Smalste autostoeltjes groep 1 en groep 2

Discussie in 'Verzorging' gestart door Vera, 1 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Weet iemand dat toevallig? Welke autostoeltjes en zitverhogers (met of zonder rugleuning) het smalst zijn. De maxicosi, autostoel groep 1 en autostoel groep 2 passen nu net in mijn auto. Nu moeten we straks de maxicosi omruilen voor een autostoel nr 1. Hoop dat het dan nog past, maar vrees het ergste aangezien maxicosi toch altijd wel dunner is dan een autostoeltje.
    Dat wordt dus passen en meten en op zoek naar 3 stoeltjes (2 groep 1 en 1 groep 2 of zitverhoger) die naast elkaar passen.
    Vandaar mijn vraag of iemand weet wat de smalste autostoeltjes zijn.

2. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Vera,

Ik denk dat het qua breedte niet zoveel uitmaakt welk merk autostoeltje je hebt.
    Misschien kun je naar de opa&oma-varianten kijken? Bij Prenatal leek die Rodi wel wat smaller dan de normale Rodi XR. Of misschien de autostoeltjes van de Hema? Bij mijn ouders hebben we zo'n meegroei-autostoel en die lijkt ook niet zo breed.

Ik weet ook nog niet hoe wij het staks aan gaan pakken met onze drie kinderen. Eind november verwachten we nummer drie, Annabel is dan bijna drie jaar oud en Evelien anderhalf.
    We hebben niet echt een kleine auto, maar de middelste zitplaats op de achterbank is wel smaller dan de andere twee. We wilden in eerste instantie de Tobi in het midden plaatsen, de Rodi XR achter de bijrijdersstoel en de Maxicosi achter de bestuurdersstoel. De Tobi staat dan wel ietsje scheef, maar wel vast in de gordel. 't Is alleen dan wel een gefriemel om de gordel van de Rodi vast te klikken tussen de twee stoelen.
    Nu zag ik laatst in een andere auto de Rodi in het midden staan en de Tobi achter de bijrijdersstoel. Dat lijkt me wel makkelijker, omdat de oudste zelf over de Maxicosiplaats in de Rodi kan klimmen. Scheelt ons weer wat onhandig tilwerk.
    Binnenkort halen we de Maxicosi van zolder om te passen. We willen die trouwens wel gewoon op die klikbasis zetten. Dus dat wordt passen en meten...

Als ukkie 3 (eind) volgend jaar niet meer in de maxicosi past, zullen we ook moeten zoeken naar een oplossing. Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk hoe groot de kinderen dan zijn.

Groetjes,
    Nelly

Deel Deze Pagina