Onze zoon is altijd met pannetjes in de weer en op de opvang staat een keuken waar hij altijd mee speelt nu dachten wij kopen we er zelf een maar is dat niet teveel meisjes achtig? Zouden jullie het kopen voor een jongen?
Als ik de ruimte had, dan stond er hier eentje. Koken voor meisjes? Hoeveel vrouw beroemde koks ken je? Ik vooral mannen . Dus ik vind koken zeker ook voor een jongen kunnen
Waarom niet? Als hij er toch leuk mee speelt! Zou me niet te druk maken over wat nou voor jongens of meisjes is, zo lang ze zich vermaken en fijn spelen is het allemaal prima toch.
Jammer dat mensen nog steeds zo denken in stereotypes. Als je zoontje daar gelukkig van wordt, is dat toch het enige dat telt?
Oh daar zie ik mijn zoon ook best mee spelen. Hij haalt altijd een keukenkastje leeg terwijl ik aan het afwassen ben en vermaakt zich kostelijk. Waarom niet? Heel eerlijk zou ik persoonlijk dan weer niet voor een roze keukentje kiezen als dat de enige optie zou zijn.
Mijn neefje van 2,5 is ook altijd met de normale pannen aan het "koken". Nu heeft mijn moeder die 1x in de week oppast een rode keuken gekocht met alles erop en eraan en hij vind het geweldig Zou het gewoon kopen!
Heeft mijn zoon destijds ook voor zijn 1e verjaardag gehad. Ik zie echt niet in waarom dat niet zou kunnen. Mocht je je druk maken om de kleuren; bij de Ikea hebben ze een mooi neutraal wit keukentje.
Deze kan op tafel en kan je opruimen als een koffertje. Hier ook geen plek voor bijvoorbeeld een Ikea keukentje
Een keukentje is juist voor bijde geslachten leuk net zoals een pop en auto's . Als je zoontje het mooi vind waarom niet. Mijn zoontje loopt buiten trots met zijn roze loopwagen ik zie het nut er niet van om een andere kleur te kopen.😉 en het keukentje vind hij fantastisch deurtjes open en dicht (Ikea) alles eruit halen.
Ons zoontje is gek op zijn keukentje. Is ongeveer het enige speelgoed waar hij mee speelt. Wij hebben het Bon Appetit keukentje van New Classic Toys. Erg leuk!
Hihi, mijn man zei net: dan moet je zeggen dat een jongenskeuken er heel anders uitziet dan een meisjeskeuken. Een jongenskeuken bestaat uit een magnetron en een friteuse. En een meisjeskeuken heeft een mixer en een gasfornuis, oven etc... Haha, grapje hoor. Onze knul heeft ook heel lang met zijn houten keukentje gespeeld. En hij staat nu op zolder te wachten tot nr 2 er aan toe is. Wij houden niet zo van traditionele rolverdelingen. Ik kan ook laminaat leggen en mijn man kan ook gewoon koken. Thijs is momenteel helemaal gek van dora dus staan er roze/paarse spelletjesdozen in de kast. Daardoen wij dus absoluut niet moeilijk over.
Mijn oudste zoon speelt graag met z'n keukentje. En met z'n roze poppenwagen. En met z'n treinbaan. Etc. De ene dag wil hij ballerina worden, dan brandweerman, dan glazenwasser. Hoe heerlijk is het dat je als kind volledig jezelf kunt zijn!
Ja leuk! Op het kinderdagverblijf waar ik werkte speelde de jongens net zoveel met het keukentje als meisjes. En als mijn zoontje straks poppen wilt krijgt hij die ook. Ik vind het onzin dat bepaalde speelgoed alleen voor een bepaald geslacht is.