Isofix of niet bij kinderstoeltje auto

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door conejita, 17 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Mijn zoontje wordt over een paar dagen 3, weegt ruim 14 kilo, heeft maat 98-104, en zijn autostoeltje wordt te klein (soort maxicosi, de riempjes passen niet echt meer over de schouders)
    Dus willen we nu een nieuwe kopen voor 15-36 kg, de Britax Römer Kidfix SL sict (groep 2/3) Maar is dan met of zonder isofix beter? We hebben het wel in de auto.
    Ik las nl ergens dat bij babystoeltjes isofix beter is maar bij peuterstoeltjes niet (per sé)?
    Iemand een idee?
     
  2. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Voor als er nog iemand gaat reageren... ;): ik twijfel nu of ik niet nog een stoeltje moet hebben met een harnas, das toch het veiligste lees ik nu, tot 18 kilo...
     
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier gekozen voor een autostoel met isofix.
    Geen geklooi met gordels vind ik heerlijk.
     
    conejita vindt dit leuk.
  4. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Isofix is alleen veiliger omdat de kans op verkeerd bevestigen kleiner (of niet aanwezig) is. Als je een stoel zonder isofix goed bevestigt is het net zo veilig. Zou nu nog wel harnas nemen. Wij hebben (zelfde formaat kind) de maxi cosi tobi. Riempjes kan je verstellen zodat ze verder boven schouders zitten.
     
    conejita vindt dit leuk.
  5. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Wij hebben een groep 0, 1 en 2 stoel alle zonder isofix anders past het niet. Heb niet het idee dat het onveilig is.
     
  6. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Bedankt! Ik ga toch even naar een winkel en goed passen bij mijn zoontje. En een stoeltje nog wel met harnas kopen. Isofix kan dus wel of niet. Ik geloof dat 't alleen tot een bepaald gewicht het stoeltje op zijn plaats houdt
     

Deel Deze Pagina