben met een pasje? Ik mag het er iig niet zo afpeuteren...
Inmiddels zal hij ook wel wat haar hebben.. Ik heb het bij mijn dochter destijds met een kartonnen pasje idd eraf gehaald en met de netenkam uit haar haar gekamd. Ik heb geen andre tips voor je. Hier was het al bijna niet meer zichtbaar maar met 3 had ze her en der ook nog wel wat. Eigenlijk bleef het ineens helemaal weg..
Ja hier doe ik het ook nog steeds met olie. Verder goed opletten welke producten je in zn haar smeert. Van die zwitsal haarlotion krijgt onze dochter bijv heel snel berg, met gewoon een beetje goedkope Kruidvat gel is er niks aan de hand.
Het enige wat bij mijn dochter hielp was de bergzalf van Dr Leenarts. We hebben alle berg er probleemloos af kunnen halen en het is nooit meer terug gekomen!
Hier was de berg weg toen ik de haren af en toe ging wassen met gewone 'grotemensenshampoo'. Kindershampoo bevat te weinig zeep zodat het niet in de ogen prikt, maar daardoor lost het vet op de hoofdhuid niet op.
Hier ook dikke plakaten berg gehad.... Het enige wat hielp was de bergzalf van Dr leenarts. Met het bij geleverde kammetje was het na 3x weg. Nu al weken bergvrij.
Hier ook leenarts, is nu bijna 7 maanden vrij van. Hier expliciet geen zwitsal shampoo. Jumbo milde shampoo gaat wel goed.
Ik heb laatst ergensven artikel gelezen dat berg en functie/oorzaak heeft. https://bijnahippie.nl/functie-van-berg/ Misschien heb je er iets aan.
Hier ook dr. Leenarts bij zéér hardnekkige berg. 1 dagje erop en 's avonds zo uit te kammen. Vanalles geprobeerd aan andere oliën, maar niks hielp. Zoon is ook al maanden berg-vrij!
Hier ook een kleuter met van die dikke korsten berg op z’n hoofd. Als ik het weghaal, trek ik altijd z’n haar mee. Hebben jullie daar geen last van met die oliën? Ik kreeg vorige week een tip van een shampoo die je bij de huisarts kan halen, dus dat wil ik eens proberen.