Smallere commode in nisje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Hopeforyou, 15 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Hallo meiden,

ML en ik zijn druk bezig te kijken welke babykamer we leuk vinden, en nu hebben we er eentje gevonden die een smallere commode heeft.

Voor ons eigenlijk wel makkelijk, want we hebben op de kamer die de babykamer gaat worden een soort nisje, inham, waar die precies tussen zou passen.

Als we een grotere doen, wordt het al veel moeilijker passen en meten in de kamer.

Maar ik twijfel af en toe, of het wel handig is, als je zeg maar aan 1 kant een muur hebt. Verder zou de commode dan helemaal tussen 2 muren staan, en is het dus ML z'n idee om de kleine straks 'verticaal' te verschonen. Dus voetjes bij je buik zeg maar als je er recht voor staat.

Nu heb ik in m'n leven wel wat luiers verwisseld met nichtjes en neefjes en oppasdiensten in de creche van de kerk, maar meestal was ik gewend, de 'standaard' manier... En ML heeft nog nooit een luier verschoond.

Nou zal het vast niet heel erg anders zijn dus dat komt wel goed, maar ik vroeg me af of het niet vreemd is, of vervelend voor de kleine als ie zo tussen 2 muren ligt.

Geen idee wat ik nou precies bedoel, maar tis gewoon m'n idee dat ie dan zo opgesloten ligt ofzo...

Iemand ervaring met dat de kleine 'minder ruimte' heeft?

2. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Verticaal verschonen vind ik erg handig! En in nisje liggen is ook wel handig en veilig. En wanneer je het niet meer handig vind kun je ook gewoon op bed verschonen.
    In begin verschoonde ik doorgaans altijd beneden, gewoon op tafel. Dochter slaapt overdag gewoon in kinderwagen. Nu ook regelmatig boven en is altijd verschillend waar ze een schone luier krijgt; soms op commode, soms gewoon in haar ledikant en soms op ons grote bed (voed geregeld liggend dus ben daar dan toch).....
    Gewoon meubel kiezen die praktisch is op kamer en de rest komt vanzelf wel goed. Je vind je manier wel en past je aan!

3. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    Verticaal verschonen gaar best makkelijk. Maar wij hebben Zl nu toch gedraaid aangezien hij best lang is en steeds bij het verschonen en wassen in mijn buik aan het trappen was... Maar dat was met tegenzin van mijn kant uit ik vind verticaal veel handiger.

Blijkbaar gaan veel mensen inderdaad ook op andere plekken verschonen maar ik heb de hoogte echt nodig anders krijg ik last van mijn rug. Misschien dat dat nog veranderd als hij wat ouder is.

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Alyssa heb ik altijd op de "standaard" manier verschoond, maar bij daymian moesten we het verticaal gaan doen vanwege de spieren in zn bovenrug. Was even wennen maar nu ik gastouder ben doe ik niet anders.
    Bij de volgende gaan we dus een commode aanschaffen waarbij je verticaal kan verschonen.
    En tussen 2muren in lijkt me juist veilig.

5. minon

minon Niet meer actief

Wij hadden dit eerst ook maar hebben het al heel snel veranderd dat het bedje in het nisje stond. Wij vonden recht voor je verschonen vreselijk en over dwars stootte je iedere keer je armen tegen de muur. Zeker toen ze wat groter werd. Buiten dat was het altijd een donker hoekje wat met poepluiers poetsen niet fijn was.

Deel Deze Pagina