bij wie hielp de slaaptrainer van nijntje of een ander merk??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mavi derya, 2 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mijn zoon van 26 mnd wordt de laatste tijd steeds vroeger wakker.. het heeft niks met de wintertijd te maken want de tijd is hetzelfde gebleven als met de zomertijd. Wel of geen middagslaapje maakt ook niet uit. Vroeg of laat naar bed ook niet.

Vanmorgen stond hij om 5.45 weer naast ons bed ' hoooiiii slaapie klaar..':) en dan krijg ik hem ook niet meer terug in bed.

Zou ik hem met z'n slaaptrainer kunnen leren om ergens tussen 6.30 en uiteindelijk 7.00 uit zijn bed te komen?
    Wat zijn jullie ervaringen?

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    niemand???

3. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Mijn zoontje was 3 jaar toen we er mee begonnen, maar het hielp goed. Hij bleef in bed totdat de oogjes van de olifant open gingen. Fijn voor ons, maar ook fijn voor hem dat wij niet "boos" waren als hij te vroeg riep.
    Het nadeel vonden wij dat het nogal wat geluid maakte als de oogjes open gingen, zodat hij zelden langer sliep dan de olifant.
    Je kan het combineren met een beloningssysteem.

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik wil er eigenlijk een die geen geluid maakt want hij hoeft niet wakker te worden van dat ding.. kun je dat geluid niet uitzetten?

5. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    ik bedoel niet het alarm, dat is inderdaad uit te zetten. Het motortje dat de ogen opent, maakt een zacht geluid. Wij denken dat hij daar wel wakker van werd.

6. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Oooo zo ik las namelijk ergens dat het muziekje van nijntje niet uit kan

7. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ik heb de wekker van Kidsleep voor mijn zoontje. Groot voordeel daarvan is dat er geen geluid gemaakt wordt en het is meteen een klein nachtlampje. Hij kan nu eigenlijk wel zonder (en bijv een wekkerradio) maar hij vindt het lampje té leuk.
    Hij komt nu wel eens vroeg naar onze kamer toe om te zeggen dat zijn konijn maar niet wakker wordt! Maar dan sturen we hem terug en blijft hij netjes op zijn kamer tot het konijntje wakker wordt
    (plaatje van het lampje bestaat uit 2 delen; een slapend konijn en een konijn dat buiten loopt).
    Hij heeft m sinds hij 2,5 is en ging toen ook al prima.

8. Saadia

Saadia Actief lid

3 apr 2009
    150
    11
    18
    Wij hebben MyBuddy van Philips. Mijn dochter, nu 26 maanden, weet dat ze ons mag roepen als het zonnetje schijnt. Ziet ze het maantje, dan weet ze dat ze nog moet slapen (of in ieder geval nog stil moet zijn). Voor we dit lampje hadden, werd ze iedere ochtend (steeds vroeger) huilend wakker.
    Nu is ze al wel wakker als de maan nog schijnt, maar ze blijft wel stil in haar bedje liggen. Als de zon begint te schijnen, roept ze direct en heel enthousiast of we haar willen komen halen. Echt een ideaal ding!

9. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hier ook de nijntje wekker. De oogjes die open gaan maken i.d. een beetje geluid, maar het muziekje kan je uitzetten.
    Hier werkt het super ! Ze slaapt er trouwens ook wel eens doorheen hoor.. ( vooral als ze naar school moet .. )

10. anneke81

anneke81 Actief lid

8 dec 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    Wij hebben sammie, het schaap. En dat werkt als een trein eigenlijk. Onze dochter was ook altijd heel vroeg wakker en dat is ze nu vaak nog steeds. Maar ze weet dat ze pas naar ons mag komen als Sammie z'n ogen open doet. Ze mag wel stilletjes spelen en naar de wc, maar niet uit haar kamer.
    Je moet als ouder wel consequent blijven en soms een paar keer terugsturen als ze toch uit bed komt, maar voor ons is het echt een uitkomst!

11. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Hier hielp nijntje niets, op een donkere kamer zag mijn zoontje niet dat de oogjes open waren.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.119
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben de kidsleep sinds onze zoon net 2 is. Hij snapte hem gelijk. De laatste tijd moeten we hem af en toe wel weer waarschuwen omdat hij ons af en toe toch roept terwijl zijn konijntje nog slaapt. Hij slaapt zelf dus niet langer, maar normaal gesproken is hij wel stil.
    Wij hebben expres gekozen voor een kinderwekker zonder oogjes. Ik heb al vaak gehoor dat het openen van die oogjes toch een beetje geluid maakt. En àls onze zoon dan eens langer slaapt, wil ik niet dat hij alsnog gewekt wordt door dat ding. Bovendien zien ze in een donkere kamer de oogjes niet. En de kamer van onze zoon is echt donker i.v.m. rolluiken.

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.372
    113
    Wat hier perfect werkte toen onze zoon amper 2 was, is een hele goedkope oplossing. Een schemerlampje met tijdschakelaar. het lampje sprong om 7 uur aan. Dan mocht hij uit bed.
    Sinds hij een jaar of 4 is gebruiken we een wekkerradio, als vooraan een 7 staat mag hij er uit. Dochter van 3,5 kent de 7 ook al prima, en wacht ook netjes tot die er staat, ze weten dat ze dan pas uit bed mogen.

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Werkt prima, bij ons vanaf 22 maanden in gebruik. Gewoon consequent volhouden en uitleggen. Dit kan wel een paar weken duren. Dus niet te snel opgeven.

15. Scandi

Scandi Lid

3 nov 2014
    31
    0
    0
    Wij hebben een kidsleep sinds onze zoon bijna twee was. Het werkte echt perfect! Nu is onze zoon 5 en hij gebruikt hem nog steeds. Dit was voor ons echt DE oplossing omdat hij ook steeds vroeger wakker werd. De kidsleep staat ingesteld om 7.45 uur en onzer zoon komt nooit voor die tijd zijn bed uit.

Tip: geef hem voor Sinterklaas. Uit respect voor die oude man volgen ze de instructies heel goed op! :)

16. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
    kan gelukkig wel uit:D ideaal! Werkt hier heel goed, ze komt pas uit bed als nijntje haar oogjes open heeft;)

17. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
    Min dochter drukt dan altijd op de bedrand en het lampje gaat aan;)

18. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wij hebben ook deze ervaring met de Kidsleep. Erg tevreden over en binnen een week had hij door wat we van hem verwachtten en werkte het!

Deel Deze Pagina