Daar ben ik weer met vragen over autostoeltjes. Wij willen de britax max way en/of max fix aanschaffen. Er moeten 2 stoeltjes komen. Via internet (buitenland) kom ik bij beide stoelen op ongeveer 300 euro. Dus de prijs doet hem niet. De redenen voor twijfel: - Max way gaat tot 25 kilo. Mijn zoontje zit op de +1 lijn dus kan tot max 2,5 verwacht ik in de stoelen tot 18 kilo. - Max fix is veel makkelijker te installeren. Aangezien mijn man het stoeltje er best regelmatig uit moet halen, lijkt mij dat fijner. - Ik heb begrepen dat de max fix makkelijker in ligstand kan worden gezet. Klopt dat? Zeker op autovakantie naar zuid Europa met een kindje van 1 lijkt het mij makkelijk als je de stoel onderweg kan verstellen. - Ik denk dat voor in mijn kleine auto de max way de beste oplossing is. Klopt het dat deze minder ruimte inneemt? Hoe zal het ruimte verschil zijn in vergelijking met de huidige maxicosi cabriofix op de familyfix? Dat gaat namelijk prima. weet iemand dit antwoord voor beide stoelen? - Ik begrijp van dit forum een beetje dat er Nederland geen verkopers zijn met veel verstand van de installatie van de max way. Ik vond deze 2 flimpjes. Zo moeilijk kan het toch niet zijn? BRITAX Convertible Car Seats: Installation Using Versa-Tether - YouTube How To Fit Britax MAX WAY - YouTube - Wij hebben in beide auto's geen speciale ogen om de spangordels aan vast te maken. Maar die kunnen toch gewoon zoals op het filmpje onder de "glijstang" van de voorstoel door? Of moeten ze, zoals in de gebruiksaanwijzing staat, tussen de rugleuning en zitting van de voorstoel door? - Moet ik nog iets extra's kopen bij de max way voor de spangordels? of is alles compleet? Ik hoor het graag!
IK zou absoluut voor de maxway gaan! Zeker als je zoontje ook al groot is voor zijn leeftijd, dan.wordt de fix variant wel erg duur. Het installeert inderdaad makkelijk, maar als je de maxway een aantal keer geïnstalleerd hebt doe je het met een paar minuutjes. Zeker wanneer je de tetherstraps (spangordels) in de auto vast laat zitten. Ik zelf installeer de stoel zo dat mocht dl in slaap vallen dat haar hoofd naar achteren blijft. Comfortabel wakker EN slapend. Die ligstanden op de maxfix moet je je niet teveel van voorstellen. Ik koos ooit in 1e instantie voor de besafe ivm de ligstanden oa maar moet redelijk zeggen dat ik ze nooit gebruik. Hij staat altijd op max. Wil je wel persee ligstanden achteraf in te stellen is de mobi van maxicosi wellicht een optie, heeft wel een iets kortere rug dan de maxway maar ook compact te installeren! Hopelijk zo op weg geholpen...
Qua installatie van de tethers maakt het niet uit. Kan tussen de rugleuning door of onder de rails door, mits voldoende ruimte. Tethers worden 1x meegeleverd by de stoel maar mocht je een extra set willen voor in andere auto moet je die extra bestellen. De maxway is compacter dan de maxfix. Neemt wel meer ruimte dan de mc maar hoeveel extra hangt er van je auto af qua vormgeving voorstel etc... DE voorstel net iets rechter kan al veel verschil maken.
Bedankt voor jouw antwoorden. Kan ik de max way wel een beetje makkelijk in een ligstand zetten als we vertrekken voor een nachtreis naar Spanje? Of is ie niet te verstellen na installatie?
Hej! De Maxway stel je in als je hem installeert, dus niet onder het rijden zelf. Dit laatste kan als ik het goed heb bij de Max-Fix wel, maar dit hangt erg van je achterbank af en ik weet eigenlijk niet hoeveel die ligstanden op die stoel voorstellen? Als je achterbank wat schuiner is gaat dat tenkoste van je ligstanden. De max-way kan je zelf instaleren hoe jij het wilt, bij de Fix variant kan je niks aan de instalatie veranderen (schuiner, dichter of verder van de bank af..) In jullie situatie zou ik voor de Max-Way gaan, je koopt voor beide stoelen een extra set tetherstraps voor beide auto´s, dan hoef je alleen de stoel los te maken en zo weer vast te maken in de andere auto. En bij een max-way is die instalatie met de gordel eigenlijk zo gepiept
Na installeren is hij niet meer te verstellen qua lig stand. Maar mocht je dit vooral gebruiken wanneer je op vakantie gaat is dit met een paar minuutjes gedaan. De Maxway is qua lig standen flexibeler dan de Maxfix, ook al kan dit alleen bij installatie. Dat kom omdat je bij isofix alleen gebruik maakt van de isofix haken en dan hangt het erg af van je achterbank hoe schuin hij komt. Verder zijn de lig standen vaak niet zo heel schuin. Bij de Maxway kun je dit makkelijker veranderen, ook doordat je met de tetherstraps de stoel verder achterover kunt trekken, deze mogelijkheid heb je niet bij een isofix stoel. Bij de maxway kun je eventueel ook nog de wedge bijstellen hierdoor kun je de stoel nog schuiner installeren, vooral handig als je achterbank erg schuin afloopt. Ik ga vanmiddag naar Utrecht naar een aantal winkels, ik zal even kijken of ik toevallig de maxfix zie staan, eerder had babydump hem maar daar staat hij inmiddels niet meer op de website. Als ik hem vindt zal ik even foto's maken...
o ja. Ik hoor het graag als je hem tegenkomt! Utrecht is voor mij dichtbij. Volgende week gaan we bij babypark in Amersfoort naar de max way kijken. Zij gaven aan de max fix niet meer te hebben staan vanwege de schadelijke stoffen in de schouderbanden. Onzin vind ik. Na omruiling van die schouderbanden is er toch niks meer mis mee. Ik ben ook benieuwd naar de prijzen in Nederland.
Ik ben net by de babydump in Utrecht geweest en daar de dualfix en 2waypearl gepast. MAXFIX is er niet meer en komt daar waarschijnlijk ook niet meer. Ook bij prenatal daar geweest. Had alleen 2waypearl staan. Ook gevraagd naar maxfix, is er ook bij hun uit ivm schadelijke stoffen. Als dit opgelost is komt hij daar wel weer, vraag is wanneer. 2waypearl vond ik heel erg kort. Dualfix iets meer maar ook wat korter. Zal vanavond foto's in algemeen achterwaartse topic plaatsen.