Hallo allemaal, het door ons gekochte huis ie helaas uitgerookt en we moeten dus grondig schoonmaken. Hoe krijg je dat gele eraf dat door roken veroorzaakt wordt? Van sierpleister en zo? Is dit wat? Hoe wordt nicotine uit muren en ramen te verwijderen - Kennis - choreotools.com
Ik zou alles laten sauzen en verven. Alleen die geur van rook en nicotine is verschrikkelijk. Wel leuk dat jullie een huis gekocht hebben. Moet er verder nog veel aan gebeuren?
Kokend water met chloor in en dit met een grote druk spuit afspuiten. Is t erg hardnekkig dan zou t wel 2 of 3 x moeten. Bij ons t plafond 2x gedaan en 2x geschilderd. geel komt er na 1 jaar weer doorheen. In de gang hebben we een kleurtje en daar zie je dus niks meer van. Ik zou dus absoluut niet je muren wit maken. Ik moet ze over gaan doen... Ps kokend water natuurlijk mee uitkijken
De geur vond ik trouwens snel weg zijn door de chloor lucht, verf en poets lucht. Nog een paar maanden een verfrisser laten staan en dan moet t wel goed zijn.
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Succes met de klus :/ Volgens mij bestaat er een antinicotine verf als basis voor je andere verf, dan komt het gele er niet doorheen.. Geen idee waar je het kunt kopen!
Er bestaat (dure) verf speciaal voor nicotine zeg maar. met gewone verf heb je t na een jaar weer geel
Gefeliciteerd! Bij de Hornbach heb je een soort speciaal voorstrijk. Een grote emmer van 5 l, is zo veer ik mij herinner geel, maar kan makkelijk gewit worden. Ook niet echt duur en kan ook nog verdund worden. Hier ook gedaan en 5 jaar later nog steeds wit, geen nicotine geel door gekomen.
Is er niet een laag, die je er eerst af kunt halen? Wie weet zit er al 4 cm aan oude verflagen overheen
Speciale voorstrijk kun je krijgen. Ik kwam in een woning die zwart was van de openhaard. Eerst met Sint Marc ( weet niet precies hoe dat heet) geprobeerd. Maar dat was drama dus toen die voorstrijk er op. Succes, ik vond het echt rot werk
Dank jullie voor de reacties. Er zit granol tegen de wanden, dus we moeten nog ijken wat we daarmee doen. Lijkt me pestwerk om te verwijderen. Mamatom heeft ook een goed idee, ik denk wel dat we hiermee vooruit kunnen. We moeten nog bepalen wat we uiteindelijk gaan doen, maar wellicht voor voorlopig is dit prima.
Je hebt van die speciale verf. Persoonlijk zou ik het kopen bij een speciaalzaak, omdat het niet goedkoop is en je zeker wilt weten dat het goed werkt. Hier echt een enorm geel/stinkend huis (woonden 5 mensen die allemaal de ene naar de andere sigaret opstaken). Na 5 jr was het nog steeds spierwit. Terwijl bij mijn schoonouders het er na een jaar weer doorheen kwam (die hadden gewone verf gebruikt).
Wij hebben alle muren eerst met St Marc (oid?) geschrobd. Het geel lekte er zo af, zo vies! Maar daarna nooit geen last gehad dat het geel door de nieuwe verf heen kwam.
Hadden wij ook, de vorige bewoneres hadden als ketters gerookt, alles was geel. Wij hebben het plafond, de kozijnen etc. met amoniak schoongemaakt, het droop er geelbruin af, zo smerig. Daarna met muurverf overgeschilderd en de kozijnen opnieuw gelakt. De rooklucht was best snel verdwenen, maar wij hebben zowat alles vervangen, de vloerbedekking etc.