Hoofdkussen peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Eli05, 28 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eli05

Eli05 Niet meer actief

Mijn zoontje is 19,5 maand oud (en 90 cm lang -> geen idee of dit van belang is). Al bijna een maand ligt hij te slapen met zijn hoofdje op zijn arm of gebruikt hij zijn dekbed/knuffel om zijn hoofdje op te leggen. Als hij komt knuffelen/spelen bij mama en papa in bed, legt hij ook zijn hoofdje op ons kussen. Volgens mij zijn dit signalen dat hij graag een hoofdkussen zou hebben om op te slapen? Overal lees ik dat dit veel te vroeg is? Maar waarom? Is het gevaarlijk? Is het slecht voor zijn nek/rug?

Wat is een hoofdkussen dat goed zou zijn voor een peutertje? Hebben jullie tips?

2. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.708
    4.023
    113
    Overijssel
    Bij de leen bakker heb ik een kinderkussen gekocht. Wel zo lang mogelijk mee gewacht. De voors en tegens kun je op internet vinden.
    Toen die van mij zo oud was ging hij bij voorkeur ook wel op ons hoofdkussen liggen maar hij heeft er pas 1 gekregen toen hij er echt om ging vragen.

3. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Wij hebben met 2,5 jaar de Joepie airflow kussen aangeschaft. Deze is voor kinderen en vrij dun.
    Je zoon geeft het inderdaad zelf al aan dat hij graag ondersteuning wil doordat hij op zijn arm, knuffel, dekbed slaapt. Het is niet slecht voor zijn nek om op een kussen te slapen als je maar een goede dunne kussen aanschaft. Slapen op je arm o.i.d. is veel minder goed voor je nek; onnatuurlijke houding. En gevaarlijk is het ook niet meer; hij gaat richting 2 jaar.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Onze zoon kreeg pas heel laat een kussen. Hij lag wel vaker op zijn arm maar dat doet hij met kussen ook. Zo sliep ik vroeger ook altijd.

Toen hij pas echt begon te vragen om een kussen hebben we er een net als @Theezeefje gekocht bij de leenbakker. Wel een slap dun ding. We hebben er een extra kussensloop omheen zitten (blijft de kussen langer fris)

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Als je in de buurt van Utrecht woont ik heb nog een peuterkussen en dekbed te koop.

6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Vanwege veiligheidsredenen wordt een hoofdkussen afgeraden voor kinderen onder de 2 jaar.

Onze oudste heeft er nooit echt naar getaald.
    Pas met 4,5 ofzo hebben we hem eens een kussen aangeboden, maar behalve wat blauwe maandagen heeft hij er eigenlijk niet op geslapen.
    Het was ook meer spelen dan slapen met dat ding, dus ondertussen ligt ie al weer een paar maanden in de kast, omdat ik het vies vond dat hij het kussen op de grond legde :| en hij ‘m verder toch niet nodig had..
    Hij is net 6 geworden.

Bij onze jongste heb ik gewacht tot de dag dat ze 2 jaar werd en toen direct een peuter kussen in haar bed gelegd.
    Kwam dacht ik van bol.com.
    Zij hoofdbonkte heel lang heel erg en sinds ze 2 is ligt er dus een kussen tussen haar hoofd en het hoofdeind, waardoor het niet meer zo doordreunt.

Deel Deze Pagina